Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رجبی‌زاده، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان و آرزوی سالی خوب برای همه هموطنان گفت:روز طبیعت در واقع روز حفاظت از طبیعت و مراقبت از آن است.

او بیان اینکه ما باید در این روز احترام بیشتری به طبیعت اطرافمان بگذاریم و یادمان باشد که شکرگزاری از نعمات خداوند این نعمت را بیشتر می‌کند گفت: مراقبت کنیم که این نعمات الهی با کار‌های ما از نسل‌های آینده گرفته نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه حضور در طبیعت در واقع استفاده از زیبایی‌های منظری طبیعت است و نباید به طبیعت دست اندازی کرد می گوید: ما مهمان طبیعت هستیم و باید حرمت میزبان را در مراجعه به طبیعت داشته باشیم.

به گفته او  حافظان منابع طبیعی در اداره کل منابع طبیعی در روز سیزدهم فروردین دغدغه و نگرانی‌هایی دارند که مبادا افرادی که به دامان طبیعت می‌روند آن را تخریب کنند و این ثروت ملی دچار آسیب شود.

رجبی‌زاده با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای از همشهریان از شکستن درختان و تخریب مراتع برای ایجاد آتش، گرم کردن یا طبخ غذا استفاده می‌کنند که اشتباه بزرگی است گفت: مسرانه از مردم درخواست داریم که در صورت نیاز به آتش، زغال و یا گاز پیک‌نیکی به همراه خود ببرند.

او گفت: بعد از اتمام کار نیز حتماً از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند چرا که با کوچک‌ترین وزش بادی این آتش نهفته دوباره جان گرفته و یک جنگل و مرتع عظیم را نابود می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با بیان اینکه آسیب به طبیعت در واقع آسیب به خودمان است و این‌گونه تصور کنید که به اعضای بدن خودمان آسیب رساندیم گفت: در سال‌های گذشته موارد زیادی مشاهده شده که با رفتن مردم از طبیعت آتش سوزی‌هایی اتفاق افتاده که منشاء آن آتش روشن کردن گردشگران بوده است.

او با اشاره به اینکه متاسفانه امروز نیز گزارشاتی از یگان حفاظت منابع طبیعی استان ارسال شده که تعدادی از همشهریان با تخریب تاغ‌زار در مسیر جاده جوپار و جاده هفت باغ علوی به‌دنبال هیزم جمع کردن هستند گفت: ما عاجزانه از مردم درخواست داریم برای نشستن لحظاتی در طبیعت آن را خراب نکنید چرا که یک ظلم بزرگ است.

رجبی‌زاده می گوید: از همشهریان درخواست داریم در مسیر حریم رودخانه‌ها به خیال اینکه هوا خوب و مساعد است مستقر نشوند چرا که با کوچک‌ترین بارندگی در بالادست کوه‌ها، امکان وقوع سیل و جاری شدن سیلاب وجود دارد و باید پیشگیری کرد.

او با اشاره به اینکه در مراجعه به طبیعت حتما کیسه زباله به همراه خود داشته باشید و در صورتی که زباله‌ای ایجاد آن را حتماً به همراه خود بیاورید گفت: هیچ زباله‌ای به ویژه شیشه را در طبیعت نگه ندارید چرا که با تابش آفتاب، شیشه حالت ذره بینی پیدا کرده و ممکن است حریق ایجاد شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با بیان اینکه برای حفاظت از طبیعت ۴۲ اکیپ خودرویی و موتوری در استان تجهیز شده که امروز گشت‌های حفاظتی انجام می‌دهند گفت: از همشهریان درخواست داریم ضمن همکاری با گشت‌های حفاظت منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، موارد را بلافاصله گزارش کنند.

به گفته او همشهریان در صورت مشاهده حریق حتماً با شماره‌های ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شماره ۱۳۹ سامانه یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها تماس گرفته و گزارش دهند تا موارد بعدی اطفای حریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری روز طبیعت درخواست داریم منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد

 عبدالرحمن زحمتی گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.

روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.

وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.

لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.

در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه از پستانداران زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید