Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- جمعه شب یکم آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه برگزار شد.

مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر رأس ساعت ۲۰:۳۰ با شمارش معکوس آغاز شد. کلیپ‌هایی درباره تحول فوتبال قطر و آماده‌سازی این کشور برای جام‌جهانی در ابتدای مراسم پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نماد جام‌جهانی که «لعیب» نام دارد هم رونمایی شد. آهنگ رسمی جام‌جهانی را هم اجرا کردند.

گروه‌بندی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به این شرح است:

گروه A: قطر، اکوادور، سنگال، هلند
گروه B: انگلیس، ایران، آمریکا، برنده پلی‌آف اروپا (اسکاتلند/ اوکراین – ولز)
گروه C: آرژانتین، عربستان، مکزیک، لهستان
گروه D: فرانسه، برنده پلی‌آف ۱ (استرالیا/امارات – پرو)، دانمارک، تونس
گروه E: اسپانیا، برنده پلی‌آف ۲ (کاستاریکا – نیوزیلند)، آلمان، ژاپن
گروه F: بلژیک، کانادا، کرواسی، مراکش
گروه G: برزیل، صربستان، سوئیس، کامرون
گروه H: پرتغال، غنا، اروگوئه، کره‌جنوبی

مسابقات جام‌جهانی از ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان ۱۴۰۱) با برگزاری دیدار افتتاحیه که یک پای آن قطر میزبان خواهد بود آغاز می‌شود و مرحله گروهی ۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۱ آذر ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد. مرحله یک‌هشتم نهایی از ۳ تا ۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۲ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی هم در روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۸ و ۱۹ آذر ۱۴۰۱) برگزار خواهند شد. دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی در روزهای ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۲ آذر ۱۴۰۱) و ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۳ آذر ۱۴۰۱) برگزار می‌شوند. دیدار رده‌بندی روز ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۶ آذر ۱۴۰۱) و تاریخ دیدار فینال که در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱) خواهد بود.

زمان دیدارهای ایران در جام جهانی:

بازی نخست: ۳۰ آبان

انگلیس - ایران

بازی دوم: ۴ آذر

پلی‌آف اروپا (اوکراین - ولز/ اسکاتلند) - ایران

بازی سوم: ۸ آذر

ایران - آمریکا

واکنش سرمربی آمریکا درباره مصاف با ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه دوم با تیم‌های انگلیس، آمریکا و پلی آف اروپا رقیب شد.

گِرگ برهالتر، سرمربی آمریکا بعد از قرعه کشی، گفت: ما فکر می‌کنیم در گروه خوبی افتادیم. هر حریفی در جام جهانی دشوار است. بازی با انگلیس، هیجان‌انگیزی است، ایران حریف متفاوتی برای ماست که در مقدماتی عملکرد خوبی داشت و پس از آن باید منتظر باشیم تا حریف سوم خود را ببینیم.

وی افزود: به طور کلی من از گروه راضی هستم و برای شروع هیجان‌زده هستم. ما اخیراً در یک بازی دوستانه با ولز بازی کردیم، اسکاتلند را می‌شناسیم.

سرمربی آمریکا ادامه داد: ما [گرت ساوت‌گیت و من]خیلی به عقب برمی‌گردیم. او همیشه در کنار من بوده و به من مشاوره می‌داد. وقتی برای اولین بار کار را شروع کردم، به او به عنوان یک مربی نگاه می‌کردم. من مشتاقانه منتظرم تا با او رقابت کنم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جام جهانی 2022 قطر قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ آذر ۱۴۰۱ پلی آف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راشاتودی: تحریم ایران بنزین آمریکا را 60 درصد گران کرد قانونگذار ارشد آمریکا: مجلس سنا هم تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران را تصویب می‌کند

دیگر خبرها

  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران