Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صمت برای دومین بار پس از صدور فرمان هشت‌ ماده‌ای رئیس‌جمهور در حوزه خودرو، امروز ۱۳ فروردین ماه از گروه‌های صنعتی ایران خودرو و سایپا بازدید کرد.

به گزارش قدس آنلاین، وزیر صمت برای دومین بار پس از صدور فرمان هشت‌ ماده‌ای رئیس‌جمهور در حوزه خودرو، امروز ۱۳ فروردین ماه با حضور در گروه‌های صنعتی ایران خودرو و سایپا، ضمن بازدید از پارکینگ‌، واحد مونتاژ و مرکز تحقیق، طراحی و توسعه؛ روند حمل و تحویل خودروهای این دو مجموعه و فرآیند کاهش خودروهای کف پارکینگ‌ها را بررسی و اجرای دستورات ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهور را پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدرضا فاطمی‌امین، در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن مناسب خواندن اقدامات این مجموعه در اجرای فرامین رئیس‌جمهوری، گفت: کاهش خودروهای پارکینگ ایران خودرو به ۱۵ هزار دستگاه در پایان فروردین‌ماه، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.

وزیر صمت با تأکید بر نظارت بر فرآیندهای کیفی محصولات، افزود: با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان، امکان مطالبه کیفیت توسط خودروساز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در این زمینه لازم است رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز با دقت دنبال شود.

فاطمی‌امین بر لزوم استفاده از ظرفیت ناوگان حمل ریلی تأکید و بیان کرد: ایران خودرو می تواند با طرح موضوع و پیگیری از طریق معاونت مربوط در وزارت‌خانه از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک خواهد شد.

وزیر صمت افزایش مدت گارانتی محصولات ایران خودرو به ۳ سال و یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش را نیز از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اجرای فرامین رئیس جمهوری دانست.

طراحی و توسعه محصولات و خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ نیز از محورهای مورد تأکید وزیر صمت بود.

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو گفت: این شرکت در سال ۱۴۰۱، برای تولید ۷۲۵ هزار دستگاه سواری و ۲۵ هزار خودروی تجاری برنامه‌ریزی کرده که این میزان حتی بیش از تعداد خودروهای تولیدی مدنظر در دستور رئیس‌جمهور است.

وی اعلام کرد: دو خودروی ۴۰۵ و سمند نیز ظرف دو ماه آینده و پس از انجام تعهدات موجود به مشتریان از مدار تولید خارج خواهد شد.

خطیبی ادامه داد: پیرو دستور ویژه وزیر صمت، حداکثر تا اردیبهشت‌ماه، تعداد خودروهای موجود در پارکینگ‌ها به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: با توجه به دستور مؤکد و پیگیری‌های جدی وزیر صمت، شرکت ایران خودرو تمام اقدامات لازم برای اجرایی شدن بخش‌های مختلف فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهوری به خودروسازان را در دستور کار خود قرار داده و برای تولیدات سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در بازدید وزیر صمت از این شرکت گفت: در راستای تحقق فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهوری که به تازگی ابلاغ شده است، از ۱۴ فروردین ماه امسال، تولید خودرو روزانه به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت و این گام محکمی برای تحقق تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ است.

وی تأکید کرد: بالاترین میزان تحویل خودرو به تعداد ۴۷ هزار دستگاه خودرو در بهمن و اسفندماه سال گذشته انجام شد.

وی در مورد خودروهای کف پارکینگ در این خودروسازی نیز توضیح داد: تعداد خودروهای کف پارکینگ در ۲۳ دی‌ماه سال۱۴۰۰، حدود ۸۰ هزار دستگاه بود که در اسفندماه سال گذشته به ۴۹ هزار دستگاه کاهش یافته است.

مدیرعامل سایپا گفت: تا اول اردیبهشت ماه امسال نیز تعداد خودروهای کف پارکینگ به ۲۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.

گفتنی است، رئیس‌جمهوری ۱۱ اسفندماه سال گذشته از ایران‌خودرو و سایپا بازدید کرد و در پی صادر کردن دستورالعمل ۸ ماده‌ای به خودروسازان ، وزیر صمت ۲۵ اسفندماه برای پیگیری این دستورالعمل بازدیدی از ایران خودرو داشت و امروز دومین بازدید برای پیگیری دستورهای صادر شده، انجام شد.

لزوم افزایش ۱.۵ برابری میزان تولیدات خودرویی کشور در سال آینده، افزایش کیفیت تولیدات با چند اولویت ویژه، خروج خودروهای دارای پلتفرم قدیمی از خطوط تولید و جایگزینی محصولات جدید و به‌روز و افزایش گارانتی خودروهای عرضه شده از ۲ سال و ۴۰ هزار کیلومتر به ۳ سال و ۶۰ هزار کیلومتر از جمله این دستورها بوده است.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سيدرضا فاطمي امين ایران خودرو خودروهای کف پارکینگ ماده ای رئیس جمهور تعداد خودروهای هزار دستگاه فروردین ماه ایران خودرو رئیس جمهوری ۸ ماده ای وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار محصول ایران خودرو گران شد

افرایش قیمت کارخانه‌ای محصولات تولیدی خودروسازان در حالی ادامه دارد که مدیران صمت همچنان ترجیح می‌دهند، سکوت کنند.

به گزارش اقتصاد نیوز، ایران خودرو طی اطلاعیه از افزایش قیمت چهار عضو خانواده هایما خبر داد.

آبی‌های جاده مخصوص در اطلاعیه خود دلیل این افزایش قیمت را بالا رفتن تعداد گواهی اسقاط‌های مورد استفاده برای شماره گذاری محصولاتی که با برند هایما تولید می‌کنند، عنوان کردند.

آن طور که مدیران ایران خودرو گفتند پیش از این می‌توانستند با یک گواهی اسقاط چهار دستگاه انواع هایما را پلاک کنند.

اما با توجه با اجرای ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو بعد از نهایی شدن این ماده قانونی برای شماره گذاری هر دستگاه هایما به ۱.۵ گواهی اسقاط احتیاج است، بنابراین قیمت محصولات این برند چینی در کارخانه با افزایش روبرو شده است.

براساس اعلام ایران خودرو قیمت ۱.۵ گواهی اسقاط برای این خودروساز حدود ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. این در حالیست که قیمت یک گواهی اسقاط ۳۵ میلیون تومان است.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص پیش از این می‌توانستند با پرداخت ۳۵ میلیون تومان برای چهار محصول مونتاژی خود پلاک بگیرند، به عبارت دیگر هزینه شماره گذاری هر محصول مونتاژی حول و حوش ۹ میلیون تومان بود، اما همان طور که اشاره شد در حال حاضر هزینه اسقاط به ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر دستگاه افزایش یافته است.

ایران خودرویی‌ها در اولین گام قیمت هایما S۸ را برای اردیبهشت امسال اعلام کردند.

آبی‌های جاده مخصوص پیش از این هر دستگاه هایما S۸ را نزدیک به یک میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان فاکتور می‌کردند، اما با توجه به رشد هزینه گواهی اسقاط قیمت اعلام شده برای این محصول مونتاژی چینی در اردیبهشت ۱۴۰۳ به حدود یک میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان رسیده است.

خانواده هایما بعد از افزایش قیمت دو عضو خانواده پژو پارس و افزایش جزئی وانت آریسان ۲ دوگانه سوز، سومین افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در سال جاری محسوب می‌شود. دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا نیز قیمت پراید ۱۵۱ (وانت پراید) خود را افزایش داده است، اما همچنان شاهد هستیم که سیاست گذار خودرویی درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو سکوت کرده است.

مشخص نیست روزه سکوت مدیران صمت تا چه زمانی ادامه دارد، اما شرکت‌های خودروساز با توجه به افزایش هزینه‌های خود در خطوط تولید و همچنین هزینه مرتبط با شماره گذاری و سایر هزینه‌های تحمیلی چاره‌ای ندارند تا قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را افزایش دهند.

شفاف نکردن مساله رشد قیمت خودرو در مبدا از سوی وزارت صمت سبب می‌شود تا متقاضیان روبروی خودروسازان قرار گیرند. اتفاقی که در ارتباط با افزایش قیمت پژو پارس افتاد و بیش از پیش به اعتبار خودروسازان در مقابل افکار عمومی ضربه زد.

البته این پایان ماجرا نیست و شیوه افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان، بدون شفاف سازی مدیران صمت، تبعات منفی برای بازار خودرو به همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده