Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان فارس امروز با حضور در کانون اصلاح تربیت شیراز به ملاقات با مددجویان نوجوان پرداخت.

خبرگزاری میزان-  حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، رییس کل دادگستری استان فارس در راستای تأکیدات پانزده گانه رییس قوه قضاییه در سیزدهمین روز از فروردین ماه با حضور در کانون اصلاح تربیت شیراز با مددجویان نوجوان ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار ضمن ملاقات چهره به چهره با نوجوانان این مرکز و بررسی امکانات آموزشی، تربیتی، بازپروری و تفریحی در این کانون، آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.

نماینده قوه قضاییه در استان فارس با بیان اینکه توجه به مسائل آموزشی نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت نقش بسزایی در باز پروری مددجویان و بازگشت مؤثر آنان به جامعه دارد گفت: در این خصوص لازم است از دیدگاه‌های تخصصی و همچنین امکانات نهاد‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی استفاده شود.

وی با تأکید براینکه سازمان‌های مردم نهاد و خیرّین می‌توانند به باز اجتماعی شدن نوجوانان بزهکار و جلوگیری از بازگشت آنان به زندان کمک نمایند گفت: با مدیریت مناسب می‌توان از تکمیل شدن چرخه بزهکاری توسط نوجوانان جلوگیری کرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین توجه به مسائل پژوهشی در حوزه روانشناسی و جامعه شناسی در کانون‌های اصلاح تربیت را زمینه پیشگیری و کنترل ارتکاب جرم در بین کودکان و نوجوانان خواند و تصریح کرد: در این راستا لازم است به وقوع جرائم در فضای مجازی و شیوه‌های جدید ارتکاب جرائم توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان این دیدار بر توجه قضات به اِعمال دستور العمل کاهش جمعیت کیفری نسبت به مددجویان کانون اصلاح و تربیت و همچنین استفاده از مجازات‌های جایگزین توسط قضات تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: تاکید دادگستری فارس بر تحکیم بنیان خانواده از طریق اقدامات فرهنگی

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری استان فارس قوه قضائیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان فارس قوه قضائیه کل دادگستری استان فارس کانون اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی