Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@17:35:25 GMT

راز خوشمزه شدن فرنی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۳۷۳۹

فرنی یکی از دسر‌های سبک و بسیار خوشمزه است که افراد در تمام سنین طرفدار آن هستند. در تهیه فرنی قلق‌هایی وجود دارد که تاثیر زیادی در خوشمزه‌تر شدن آن دارد.

خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: فرنی یکی از دسر‌های بسیار پرطرفدار در ایران است که معمولا با آرد برنج، شیر و آجیل تهیه و سرو می‌شود. فرنی در واقع نوعی پودینگ محسوب می‌شود و بافت آن خامه‌ای و دستور تهیه آن بسیار ساده است، اما برای تهیه آن باید تعدادی نکته ریز را رعایت کنید تا فرنی یکدست و لطیفی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می‌خواهید در ماه رمضان فرنی خوشمزه‌ای طبخ کنید، این بخش را از دست ندهید.

استفاده از آرد برنج مرغوب

برای تهیه یک فرنی خوشمزه باید از آرد برنج مرغوب و تازه استفاده نمایید، زیرا تازه بودن آرد برنج در رنگ و عطر فرنی تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

استفاده از شیر سرد

برای اینکه ظاهر و طعم فرنی شما خوب باشد و گلوله گلوله نشود، آرد برنج را حتما باید در شیر سرد حل کنید. اگر شیر گرم یا داغ باشد، آرد برنج به درستی باز نخواهد شد. وقتی آرد برنج را در شیر سرد به خوبی هم زدید، آن را بر روی حرارت قرار دهید.

هم زدن مداوم فرنی

هم زدن فرنی در زمان پخت فرنی بسیار مهم است پس مواد فرنی را به طور مداوم باید هم زد تا ته نگیرد و به قوام برسد. پس از اینکه فرنی غلیظ شد و به قوام رسید (زیاد سفت نشود) قابلمه را از روی حرارت بر داشته و کنار گذاشته، ولی همچنان به هم زدن ادامه دهید، زیرا فرنی اگر رها شود ته می‌گیرد.

استفاده از گلاب

برای اینکه فرنی طعم و عطر خوبی بگیرد باید بعد از افزودن به تدریج شکر و حل شدن آن در شیر، گلاب را اضافه کرده و با قاشق مواد را مخلوط نمایید.

افزودن زعفران

در صورت تمایل برای زیبا شدن ظاهر فرنی و تهیه یک فرنی دو رنگ می‌توانید نصف فرنی را داخل کاسه‌ای بریزید و کمی زعفران دم کرده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. پس از احرارت افتادن فرنی در ظرف مورد نظرتان فرنی سفید رنگ و بعد فرنی رنگی را بریزید.

استفاده از خلال بادام

برای خوشمزه شدن فرنی می‌توانید از خلال بادام نیز استفاده نمایید. برای این کار خلال بادام را همراه با یک چهارم پیمانه گلاب حدود دو ساعت خیس کرده تا خلال بادام‌ها طعم و عطر گلاب را به خود گرفته و کمی هم نرم شوند. بعد از افزودن آرد برنج و شکر خلا‌ل بادام‌ها را آبکش کرده و به مایه فرنی اضافه کنید.

استفاده از عسل

برای اینکه فرنی شما مقوی‌تر شود، می‌توانید به‌جای شکر و پودر قند میتوانید از عسل یا شیرین کننده‌های طبیعی دیگر استفاده کنید. می‌توانید به جای شکر از نبات نیز استفاده کنید.

استفاده از پودر کاکائو

اگر دوست داشته باشید فرنی شما شکلاتی شود، هنگام اضافه کردن آرد به آن، کمی پودر کاکائو اضافه کنید.

افزودن خامه

وقتی فرنی شما به غلظت مورد نظرتان رسید، شعله را خاموش کرده و خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا خامه حل شود. افزودن خامه بافت فرنی را نرم و لطیف می‌کند.

قرار دادن فرنی پس از سرد شدن در یخچال

اجازه دهید فرنی بعد از آماده شدن در محیط آشپزخانه خنک شده وسپس داخل یخچال قرار دهید تا فرنی آب نیندازد. برای تزیین فرنی میتوانید از دارچین، گل سرخ، خلال پسته، بادام، کنجد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معجزه داشتن مو‌های پرپشت با لوبیا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: طرز تهیه غذا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طرز تهیه غذا اضافه کنید خلال بادام آرد برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور گفت: زنجیره‌های ارزش آبزی‌پروری و بادام برای چهارمحال و بختیاری اولویت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سعید عباسی در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکسپو 2024، اظهار داشت: زنجیره‌های ارزش استان به عنوان طرح ملی تعریف شده‌اند و برای هر زنجیره ارزش، سند توسعه‌ای خواهیم داشت که اسناد پشتیبان آن آمایش سرزمین است.

وی افزود: در اسناد توسعه بالادستی و تجمعات کسب‌وکاری در طرح توسعه زنجیره‌ها، همه پتانسیل‌ها دیده و نقش تعریف خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور یکی از اهداف متعالی طرح زنجیره ارزش راهبردی را بحث صادرات بیان کرد و گفت: در کنار رویداد اکسپو 2024، ارائه توانمندی‌های صادراتی و زنجیره‌های ارزش در سطح ملی با هدف شناخت استان‌ها از ظرفیت‌های خود برگزار شده است تا استان‌ها به استناد مطالعات اسناد بالادستی خود به زنجیره‌های ارزش راهبردی برسند.

عباسی با بیان اینکه بیش از یک سال و نیم از فعالیت طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی طی شده است، عنوان کرد: اسناد توسعه‌ای این زنجیره‌ها با هدف‌گذاری سالانه تا حدودی آماده شده است، ولی تاکنون نهایی نشده‌اند.

وی با تأکید بر اولویت‌دار بودن زنجیره‌های ارزش آبزی‌پروری و بادام برای چهارمحال و بختیاری، مطرح کرد: از ایستگاه نخست تولید محصول رقابت‌پذیر تا عرضه در بازارهای صادراتی برنامه‌ریزی می‌شود و دستگاه‌های تخصصی و مرجع، شناسایی و اهداف را ابلاغ می‌کنند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر زنجیره‌های ارزش راهبردی ایجاد شود.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید