Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:22:29 GMT

سال پرکار سرویس ورزشی ایرنا؛ حکایت همچنان باقیست...

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۰۹۴۷

سال پرکار سرویس ورزشی ایرنا؛ حکایت همچنان باقیست...

به گزارش ایرنا، برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره‌های مختلف و تحلیل بررسی این رویدادها توسط کارشناسان فوتبال این گروه روزهای پرکاری را برای سرویس ورزش ایرنا رقم زد. همچنین نتایج قهرمانان ملی ایران در سال ۱۴۰۰ موجب شد تا جمع‌بندی افتخارات این ورزشکاران در رشته‌های مختلف به سلسله گزارش‌هایی تبدیل شده و در خروجی خبرگزاری ایرنا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۴۰۰ بازی‌های المپیک، پارالمپیک، مقدماتی جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا، کشتی قهرمانی جهان و والیبال قهرمانی آسیا برگزار شد. همچنین در بعد بین‌المللی نیز برگزاری یورو ۲۰۲۰ با یک سال تاخیر موجب رقم خوردن سال پرکاری برای گروه ورزشی شد.

گزارش‌های کارشناسان گروه ورزشی ایرنا در تعطیلات نوروز را می‌توان حول چند محور مختلف دسته بندی کرد.

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

«هرج و مرج در دیدار تشریفاتی تا درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا» عنوان گزارشی انتقادی بود که به حواشی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان پرداخت. در این گزارش که جزییات آن در این  لینک قابل ملاحظه است، نسبت به بی‌تدبیری فدراسیون فوتبال انتقاداتی صورت گرفته است.

انتقاد از شیوه بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره جنوبی گزارشی بود که با تیتر «چرا اسکوچیچ مقابل کره جنوبی آچمز شد؟» روی خروجی خبرگزاری ایرنا قرار گرفت. متن کامل این گزارش که به سردرگمی تاکتیکی  تیم ملی فوتبال اشاره دارد در این لینک قابل خوانش است.

«طلسم‌شکنی‌های متعدد کره جنوبی مقابل تیم ملی؛ از ۲ رقمی شدن تا برد پس از ۴۰۷۹ روز» عنوان گزارشی بود که به پایان ناکامی کره‌ای ها بعد از یک دهه برابر فوتبال ایران اشاره داشت. متن کامل این گزارش در لینک زیر قابل مشاهده است. در این گزارش به موفقیت‌های تیم ملی فوتبال ایران در برابر کره‌جنوبی اشاره شده است.

«باهوش مثل براتی؛ استفاده از اعتبار دایی برای بقا» عنوان گزارشی بود که نگارنده در آن به احتمالات جانشینان دراگان اسکوچیچ پرداخت. در این گزارش که جزییات آن در لینک آمده است، خبرنگار ایرنا نکات مهمی در زمینه توییت عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال به علی دایی گوشزد کرده است.

برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره‌های مختلف موجب شد تا تمرکز گروه فوتبال ایرنا تنها مسابقات تیم ملی نباشد بلکه پوشش و تحلیل دیگر رقابت‌های فوتبال در اولویت قرار گرفت.

«شروع جنگی همه‌جانبه در اروپا/ پای جام‌جهانی در میان است» عنوان گزارشی بود که به بررسی شانس تیم‌های مختلف قاره سبز برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت. متن کامل این تحلیل در لینک آمده است. همچنین خبرنگاران فوتبال گروه ورزش ایرنا در گزارش کامل به بررسی دلایل حذف ایتالیا پرداختند. متن کامل این گزارش در لینک قابل ملاحظه است.

برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی فوتبال در روز دوازدهم فروردین، موجب شد تا تحلیلی با عنوان «متفاوت‌ترین قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتبال/ اسکوچیچ و ایران در انتظار گوی کونکاکاف-اقیانوسیه» در خروجی خبرگزاری ایرنا قرار گیرد.  در این گزارش که جزییات آن در لینک قابل خوانش است به احتمال حضور همگروه‌های ایران پرداخته شده است.

«نوروز ۱۴۰۱ در تسخیر فوتبال؛ یک جهان به دنبال بلیت قطر» عنوان گزارشی بود که به برگزاری مهمترین مسابقات فوتبال ایران و جهان در تعطیلات عید نوروز اشاره داشت. متن کامل این گزارش با جزییات در لینک آمده است.

