Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواهر کیم جونگ اون با انتقاد از صحبت‌های وزیر دفاع کره‌جنوبی مبنی بر قابلیت‌های "حمله پیش‌دستانه" هشدار داد که ممکن است سئول بابت چنین سخنان "بی‌معنایی" با "تهدید جدی" مواجه شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای، «کیم یو-جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی در بیانیه‌ای بی‌سابقه، «سو ووک» وزیر دفاع کره‌جنوبی را بابت اشاره به حمله پیش‌دستانه به "یک کشور دارای سلاح‌های هسته‌ای" یک "آدم بی‌عقل و آشغال" توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر وزیر دفاع کره‌جنوبی تاکید کرده بود که اگر نشانه‌ای آشکار از حمله‌ای به سمت کشورش وجود داشته باشد، نیروهایش قابلیت‌هایی دارند که "حمله‌ای دقیق و سریع" بر منشاء شلیک‌های موشکی کره‌شمالی و همچنین تاسیسات فرماندهی و پشتیابی آن داشته باشند.

در همین رابطه خواهر کیم جونگ اون گفت: ممکن است کره‌جنوبی بابت سخنان بی‌مهابای وزیر دفاعش با تهدیدی جدی مواجه شود. تا زمانی که ارتش کره‌جنوبی نیت خودش برای انگیزه‌های تحریک‌آمیز در سطحی جدید و تشدید اوضاع علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره را فاش کند، من با تایید، هشداری جدی می‌دهم. لفاظی بی‌مهابا و افراطی او درباره "حمله پیش‌دستانه" روابط بین دو کره و تنش‌ نظامی در شبه جزیره کره را بیش از پیش وخیم می‌کند. اگر کره‌جنوبی می‌خواهد از فاجعه جلوگیری کند، باید درست رفتار کند.

او گفت با "تایید" این هشدار را می‌دهد که این بدین معناست که صحبت‌هایش با تایید کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی بیان شده است. او همچنین گفت که پیونگ‌یانگ "در بسیاری از موارد مرتبط با کره‌جنوبی بازنگری خواهد کرد."

این بیانیه شدیداللحن در شرایطی منتشر می‌شود که سئول برای انتقال قدرت آماده می‌شود. مون جائه-این که قرار است ریاست جمهوری کره‌جنوبی را ماه آتی تحویل یک چهره محافظه‌کار به نام یون سوک-یئول بدهد، به سختی برای ارتقای روابط سئول – پیونگ‌یانگ تلاش کرد. یون بر اتخاذ موضعی سخت‌گیرانه مقابل کره‌شمالی اشاره کرده است.

همچنین پاک یون-چون، یک مقام نظامی ارشد کره‌شمالی در بیانیه‌ای جداگانه هشدار داد که در صورت هرگونه حمله پیش‌دستانه، پیونگ‌یانگ هر هدفی را در کره‌جنوبی نابود می‌کند. او که دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره‌شمالی است، اشاره کرد که دو کره به لحاظ فنی در وضعیت جنگی هستند. جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ با آتش‌بس موقت به پایان رسید، نه پیمان صلح.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی حمله پیش دستانه کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)




منبع:پیج rolan_dez

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش خواننده کره‌ای به آهنگ «سلام یا مهدی» (فیلم)

دیگر خبرها

  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • جنجال مراسم «چهارمین عروسی» فرمانده طالبـان | او ایران را به حمله نظامی تهدید کرده! | فیلم
  • (ویدئو) جنجال «چهارمین عروسی» فرمانده طالبان که ایران را تهدید به حمله کرده بود
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • (ویدئو) جنجال کاروان «چهارمین عروسی» فرمانده طالبان که ایران را تهدید به حمله کرده بود
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح