Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدارس ملزم به ارائه آموزش حضوری هستند و حضور دانش‌آموزان در مدارس همانند دوران قبل از کرونا است؛ هر مدرسه‌ای که در بازگشایی و ارائه آموزش حضوری اهمال کند طبق ضوابط و مقررات با آنها برخورد می‌شود. - اخبار اجتماعی -

صادق ستاری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آغاز آموزش حضوری مدارس از روز یکشنبه 14 فروردین اظهار کرد: تمام مدارس ملزم به ارائه آموزش حضوری هستند و کارشناسان ادارات مناطق و شهرستان‌ها به مدارس سرکشی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازرسان آموزش و پرورش نحوه بازگشایی مدارس، ارائه آموزش حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رصد خواهند کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: هر مدرسه‌ای که در بازگشایی و ارائه آموزش حضوری اهمال کند طبق ضوابط و مقررات با آنها برخورد می‌شود.

ستاری فرد درباره اینکه اگر مدرسه‌ای در ارائه آموزش حضوری کوتاهی کرد، خانواده‌ها چگونه می‌توانند گزارش دهند؟ گفت: واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات آماده دریافت پیام‌های مردم هستند.

وی متذکر شد: آموزش حضوری، اختیاری نیست بلکه اجباری است و در صورت عدم حضور دانش‌آموز در کلاس درس، غیبت رد خواهد شد البته سه گروه از دانش‌آموزان شامل مبتلایان به کرونا، دارای علائم و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند به صورت مجازی آموزش‌ها را دریافت کنند.

ستاری فرد مطرح کرد: برنامه آموزشی مدارس طبق برنامه‌ای است که در دوران قبل از کرونا اجرا می‌شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره سرویس دانش‌آموزی گفت: طبق اطلاعات دریافتی از شهرهای مختلف یکی از موانع اصلی موضوع سرویس دانش آموزان است البته برخی از مدیران مدارس در ایام تعطیلات از طریق ارسال پیامک به خانواده‌ها نسبت به نحوه حضور دانش‌آموزان در مدرسه و اینکه به سرویس نیاز دارند یا خیر کسب اطلاع کردند تا موضوع سرویس و تردد دانش‌آموزان را ساماندهی کنند.

ستاری‌فرد درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: در این رابطه فرمی را تهیه کرده‌ایم و کارشناسان واحدهای ارزیابی عملکرد نظارت محسوس و غیرمحسوس را اعمال همچنین از ظرفیت والدین برای نظارت استفاده می‌کنیم و آنها می‌توانند مسائل و مشکلات را به مناطق آموزش و پرورش و واحد ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند.

طبق اعلام آموزش و پرورش شهر تهران خانواده‌ها می‌توانند مشکلات در رابطه با عدم بازگشایی مدارس یا عدم رعایت بهداشت محیط را از طریق سامانه پیامکی به شماره 09121540640 اطلاع دهند.

همچنین  براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، کلاس درس دانش‌آموزان بدون فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود البته استفاده از ماسک  در ساعات حضور در کلاس درس الزامی است و هیچ شرطی از جمله تزریق واکسن برای حضور دانش‌آموزان در  مدارس تعیین نشده است.

رشد چشمگیر افسردگی و اضطراب دانش‌آموزان در دوران کرونا/ بازگشت به مدارس "ضروری" استحضور دانش‌آموزان در مدارس همانند دوران قبل از کرونابازگشایی مدارس و ضد و نقیض‌ها درباره افزایش طول مدت سال تحصیلینظارت بر ارائه آموزش‌ حضوری در مدارسجزئیات حضوری شدن مدارس از 14 فروردینابلاغ جزئیات چگونگی‌ حضور دانش‌آموزان در مدارس تا دو روز آینده

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس غیر دولتی حضور دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش ارائه آموزش حضوری ستاری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند

احمد محمودزاده با بیان اینکه پیش ثبت نام شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه شورای نظارت سال‌های گذشته، به دلایل تسریع در کار و تکریم مراجعه کنندگان به مدرسه انجام می شود گفت: شرط پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی این است که تا زمان ابلاغ شهریه سال، بر اساس شهریه سال قبل ثبت نام اتفاق بیفتد، شرط دیگر هم این است که به هر دلیلی دانش آموز از ادامه ثبت نام در مدرسه انصراف داد، هزینه دریافت شده پس داده شود.

وی افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این گونه نیست هرسال درصدی برای همه مدارس اعلام کنیم ادامه داد: درصد افزایش متناسب با آیتم‌ها و الگوهای شهریه، در هفت محور تعیین می شود؛ امسال هم بازنگری جدی انجام شده و بر این اساس مدرسه به مدرسه و مرکز به مرکز بررسی انجام می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه همین روزها بررسی در حال انجام است گفت: بخشنامه شهریه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ شده، ۱۰ روز اول توجیه و اقناع برای موسساتی است که با فرمت‌های جدید به چه شیوه عمل کنند، ۱۰ روز فرصت وارد شدن به سامانه دارند تا همه اطلاعات مدرسه‌ای را وارد و بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: کارگروه بر اساس مصوبه و ماده ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی که مدیر منطقه رئیس کارگروه است با همراهی موسسان و نماینده انجمن اولیا و مربیان و مسئولان در داخل آموزش و پرورش، معاونان آموزش و پرورشی این شهریه تایید و به استان اعلام می‌شود. در صورت تایید از سمت استان این شهریه در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود.

ساعت تدریس معلمان غیردولتی برای «بیمه» شدن

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حمایت از معلمان مورد غفلت قرار گرفته است عنوان کرد: معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با ۳۰ ساعت آموزش و تدریس، بیمه کامل می‌شوند و دستمزد ۳۰ ساعت کامل را می‌گیرند.

محمودزاده در خصوص جریمه نقدی مدارسی که بیشتر از شهریه و بیشتر از شهریه فوق برنامه که ۴۰ درصد شهریه است دریافت می کنند عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای تخلف حوزه را داشت در شورای نظارت تصمیم می‌گیریم؛ از حساب مدرسه برداشت می‌شود، طبق ماده ۱۸ تبصره ۲ سهم دانش آموز به خودش داده می‌شود و به خاطر همین تخلف و جریمه بخشی تا صد درصد شهریه را در شورای نظارت در سطح کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و برای استفاده در مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش های سامانه، ۲۲۵۳ فقره پرونده تخلف از استان‌ها گزارش شده افزود: صددرصد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مردم با ثبت شکایت در سامانه می توانند تخلفات را گزارش دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی توصیه شده است که همراهی خوبی با این موضوع داشته باشد افزود: با این کار همه معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند و به صورت کتبی و شفاهی به همه موسسان هم ابلاغ شده است.

محمودزاده با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای آموزشی انعطاف داریم اما در بحث ایمنی با کسی تعارف نداریم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی طبق سند تحول بنیادین تنوع محیط یادگیری را می‌پذیریم یعنی دانش آموزی کلاس‌های تئوری را در مدرسه و سالن ورزش را در جای دیگر انجام می‌دهد تا شاداب بیشتری در او به وجود آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر