Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص قرعه‌ کشی جام جهانی 2022 و هم‌ گروهی‌های ایران در این مسابقات اظهار داشت: گروه ما گروه بدی نیست اما با توجه به سبک بازی انگلستان باید خیلی کار کنیم. حتی دو تیم (اسکاتلند و ولز) از سه تیم پلی آف اروپا هم سبک انگلیسی دارند و این مساله می‌تواند ما را غافلگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تیم‌ها سبک بازی سرعتی دارند اما در عین حال از نظر تاکتیکی شکننده هستند. آمریکا هم تیم خیلی خوبی است اما اگر خیلی کار کنیم می‌توانیم به مرحله بعد برویم. در غیر این صورت گرفتار می‌شویم. بازیکنان خوبی داریم و نتایج خوبی در مرحله مقدماتی گرفتیم اما این نتایج قابل مقایسه با مسابقات جام جهانی نیست.

مدافع تیم ملی در جام جهانی 2006 در خصوص همگروهی با آمریکا گفت: ما قبلا با آمریکا بازی کرده‌ایم و از نظر روحی آمادگی لازم را داریم اما اگربازی دوستانه مناسب نداشته باشیم کارمان سخت می‌شود. اگر خوب کار کنیم می‌توانیم حتی مقابل حریفانمان نتیجه بگیریم چون در فوتبال هیچ چیزی غیرممکن نیست.

رضایی تصریح کرد: آمریکا در جام جهانی قبلی نبوده اما در سبک بازی این تیم تحولی ایجاد شده است. همه چیز فرق کرده است. ما از لحاظ روحی آماده هستیم و می‌توانیم این آمادگی را حفظ کنیم اما باید بدانیم فوتبال روز به روز مدرن‌تر و دوره به دوره متفاوت می‌شود. به عنوان مثال تیم‌هایی مانند اسپانیا یا فرانسه با توجه به نقاط قوتی که توسط بازیکنانشان دارند سبک بازیشان عوض شده است.

وی افزود: باید قدرت بدنی خودمان را بالا ببریم و بعد از آن هم بحث روحی-روانی خیلی تعیین کننده است. تیم ایران همیشه از لحاظ روحی و روانی توانسته خودش را در مسابقات مهم حفظ کند. در کل در جام جهانی تیم ضعیف نداریم. خوشبختانه تعدادی از بازیکنان ما تجربه حضور در جام جهانی و رویارویی با بازیکنان بزرگ را دارند.

رضایی گفت: وضعیت بدنی و تاکتیکی ما باید خیلی بهتر شود. این تیم واقعا نیاز به کار دارد. باید کار موثر، مفید و با کیفیت کنیم تا بتوانیم راهی دور بعدی شویم. هر تیمی به این موارد نیاز دارد و تیم ما بیشتر، سبک بازی تیم‌های مختلف در هر دوره تغییر می‌کند. اسپانیا امسال خیلی قوی تر از دوره قبل است. یا همینطور فرانسه و آرژانتین. البته تیم‌هایی مانند بلژیک یا انگلستان تغییرات کمی داشتند اما انگلستان در یک دهه اخیر خیلی خوب کار کرده، تیم پنجم رنکینگ فیفا است. دریورو به فینال رسید. در جام جهانی قبلی به جمع چهار تیم رسید.

مدافع اسبق تیم ملی در مورد تیم ملی انگلستان تصریح کرد: گرت ساوت‌گیت سبک این تیم را عوض و از حالت سانتر از کناره‌ها خارج کرده است. آن‌ها روی قلب دفاعی حریف خیلی کار می‌کنند. سبک تیم ملی انگلستان با سبک باشگاهی این کشور متفاوت شده و به خصوص هافبک‌های ما باید فوق العاده کار کنند. انگلستان دربازی تک ضرب و جابه‌جایی بازیکنان سرعت خیلی زیادی دارد. این سرمربی از لحاظ سبک و سیاق بازی و نوع به کارگیری بازیکنان، تیم را کاملا متفاوت کرده است.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد اینکه آیا تیم ملی پتانسیل صعود از مرحله گروهی جام جهانی را دارد، گفت: پتانسیل تیم ما بالا است. بازیکنان با کیفیت و با تجربه‌ای داریم. میانگین سنی تیم ایران متوسط رو به بالا است و این یعنی تیم پخته است. از لحاظ تجربی و کیفی تیم خوبی داریم. اما مساله مهم بحث تاکتیک است. اینکه چطور مقابل یک تیم بازی کنید.

وی افزود: مقابل کره جنوبی ما از لحاظ تاکتیکی دچار مشکل بودیم. نحوه قرار گرفتن بازیکنان در شرایط مختلف باید خیلی حساب شده باشد. ما با سبک بازی مرحله مقدماتی نمی‌توانیم مقابل این تیم‌ها بازی کنیم. مطمئنا اسکوچیچ و همه می‌دانند که باید خیلی حساب شده، اساسی و با کیفیت روی این تیم کار کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رحمان رضایی قرعه کشی جام جهانی گروه B جام جهانی جام جهانی قطر جام جهانی 2022 ولز اسکاتلند آمریکا جام جهانی باید خیلی سبک بازی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون بوکس ،تیم‌های جوانان و امید ایران با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شدند تا در رقابتهای قهرمانی جوانان و امید آسیا شرکت کنند.

جلسه هماهنگی و همچنین مراسم قرعه‌کشی این پیکارها عصر امروز جمعه برگزار شد و حریفان نمایندگان ایران بدین شرح مشخص شدند:

تیم جوانان:

وزن ۴۸ کیلوگرم: مهدی شعبان با رابرت مالنوک‌ از فیلیپین

وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی با برنده قرقیزستان و تاجیکستان

وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی سلطانی با برنده فیلیپین‌ و مغولستان

وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا فضلی با بدرا الصدرانی‌ از امارات

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی با برنده عراق و هند

وزن ۸۰ کیلوگرم: سام استکی با مهرالدینوف‌ از ازبکستان

وزن ۸۶ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی در قرعه نخست استراحت دارد و سپس با برنده هند و ازبکستان رقابت خواهد کرد

وزن ۹۲ کیلوگرم: عباس گرشاسبی با آریان از هند

وزن ۹۲+ کیلوگرم: امیر اسماعیلی استراحت دارد و سپس با برنده هند و قرقیزستان

تیم امید:

وزن ۴۸ کیلوگرم: آرشام حسنی با لی‌ جونگ‌ هو از کره‌جنوبی

وزن ۵۷ کیلوگرم: نیما بیاتی با جان‌ پائول از فیلیپین

وزن ۶۰ کیلوگرم: آرمان عبادی با برنده‌ مغولستان و هند

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: امیرحسین پیشرو با ویمارشانا از سریلانکا

وزن ۶۷ کیلوگرم: علی گرجی با برنده اردن و قزاقستان

وزن ۷۱ کیلوگرم: عیسی فردین با کرار اسماعیل از عراق

وزن ۷۵ کیلوگرم: محمد محشری با گورپاد از هند

وزن ۸۶ کیلوگرم: سیدعلی صدری استراحت دارد و سپس با برنده قزاقستان و قرقیزستان

وزن ۹۲+ کیلوگرم: رضا خلیل‌زاده استراحت دارد و سپس با برنده ازبکستان و هند

سرمربی تیم امید علیرضا استکی و شهرام فاتح و محمد نوشمهر به عنوان مربی به این رقابتها اعزام شده اند.

احسان روزبهانی مشاور استکی نیز در تیم ملی امید نیز در هفته دوم مسابقات راهی قزاقستان خواهد شد.

سرمربی تیم جوانان نیز رضا مهدی‌پور است و مرتضی سپهوند و ایمان طیبی به عنوان مربی وی را همراهی می کنند.

همچنین مجید عباس‌زاده داور سه ستاره بوکس کشورمان نیز در این رقابتها به قضاوت می پردازد.

کد خبر 6089342

دیگر خبرها

  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • واکاوی بازی ذوب‌آهن و تراکتور/ بازنده سربلند
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مدافع سابق پرسپولیس غایب مقابل سرخ‌ها
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم