Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:37:01 GMT

برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش و فرهنگ پهلوانی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۵۷۷۸

برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش و فرهنگ پهلوانی

جلال زهرایی، رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مهرماه هیأت را تحویل گرفتیم، قبل از آن کارهایی انجام شده بود، ساختار اداری، تشکیلاتی و کمیته‌های مختلف هیأت را تغییر اساسی دادیم، به نتایج مثبت و خوبی رسیدیم.

وی ادامه داد: بعد از چند سال که هیأت اصفهان در لیگ تیم نداده بود و فراز و نشیب‌هایی که داشتیم، در هر صورت توانستیم در لیگ شرکت کنیم و در هنرهای فردی نایب‌قهرمان شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرایی با بیان اینکه مسابقات قهرمانی بزرگسالان استان را برگزار کردیم، افزود: برنامه‌ای که انتظارش را نداشتیم، قهرمانی در هنرهای فردی بزرگسالان در سال ۱۴۰۰ بود، همه این‌ها به دلیل برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کمیته‌های مختلف بود.

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان عنوان داشت: امیدوارم با برنامه‌هایی که برای سال جدید طرح‌ریزی شده و برنامه‌هایی که برای توسعه ورزش و فرهنگ پهلوانی در نظر داریم، بتوانیم هدف‌گذاری دقیقی را برای ارائه خدمات شایان به این ورزش داشته باشیم.

وی در خصوص فعالیت هیأت با وجود کرونا خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام زورخانه‌ها فعالیت خوبی دارند، کرونا تاثیر زیادی در سیستم اجرایی ما نداشته، با رعایت پروتکل‌ها مسابقات برگزار شد و مشکل خاصی نبود؛ قرار بود سال گذشته میزبان مسابقات جام جهانی باشیم که به دلیل کرونا برگزار نشد، اگر تغییراتی در میزبانی انجام نشده باشد، سال آینده برگزار می‌شود، میزبانی این مسابقات رشد و توسعه خوبی است که می‌توانیم در فرهنگ زورخانه‌ای استان داشته باشیم‌.

زهرایی در خصوص شرایط مالی هیأت در سال گذشته تصریح کرد: بودجه‌هایی که فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان می‌دهد جواب‌گوی سیستم هیأت نیست، بنابراین کمیته‌ای به نام خیرین پیش‌بینی کردیم که سال جدید راه‌اندازی می‌شود تا خیرینی که در بحث ورزش کمک می‌کنند، هم در جهت تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی زورخانه‌هایی که بضاعت مالی کافی ندارند موثر باشند و هم خدماتی به پیشکسوتان ارائه شود.

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده برای تیم‌های پایه، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش و هیأت استان برقرار شد تا در چند نقطه از شهر و همچنین در شهرستان‌ها با هماهنگی رؤوسای هیأت‌ها، آکادمی تأسیس شود که بتوانیم از پایه شروع کنیم و از پتانسیل موجود برای تقویت تیم‌ها استفاده کنیم.

شهرداری و شورای شهر مشارکت کنند

وی با بیان این که دومین هدف توسعه فرهنگ پهلوانی است، گفت: امیدواریم بتوانیم این ورزش را به خانواده‌ها و اقشار مردم معرفی کنیم، برنامه‌ریزی داریم که بتوانیم با شهرداری مجددا دبیرخانه توسعه فرهنگ پهلوانی در اصفهان راه‌اندازی شود، شورای شهر و بقیه دستگاه‌ها کمک کنند تا بخش فرهنگی این رشته را در جامعه توسعه دهیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ق/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه ای اصفهان ورزش اصفهان ورزش زورخانه ای ورزش پهلوانی زورخانه زورخانه ای استان فرهنگ پهلوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد

در این مراسم، باستانی کاران و ورزشکاران زورخانه‌ای در حسینیه دفتر امام جمعه اسدآباد به اجرای برنامه پرداختند.

در ایران ۱۷ شوال، روز شکست عمر بن عبدود از امام علی (ع) در جنگ خندق، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نام دارد.

ورزشی که پیشینه‌ای کهن در فرهنگ ایرانی دارد و نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است.

جعفر نوری، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اسدآباد با اشاره به فعالیت ۱۰۰ ورزشکار در این رشته ورزشی گفت: ورزش باستانی در شهرستان اسدآباد از پرطرفدارترین ورزشهاست که مورد استقبال نسل جدید هم قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای