Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، باشگاه اندیشه از پانزدهم فروردین تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ (ماه مبارک رمضان) درس‌گفتارها و گفت‌وگوهایی طراحی کرده است که طی آن اندیشمندان و پژوهشگران برجسته حوزه‌های مختلف فکری به ارائه آرا و نظرات و دغدغه‌های خود خواهند پرداخت و پس از ارائه، گفت‌وگوی مخاطبان و مهمانان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی خانیکی، منصور براهیمی، رسول رسولی‌پور ،بیژن عبدالکریمی ، سید جواد میری، سید یحیی یثربی، محمود شیخ، حسین شقاقی، نیما شریف منش و محمد حسین قدوسی از جمله سخنرانان این درس‌گفتارها هستند که به موضوعات زیر می‌پردازند:

فلسفه ایران در دام تقلید
امکان و امتناع گفت‌وگو در ایران
معنویت و اسلام سیاسی
الهیات امید
حکمت نامتناهی
تاملی فلسفی در باب خاستگاه، معنا و اهداف آیین‌های فرهنگی
تصوف، تشیع و هویت ایرانی
تمهیدی بر نگاهی سیرشناسانه به فلسفه‌ مارتین هایدگر
آینده اسلام در ایران

حضور در این نشست‌ها برای همگان آزاد و رایگان بوده و با توجه به زمان جلسات، با افطاری مختصری از مهمانان پذیرایی خواهد شد.

باشگاه اندیشه در ساختمان زیبا و خاطره انگیز خود به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان وصال شیرازی، کوچه نائبی، پلاک ۲۳، میزبان اهالی فرهنگ و اندیشه خواهد بود.

کد خبر 5458023 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: باشگاه اندیشه فلسفه بیژن عبدالکریمی کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ترجمه نشر نو مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نوروز 1401 کتاب آمریکا و شاه انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب نهج البلاغه بازی های رایانه ای آیت الله خامنه ای رسانه های گروهی حسین عبداللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امام صادق (علیه السلام) ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شد. پدر گرامی آن حضرت، امام محمد باقر (علیه السلام) و مادر ارجمندش ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر میباشد. نام شریفش جعفر و لقب معروفش صادق و کنیه اش ابوعبدالله میباشد.
ایشان به مدت ۳۴ سال (۱۱۴ تا ۱۴۸ق) امامت شیعیان را بر عهده داشتند.
شهادت آن حضرت در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری، در ۶۵ سالگی، به دستور منصور دوانیقی، خلیفه ستمگر عباسی، به وسیله سمی که به آن بزرگوار خوراندند، در شهر مدینه اتفاق افتاد.
مرقد مطهر ایشان در قبرستان بقیع واقع در مدینه منوره در کنار قبر پدر، پدربزرگ و عمویش امام حسن مجتبی (علیه السلام) قرار دارد.
سیره علمی امام صادق (ع) باعث شد تا مبانی اصیل اسلام به شکلی عقلانی و منطقی در جامعه گسترش پیدا کند و تأکیداتی که ایشان بر حفظ سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) داشتند، باعث رشد و گسترش مبانی اصیل اسلام ناب شد.
امام جعفر صادق (علیه السلام) با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت برجای گذاشت.
بعضی از شاگردان نامی آن بزرگوار عبارتند از: هشام بن حکم و مؤمن طاق و محمد بن مسلم و زرارة بن اعین و ... که هر یک چهره‌های درخشانی از تربیت شدگان مکتب آن حضرتند.

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • محمد حسین میثاقی به سیم آخر زد | همه چیز به سن و سال نیست شما بیجا می‌کنی که...
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • فهرست نامزدهای اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود