Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:12:02 GMT

آمریکا تجهیزات حملات شیمیایی و بیولوژیک به اوکراین می دهد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۵۵۱۲

آمریکا تجهیزات حملات شیمیایی و بیولوژیک به اوکراین می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا برای محافظت از اوکراین در برابر حمله احتمالی تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی، ماسک‌های گاز، لباس و سایر تجهیزات را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید این کمک‌ها را روز جمعه تأیید کرد و گفت که با توجه به هشدارهایی مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند از چنین سلاح‌هایی برای مقابله با مقاومت سرسخت اوکراین در طول جنگ استفاده کند و ممکن است برای توجیه چنین حمله‌ای، عملیات فریبکارانه را طراحی کند، این گونه کمک‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال اعلام نشده که این کمک‌ها به چه میزان در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت، اما انتظار می‌رود این کمک‌ها به وزارت بهداشت اوکراین تحویل داده شود.

کاخ سفید شواهدی مبنی بر برنامه ریزی روسیه برای حمله شیمیایی ارائه نکرده است، اما رئیس جمهور آمریکا، «جو بایدن» هفته گذشته هشدار داد که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سلاح‌های شیمیایی در حمله به اوکراین استفاده کند، ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

در عین حال کرملین اوکراین را به آماده شدن برای استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده است. با این حال، مقامات آمریکایی اصرار دارند که این ادعا دروغ است و ممکن است نشان دهد که روسیه خودش در حال آماده شدن برای انجام این کار است.

کد خبر 5457787

منبع: مهر

کلیدواژه: جن ساکی جو بایدن اوکراین ایالات متحده امریکا ایالات متحده ولادیمیر پوتین روسیه کاخ سفید اوکراین روسیه جنگ اوکراین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین ولودیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین عراق ایران عربستان سعودی ترکیه کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده گفت اتهام‌زنی‌های ایالات متحده مبنی بر استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین «نفرت‌انگیز و غیر قابل اثبات» است.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه نیروهای دفاع رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه و همچنین چندین مؤسسه، شرکت و مدیران روسی آنها اعمال کرد.

در این اطلاعیه، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد روسیه از سلاح شیمیایی «کلروپیکرین» علیه نیروهای اوکراینی استفاده کرده است، گرچه این وزارتخانه هیچ مدرکی دال بر استفاده ادعایی روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین ارائه نکرده است.

در رابطه با این اتهامات، آنتونوف روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «در دسته گام‌های "غیر جایگزین" برای مقابله با روسیه، محافل رسمی محلی متنوع‌ترین اقدامات را مطرح می‌کنند. از جمله آنها، اتهامات کاملا نفرت‌انگیز و غیرمستند علیه فدراسیون روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.»

به گزارش راشا تودی و براساس گزارش منابع باز، کلروپیکرین یک ترکیب شیمیایی است که در جنگ جهانی اول به عنوان گاز سمی مورد استفاده قرار گرفت و اکنون به طور گسترده برای کنترل آفات در کشاورزی، آزمایش ماسک گاز و اهداف آموزشی استفاده می‌شود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است