«پایان شیرین انتخابی جام جهانی برای تیم ملی ایران؛ ثبت هشتمین برد در جوار امام هشتم» گزارشی در زمینه عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر بود. متن کامل این گزارش در لینک قابل خوانش است.

بررسی عملکرد تیم ملی و سرخآبی‌ها در سال ۱۴۰۰

بهار فوتبال عنوان گزارشی بود که به بررسی اتفاقات این رشته در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخت. در این گزارش که جزییات آن در لینک قابل خوانش است نگارنده با بررسی جز به جز فوتبال ایران و جهان چکیده مهمترین اتفاقات این رشته را در بهار سال ۱۴۰۰ به مخاطب معرفی کرده است.

«سلام به گِلات پرسپولیس و خداحافظی با مسی و دکتر صدر» عنوان گزارش دیگری بود که اتفاقات مهم فوتبال ایران و جهان را در تابستان داغ ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار داد. در این گزارش که جزییات کامل این گزارش در لینک آمده تلاش بر این است که مخاطب را در جریان ریز تحولات فوتبال ایران و جهان  در تابستان  سال گذشته قرار دهد.

«وقتی مامان «نصرت» نگذاشت سلطان لژیونر شود» عنوان گزارشی از زندگی علی پروین اسطوره فوتبال ایران بود. در این گزارش که جزییات آن در لینک قابل ملاحظه است، نگارنده مختصری از مراحل مختلف زندگی این ورزشکار نام آشنا را بیان کرده است. پروین از جمله بزرگان فوتبال و ورزش ایران در قرن چهاردهم هجری بود.

«پرسپولیس در سالی که گذشت» عنوان گزارشی بود که به موفقیت‌های این تیم اشاره داشت. نگارنده در این گزارش که متن کامل آن در لینک موجود است به مهمترین اتفاقات ورزشی و مدیریتی باشگاه پرسپولیس در سال ۱۴۰۰ پرداخته است.

قرن ورزش ایران عنوان گزارشی بود که به مهمترین اتفاقات ورزش در نیم سده گذشته پرداخت. در این گزارش که متن آن در لینک قابل ملاحظه است به مهمترین اتفاقات تاریخی ورزش  کشورمان در ۷۰ سال گذشته پرداخته شده است. بخش زیادی از این گزارش به موفقیت فوتبال، کشتی، وزنه‌برداری و مرگ های نابهنگام ورزشکاران اختصاص دارد.

«۳۶۵روز با استقلال در سالی که گذشت» عنوان گزارشی بود که به بررسی شکست و موفقیت‌های تیم فوتبال استقلال تهران در سال ۱۴۰۰ پرداخت. در این گزارش که متن آن در لینک منتشر شده نگارنده ابعاد مختلف فعالیت‌های این باشگاه و تیم فوتبال آن را مورد بررسی قرار داده است.

اخبار تولیدی حوزه فوتسال

در تعطیلات عید نوروز یکی از حوزه‌هایی پر خبر گروه فوتسال بود. در این حوزه اخبار تولیدی در قالب مصاحبه، گزارش و یاداشت منتشر شد. «سن یک عدد است» عنوان مصاحبه‌ای از علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم ملی بود که متن آن در لینک منتشر شده است.

«کشاورز: سوءتفاهم‌های فوتسالی با یک دورهمی حل می‌شود / مدارس فوتسال تجاری هستند» عنوان مصاحبه‌ای بود که متن کامل آن در لینک قابل استفاده است. برای این مصاحبه محمد کشاورز با حضور در ایرنا نسبت به تحولات مختلف حوزه فوتسال اظهارنظرهایی داشت.

همچنین در تعطیلات عید نوروز خبرنگار ایرنا پای صحبت‌های سرمربی تیم ملی فوتسال ایران نشست. در این گفت‌وگو که متن آن در لینک قابل مشاهده است وحید شمسایی بر نظم به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود تاکید کرد و گفت: نظم تیمی برای ما در اولویت است و در این راه برای ما تیم ملی مهم است نه اسم بازیکن.

بررسی عملکرد کشتی و وزنه‌برداری ایران در سال ۱۴۰۰

حواشی ماه پایانی رییس فدراسیون کشتی برای کسب بودجه با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. یکی از حامیان علیرضا دبیر پیشکسوت کشتی تهران بود. اکبر فلاح در گفت‌وگو با ایرنا فریادهای دبیر برای کسب بودجه بیشتر را به حق دانست. متن کامل این گفت وگو در لینک قابل مشاهده است.

برخلاف اکبر فلاح، ابراهیم جوادی شیوه برخورد دبیر با مسوولان کمیته ملی المپیک را نپسندید و وی را به آرامش دعوت کرد. جوادی در گفت‌وگو با ایرنا هیچ کشتی‌گیری را بزرگتر از نام ایران ندانست. متن کامل این گفت‌وگو در لینک آمده است.

در رشته وزنه‌برداری نیز موفقیت زنان و کسب مدال المپیک توسط علی داودی مهمترین اتفاق بود. در این حوزه خبرنگاران در یک رشته گزارش اتفاقات این سال را بررسی کردند که حول محور ناکامی سهراب مرادی، کیانوش رستمی و عدم اعزام پریسا جهانفکریان بود.

«داودی ستاره ایران در سرزمین آفتاب» عنوان گزارشی بود که به بررسی موفقیت جوان اول وزنه‌برداری ایران پرداخت. متن و جزییات کامل این گزارش در لینک قابل خوانش است. همچنین خبرنگار وزنه‌برداری گروه ورزش ایرنا به بررسی دلایل عدم موفقیت کیانوش رستمی در راه کسب سهمیه توکیو پرداخته است. متن این گزارش نیز در لینک قابل ملاحظه است.

«جانشین سیامند از رویاهایش می‌گوید» عنوان مصاحبه‌ای از قوی‌ترین مرد معلول ایران بود که جزییات کامل آن در لینک قابل خوانش است. در این مصاحبه احمد امین‌زاده مهمترین هدف خود را کسب مدال طلا پارالمپیک در شهر پاریس دانست.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان گفت: بدترین اتفاق سال گذشته اعزام نشدن «پریسا جهانفکریان» به المپیک توکیو به دلیل مصدومیت و بهترین اتفاق نیز کسب مدال جهانی از سوی «یکتا جمالی» بود. متن کامل مصاحبه اکبر خورشیدی در لینک آمده است.

ابراز خشنودی پهلوان باشی ایران از اعطای بازوبند توسط رییس جمهوری از مهمترین مصاحبه‌های بخش کشتی و وزنه‌برداری بود. جابر صادق‌زاده در این گفت‌وگو که متن کامل آن در لینک قابل دسترسی است، گفت: اهدا بازوبند پهلوانی توسط آیت‌الله رییسی بسیار ارزشمند بود.

جمع بندی و گزارش عملکرد رشته‌های توپ و تور در سال ۱۴۰۰

«حذف تلخ از المپیک، مهم‌ترین اتفاق والیبال ایران در آخرین سال قرن» عنوان گزارشی بود که خبرنگار ایرنا از مهمترین اتفاقات والیبال کشورمان در سال ۱۴۰۰ تهیه کرده بود. در این گزارش که جزییات کامل آن در لینک منتشر شده، حذف از المپیک توکیو بدترین اتفاق آن سال قلمداد شده است.

«سال شلوغ در انتظار والیبال ایران» عنوان گزارشی است که نگارنده در آن به تمام اتفاقات و رقابت‌های مهم این رشته در سال ۱۴۰۱ پرداخته است. متن کامل این گزارش در لینک قابل خوانش است.

بررسی عملکرد کاروان‌های ورزشی ایران در المپیک و پارالمپیک توکیو در سال۱۴۰۰

بررسی عملکرد ورزشکاران نابینا کاروان اعزامی ایران یکی دیگر از گزارش‌هایی بود که به موفقیت کاروان سردار دل‌ها در سرزمین آفتاب پرداخت. در این گزارش که جزییات آن در لینک قابل خوانش است تحولات فدراسیون و نتایج روشن‌دلان در توکیو مورد بررسی قرار گرفته است.

«صحنه‌های به یاد ماندنی ورزش زنان ایران در ۱۴۰۰» عنوان گزاشی بود که نگارنده در آن موفقیت زنان ورزش ایران را در سال ۱۴۰۰ به رشته تحریر درآورد. متن این گزارش در لینک قابل خوانش  و اتفاقات مهم ورزش زنان در آن به صورت کامل آمده است.

مصاحبه با ورزشکاران و مربیان خارجی در تعطیلات نوروز

مصاحبه با دروازه‌بان نام آشنای پرسپولیس یکی از مهمترین گفت‌وگوهایی بود که از بازیکنان خارجی در خروجی گروه ورزش قرار گرفت. در این مصاحبه که متن آن در لینک قابل مشاهده است رادوشوویچ نسبت به برخی از اتفاقات گلایه داشت و از دوران بازی خود در ایران به نیکی یاد کرد.

همچنین در تطعیلات سال نو شمسی خبرنگار ایرنا پای گلایه یکی از بازیکنان خارجی تیم فوتبال پرسپولیس نشسته است. در این مصاحبه که متن کامل آن در  لینک قابل خوانش است، فرناندو گابریل نسبت به برخورد مدیران باشگاه در گذشته گلایه‌های زیادی مطرح کرده است.

مصاحبه با سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال زنان ایران از دیگر اخبار جذاب و منتشر شده در خبرگزاری ایرنا بود. الساندار کمپدلی در این گفت وگو که متن آن در لینک قابل مشاهده است اعلام کرد، به دنبال تحولی است که والیبال زنان ایران را همچون والیبال مردان متحول کند.

«کورانی: «دایی» بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است» عنوان مصاحبه‌ای بود که از ملی‌پوش سابق فوتبال آلمان در گروه ورزش ایرنا به صورت اختصاصی منتشر شد. متن کامل این مصاحبه در لینک زیر قابل دسترسی است.

رقیس عبدالله رییس کنفدراسیون راگبی آسیا گفت: برخی از تیم‌های شرق آسیا بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در رشته راگبی را دارند اما ایران با وجود استعدادهای خوب، نیاز به یک برنامه فشرده برای رسیدن به سطح اول آسیا دارد. متن کامل این گفت‌وگو در لینک قابل دسترسی است.

برچسب‌ها کمیته ملی المپیک جام ملت های آسیا جابر صادق زاده تیم ملی فوتبال فرناندو گابریل جام جهانی فوتبال وزنه برداری پریسا جهانفکریان سهراب مرادی علیرضا دبیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک جام ملت های آسیا جابر صادق زاده کمیته ملی المپیک جام ملت های آسیا جابر صادق زاده تیم ملی فوتبال فرناندو گابریل جام جهانی فوتبال وزنه برداری پریسا جهانفکریان سهراب مرادی علیرضا دبیر لینک قابل مشاهده فوتبال ایران و جهان مقدماتی جام جهانی متن کامل آن ملی فوتبال ایران مهمترین اتفاقات لینک آمده عنوان مصاحبه ای خبرگزاری ایرنا تیم ملی فوتبال مهمترین اتفاق خبرنگار ایرنا بررسی عملکرد عنوان گزارش وزنه برداری جزییات کامل سال ۱۴۰۰ گفت وگو ورزش ایرنا منتشر شده گروه ورزش کره جنوبی منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان

 معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به پایان مسابقات ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان  در اصفهان گفت:  سه هزار و ۲۰۰ مدال و ۵۵ جام به افراد و تیم‌های برتر اهدا شد.

 علیرضا خاکسار افزود: بیست و سومین دوره این رقابت‌ها در ۲۵ رشته بانوان و ۳۰ رشته آقایان و با حضور نزدیک به ۱۰ هزار ورزشکار و یکهزار و ۵۰۰ داور و عوامل اجرایی برگزار شد.

او با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در ۲۸ سالن ورزشی کلانشهر اصفهان گفت: مسابقات بخش جانبازان و معلولان در پنج رشته ورزشی و رقابت‌های بخش بیماران خاص در چهار رشته ورزشی در رقابت‌های امسال برگزار شد که اتفاقی بسیار قابل توجه است.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این جام یک المپیاد منظم و هدفمند شهری است که نقش موثری در ترویج فرهنگ ورزش و سلامتی در اصفهان دارد.

خاکسار، یکی از اهداف از برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی را ایجاد نشاط در جامعه دانست و اظهار داشت: حضور خانواده‌ها برای تماشای مسابقات در رقابت‌های اخیر پرشور و قابل توجه بود.


 بیست و سومین دوره رقابت‌های ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان از اواخر اسفند پارسال تا اوائل اردیبهشت امسال در کلانشهر اصفهان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • یک سند تاریخی از نقش صهیونیست ها در تحریف نام «خلیج فارس» + عکس
  • تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز