Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به بودجه‌ای ۱۴۰۱ دانشگاه گفت: بودجه مقداری ما را با مشکل مواجه می‌کند، چون زیرساخت‌های دانشگاه راکد بوده با افزایش بودجه خدمات علمی و آموزشی را بهتر پیش ببریم.

احمد علیجانپور، رئیس دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو در پاسخ به این سوال که آیا بودجه ۱۴۰۱ جوابگوی نیاز‌های دانشگاه است گفت: کرونا در طول دو سال گذشته همه ابعاد جامعه از بابت اقتصادی، اجتماعی و بحث‌های علمی و دانشگاهی را تحت تاثیر قرار داد؛ بعد از عید برای فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه دوباره آغاز می‌شود البته در این مدت فعالیت‌های ما متوقف نشده بود با سرعت و مد نظر قرار دادن یک سری موارد پیش می‌رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیجانپور ادامه داد: فعالیت دانشگاه را با فرم قبل کرونا آغاز خواهیم کرد در این وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات اولیه لازم است اینجا باید وزارت علوم و سازمان برنامه بودجه دستمان را بگیرد که ما زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو از قبیل امکانات خوابگاه، آموزشی و آزمایشی مربوط به آموزش را برای حضور دانشجویان آماده کنیم.


رئیس دانشگاه ارومیه تاکید کرد: بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۱ بعد ما در نظر گرفته شده است مقداری ما را با مشکل مواجه می‌کند، چون زیرساخت‌های دانشگاه راکد بوده و اگر سازمان برنامه بودجه کمک کنند با یک افزایش اعتبار و بودجه بهتری بتوانیم خدمات علمی و آموزشی را جلو ببریم.

وی با اشاره درخواست خود از مسئولان برای ارتقای دانشگاه خاطرنشان کر: درخواست من از مسئولان این است باید این ناحیه نوآوری و بخش فناوری دانشگاه ارومیه را تقویت کنیم برای این منظور یک مجموعه‌ای را به عنوان ناحیه نوآوری دانشگاه ارومیه راه اندازی کنیم که نیاز به حمایت‌های مالی دارد، نهاد معاونت علمی ریاست جمهوری تا حدودی کمک کرده، قصد داریم یک ساختمان قدیمی را بازسازی کنیم و در اختیارناحیه نوآوری قرار دهیم و شرکت‌های فناوری و دانش بنیان که می‌توانند علم را تبدیل به ثروت کنند و جوانان را یک جا جمع کنند در این ناحیه نوآوری گرد هم بیاوریم که این امر نیازمند اعتبارات و حمایت‌های مالی جدی است که هم مسئولان استانی و هم مسئولین ملی باید دست ما را در این قضیه بگیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری دانشگاه ارومیه وزارت علوم دانشگاه ارومیه علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

کد خبر 6089608

دیگر خبرها

  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست