Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:32:54 GMT

بهترین محافظت در برابر ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۷۴۷۲

بهترین محافظت در برابر ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از لنست، نتایج به دست آمده از دو مطالعه جدید نشان داد افرادی که دارای «ایمنی ترکیبی» هستند، قوی‌ترین محافظت در برابر  ویروس کرونا را دارند.

به گفته کارشناسان منظور از ایمنی ترکیبی، ابتلا به ویروس کرونا و واکسیناسیون کامل است.

پس از گذشت دو سال از این بیماری همه گیر که نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر را آلوده کرده و میلیاردها نفر در برابر ابتلا به آن واکسینه شده‌اند، این مطالعات بر اهمیت دریافت واکسن افرادی که پس از بهبودی از بیماری مصونیت طبیعی دارند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دو مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی لنست داده‌های سلامتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در برزیل آسیب‌دیده، که دومین رکورددار مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در جهان است، تجزیه و تحلیل کرد.

داده‌ها نشان داد، برای افرادی که قبلاً کووید-۱۹ داشته‌اند، واکسن‌های فایزر و آسترازنکا ۹۰ درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ اثربخشی داشتند.

جولیو کرودا، نویسنده این مطالعه از دانشگاه فدرال ماتو گفت: « واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، کروناوک و جانسون و جانسون ثابت کرده‌اند که محافظت بیشتری را برای افرادی که قبلاً  مبتلا به عفونت کووید-۱۹ شده‌اند، فراهم می‌کنند».

براساس مطالعات صورت گرفته، افرادی که دارای ایمنی ترکیبی با دو دز دوز واکسن بودند، نسبت به افرادی که فقط ایمنی طبیعی داشتند، ۶۶ درصد کمتر در خطر عفونت مجدد قرار داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایمنی ویروس کرونا عفونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، مرکزی، گیلان، مازندران و گلستان و نیز نقاطی از استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی در روزهای پایانی هفته بارش باران شدت خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، ریزش تگرگ و وقوع صاعقه و تندباد در این استان‌ها، لازم است تدابیر و تمهیدات لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مراقبت از گندم‌های خریداری شده، اتخاذ و اجرا شود.

گفتنی است؛ بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، امروز و فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی در سطح وسیعی از کشور خواهیم بود.

کد خبر 6098130

دیگر خبرها

  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