Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

عصر ایران؛ فرزانه احمدی ــ دشت کاشان در مرکز کشور قرار گرفته است و حالا همه آن، هم شوره‌زار‌هایش و هم بخش سرسبزتر که شهر کاشان و زمین‌های کشاورزی در آن قرار دارد، تحت تاثیر شکاف‌های فرونشستی هستند. این مهمانان ناخوانده نه تنها کاشانی‌ها بلکه همه کسانی را که برای رسیدن به مقصد خود از آزادراه‌ تهران-اصفهان عبور می‌کنند تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطر خالی شدن زمین در این منطقه، به دشت و بیابان بسنده نکرده‌ است و ترک‌ها حالا به خانه‌های کاشانی‌ها قدم گذاشته‌است. علاوه بر آن آثار تاریخی این شهر هم در خطر ترک و فرونشست قرار دارند.
علت پیدایش این ترک‌های فرونشستی، کاشت درختان تاغ در کویر و چاه‌هایی هستند که از سال 1345 در این منطقه گسترش پیدا کرده‌اند.
وضعیت کاشان به بحران رسیده است. این گزارش را ببینید ‌تا بیشتر بدانید.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان