Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر برخورد به صورت سیستماتیک و هوشمند به جای برخورد موردی با فساد در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

به گزارش ایران آنلاین حمیدرضا دهقانی نیا گفت: در مقوله مبارزه با فساد در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی که ان شاءالله سازمان غذا و دارو نیز همراه خواهد بود ضوابط ابلاغی باید به گونه‌ای رعایت شود که سامانه اصالت و سلامت یا همان تیتک تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین باید همه بیمه‌ها در این زمینه همکاری کامل داشته باشند و در نهایت با فساد به صورت سیستماتیک و هوشمند و نه به صورت موردی برخورد شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: اگر بخواهیم به این هدف نائل شویم باید همه این منظومه یکپارچه براساس سیاست‌های ابلاغی، عملیات خود را انجام بدهد.

دهقانی نیا گفت: در حوزه مبارزه با فساد در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی که یکی از پیامد‌های آن، قاچاق دارو و کالا‌های سلامت است، سه کار ضروری باید انجام شود.

وی افزود: نخستین موضوع این است که به صورت هدفمند و متناسب سازی شده بر اساس سیاست‌های کنونی دولت، باید ارز یا به مصرف کننده نهایی که بیمار است یا به بیمه‌ها پرداخت شود، ولی مشروط به این موضوع که پرداخت حق بیمه در خصوص این دارو‌ها منوط به استعلام از سامانه کنترل اصالت و سلامت یا همان تیتک سازمان غذا و دارو شود و این سامانه تکمیل شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کار دوم در این چرخه این است که نسخه الکترونیک، پرونده سلامت و سامانه کنترل اصالت و سلامت یا همان تیتک سازمان غذا و دارو شود به هم متصل شوند.

دهقانی نیا با اشاره به ذی نفع بودن برخی افراد در این زمینه افزود: کار سوم آن است که باید به سمتی حرکت کنیم که از تغییرات مکرر مدیران همانند سازمان مربوط پیشگیری و جلوگیری شود تا بتوانیم موضوع را در دو تا سه سال کنونی با یک سیاست واحد پیگیری کنیم.

 

/ انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دارو و تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی