Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان اولین پزشک متخصص جراحی زنان و زایمان در همدان دار فانی را وداع گفت و رخ در نقاب خاک کشید.

رئیس جامعه جراحان استان همدان به ایسنا گفت: پرونده عمر با برکت نود و چند ساله‌ی دکتر وزیری و حدود ۶۰ ساله طبابتش در روز هفتم فروردین ماه سال ۱۴۰۱بسته شد و با کوله باری از خدمت به خلق و خوش رویی و خوشنامی و فروتنی و خوش خلقی نسبت به همکاران و بیماران و طبقات مختلف مردم، اکنون در بارگاه عدل الهی سربلند و سرافراز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حبیب اله موسوی بهار می‌گوید: به گفته همسر دکتر وزیری او مانند همیشه پس از صرف صبحانه، مانند هر روز در مکان همیشگی نشسته و شروع به تلاوت قرآن کرد که پس از تبسمی کوتاه سر بر پشتی مبل تکیه داده و جان به جان آفرین تسلیم گفت.

عضو هیئت علمی گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ۱۰ سال گذشته دکتر وزیری می گفت برای پنج سال به همدان مامور شده بودم اما این ماموریت پنجاه سال شد، وی و همسر فداکارش خانم شالچی که اولین پرستار تحصیل کرده همدان بود، می گفتند که رفتار و کردار مرحوم آیت‌الله ملاعلی معصومی معروف به آخوند همدانی، عامل اصلی ماندن دکتر وزیری در همدان بود. همین یک نکته خود درسی بزرگ است از شیوه و سلوک بزرگان دین که چگونه افراد را مجذوب خود و آیین خود می کردند و همه در حلقه‌ی آنان جای داشتند و خودی بودند.

وی ادامه داد: دکتر وزیری اولین پزشک متخصص زنان و زایمان همدان بوده و فداکاری و پشتکاری وصف ناشدنی به جامعه زنان همدان و مناطق اطراف خدمت کرده است. او ارتباط خوب و مردمی با قابله‌های محلی ایجاد و بجای طرد و ناخشنود کردن آنها، ایشان را آموزش می‌داد و ضمن ارتقاء دانش و توان آنها از کمک و پتانسیل شان استفاده می کرد.

خاطرات عجیبی از نجات زنان زائو در برف و سرما و نبود امکانات ابتدایی مانند آمبولانس و غیره داشت. همسر وی، خانم شالچی یار و همراه ایشان بوده و چه فداکاری‌ها که نکردند.

دکتر موسوی بهار خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که بمناسبت روز پزشک چند سال پیش که مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی همدان را داشتم و با چند تن از بزرگان و پیشکسوتان پزشکی همدان در منزل مرحوم دکتر وزیری حضور یافتیم.

رئیس جامعه جراحان همدان یادآور شد: در دوران مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی  بمناسبت روز پرستار ضمن دعوت از جناب دکتر وزیری و خانم شالچی در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان، در حضور همکاران پرستار از زحمات خانم شالچی بعنوان پیشکسوت پرستاری استان تقدیر کردیم و حضار ایستاده و دقایقی طولانی ایشان را تحسین و تشویق کردند.

وی با بیان اینکه از زندگی این انسان بزرگ درس ها می‌‎شود گرفت و پندها میتوان آموخت، تصریح کرد: مردم همدان همواره قدرشناس یک عمر تلاش و مجاهدت دلسوزانه مرحوم دکتر امیرحسین وزیری خواهند بود و از او به نکویی نام خواهند برد که او یک نفر نبود بلکه یک سبک، شیوه، منش و راه  بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جراحان دانشگاه علوم پزشکی پزشکی همدان دکتر وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، در آستانه فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامی‎داشت مقام معلم، سی ویکمین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور دکتر محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که دکتر حشمتالله علینژاد رییس دانشگاه و دکتر رحمت عباسنژاد معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران نیز حضور داشتند، از دکتر علی اکبر جعفری عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دکتر اباصلت حسین زاده عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه به عنوان اساتید نمونه کشوری تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران