Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود بهرامی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و با هدف جبران افت تحصیلی  ناشی از تعطیلی مدارس در دوران کرونا و پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود، دستورالعمل حضوری شدن مدارس در زمان باقی مانده سال تحصیلی جاری به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و ادارات شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس این دستورالعمل، حضور تمامی عوامل اجرایی بر اساس برنامه هفتگی در مدارس الزامی است و تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس های درس انجام می‌شود.
بهرامی تأکید کرد: بازگشت حضوری مطلوب برای مسوولان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به معنی حضور تمامی دانش‌آموزان در مدارس در همه مقاطع، در همه مدارس و هر روز هفته است.
وی تصریح کرد: مسوولان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران موظفند تا تمامی موانع بازگشایی کامل مدارس در روز ۱۴ فروردین را رفع کنند و اگر مدارسی به عنوان مرکز اسکان مسافران نوروزی معرفی شده‌اند، فعالیت این مراکز باید تعطیل شده و زمینه برای حضور دانش‌آموزان بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده فراهم شود.
وی افزود: به منظور سهولت تردد دانش‌آموزان، انجمن اولیا و مربیان می‌باید بر اساس آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان، نسبت به ساماندهی سرویس مدارس اقدام کنند ضمن این که باتوجه به زمان باقیمانده از سال تحصیلی، نیازی به استفاده از لباس متحدالشکل در مدارس وجود ندارد.
وی در ادامه گفت: برای بازگشت دانش‌آموزان به مدارس، آموزش و پرورش به همراهی تمامی ارکان موثر از جمله رسانه‌ها، فرمانداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات و پلیس راهور نیاز دارد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته از سوی معلمان و دبیران در ارائه آموزش در بستر شاد، واقعیت این است که تربیت صحیح آینده‌سازان کشور در فضای مجازی شکل نمی‌گیرد و تا زمانی که مربی و متربی در کنار هم قرار نداشته باشند، نتیجه مطلوب در حوزه مسائل تربیتی و پرورشی حاصل نمی‌شود.
وی تأکید کرد: استمرار وضعیت بازگشایی حضوری مدارس به رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی ، واکسیناسیون حداکثری و همراهی اولیاء دانش‌آموزان و تمامی فرهنگیان ارتباط مستقیم دارد.
بهرامی با تأکید بر لزوم ارتباط مستمر کلیه دبیران، معلمان و ارکان آموزش و پرورش با مسوولان اداره کل گفت: کلیه فرهنگیان شاغل در مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران می‌توانند با استفاده از صفحه شخصی من در شبکه های مجازی نقطه نظرات سازنده خود را ارسال کنند و یقین بدانند تمامی نکات ارسال شده در تصمیم سازی مسوولان اداره کل مورد توجه قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران دانش آموزان اداره کل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت