Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:55:21 GMT

توصیه‌های ترافیکی ویژه روز طبیعت

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۰۴۰۲

توصیه‌های ترافیکی ویژه روز طبیعت

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خوزستان از اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه روز طبیعت خبر داد.

سرهنگ فرید کریمی‌زاده اظهار کرد: در روز طبیعت برای رسیدن به تفرجگاه‌ها با رفتارهای غلط و پرخطر ترافیکی شادی روز طبیعت را به کام خود و دیگران تلخ نکنید.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه ماموران پلیس با تمام توان روان‌سازی ترافیک نقاط پرتردد را در دستور کار دارند، افزود: خط قرمز پلیس تخلف حادثه‌ساز است که منجر به سلب آسایش مردم شود و با خاطیان برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: خودروهای وانت برای حمل بار است فضای مناسبی برای سوار شدن انسان‌ها نیست زیرا با کوچکترین حادثه به سرنشینان آسیب‌های جدی وارد می‌شود لذا از تردد اینگونه وسایل نقلیه جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها از ضریب ایمنی لازم برای سرنشینانش برخودار نیستند، توصیه کرد: موتورسواران باید حداقل ایمنی لازم را با استفاده از کلاه ایمنی پیش بینی و اجرایی کنند.

سرهنگ کریمی‌زاده افزود: بیشترین تصادفات برخورد خودروی پشت سری با خودروی جلویی است پس به فاصله طولی مناسب با اتومبیل جلویی و سرعت‌تان توجه داشته باشید و استفاده از تلفن همراه و امثال آن حین رانندگی باعث می‌شود زمان عکس‌العمل مناسب را در مواجهه با خطر از دست دهید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خوزستان با بیان اینکه پرتاب ضایعات و هرگونه دور ریختنی از داخل خودرو به سطح معابر زیبنده شخصیت شما نیست، گفت: با قانون‌مداری، پرهیز از خطر، آرامش و نشاط بهاری را به دست می‌آورید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان نیروی انتظامی پليس راهور روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تردد در محورهای استان در تعطیلات پیش رو، بر لزوم رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

سرهنگ سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آغاز بارندگی در محورهای کوهستانی مانند تاراز، اندیکا و ایذه رانندگانی که در این مسیرها تردد دارند توجه کنند احتمال وقوع سیلاب در مسیل‌ها و ریزش کوه در این محورها وجود دارد و باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و شب تردد نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آخر هفته، حجم ترددها در حال افزایش است و روز شنبه هم تعطیل است و در چنین تعطیلاتی، ترددها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: همیشه بیشترین کشته های تصادفات در حوادثی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و بنابراین از رانندگان می‌خواهیم با رعایت سرعت ممطئنه، توجه به جلو و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر زمان جمع‌آوری محصول کشاورزان است، تصادفات بسیار زیادی مربوط به صنف کشاورزان که اغلب موتورسوار هستند رخ می‌دهد. دو روز پیش در حوادث ترافیکی خوزستان ۱۱ کشته داشتیم که بخش اعظمی از این کشته ها خدمات کشاورزی و مربوط به صنف برداشت محصولات کشاورزی بوده است و این مساله ضرورت آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی توسط متولیان امر به کشاورزان و کسانی که برداشت محصول را انجام می‌دهند را نشان می دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها