Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:50:50 GMT

سهم دو درصد فروش معادن طبس حق مردم منطقه است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۸۹۷۰

سهم دو درصد فروش معادن طبس حق مردم منطقه است

گروه استان‌ها_ در نشست خبری شهردار، اعضای شورای شهر طبس با خبرنگاران خراسان جنوبی از کشف آبهای ژرف در طبس و سهم دو درصدی ناشی از فروش معادن طبس به عنوان حقی برای این مردم عنوان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، محمد جواد راستینه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه مردم شهرستان طبس لایق بهترین‌ها هستند، اظهار داشت: مردم شهرستان طبس حضور 102 درصدی در انتخابات داشتند و در واقع به ندای رهبری لبیک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رده سنی اعضای شورای شهر طبس را در این دوره  39 سال عنوان کرد و افزود: این انتخاب نشان می‌دهد مردم طبس به فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم پایبند هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس با بیان اینکه جوان‌‌ترین عضو شورای شهر طبس و همچنین جوان‌ترین عضو شورایی استان است، در ادامه به مردم طبس قول پیگیری مشکلات و  امورات این شهر را با تمام توان داد و افزود: تاکنون در تحقق این هدف کوتاهی نشده و تمام تلاش اعضای شورای شهر این بوده که بهترین‌ها را برای مردم شهرمان رقم بزنیم.

نمره قابل قبول عملکرد شورای شهر طبس

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی که از شروع شورای ششم می‌گذرد، نمره نسبتا قابل قبولی را به عملکرد شورا می‌توانیم بدهیم، اظهار امیدواری کرد در افکار عمومی هم این نمره مثبت و قابل قبول باشد.

راستینه، مهمترین وظیفه شورای شهر را انتخاب شهردار عنوان کرد و ادامه داد: ما بومی سازی را  در این زمینه عملیاتی کردیم و امیدواریم این مهم در بدنه بقیه ادارات شهر طبس هم محقق شود.

بیشترین مسافران نوروزی استان خراسان جنوبی در طبس اقامت داشتنداستاندار خراسان جنوبی: تکمیل 53 پروژه نیمه کاره شهرستان طبس در دستور کار استاستاندار خراسان جنوبی: بالگرد اورژانس هوایی در طبس استقرار یافت

شهردار طبس نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد کاری خود در این مدت پرداخت و گفت: تمامی این دستاوردها با تلاش شبانه روزی همه همکارانم در مجموعه مدیریت شهری شهرداری طبس و حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر محقق شده است.

نصیری با بیان اینکه در وهله اول بر توان و تخصص نیروهای شهرداری و همچنین توان کارشناسان و طراحان بومی شهرستات تکیه کرده‌ایم، افزود: تمام طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های عمرانی که در سطح شهر انجام شده در کارگروه عمرانی بررسی و چکش کاری می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحی پروژه‌های شهری بسیار حائض اهمیت است، ادامه داد: یک پروژه برای اینکه به ثمر بنشیند باید در یک بازه زمانی حداقل 6 ماهه به مزایده گذاشته شود تا شرکت‌های مختلف اعلام آمادگی کرده و پروسه زمانی خودش را طی کند و به مرحله طراحی که اعتبار خاص خودش را می‌طلبد برسد.

نصیری بیان کرد: در شهرداری طبس این طراحی در کارگروه عمرانی با یک کار کارشناسی دقیق و در اسرع وقت و با هزینه پایینی که گاها یک بیست و پنجم دفاتر طراحی هم نمی‌شود،  انجام می‌شود.

اجرای پروژه پارک خطی شهید صدوقی/ پیشرفت 65 درصدی فاز اول پروژه  

شهردار طبس به اجرای پروژه پارک خطی شهید صدوقی اشاره کرد و گفت: مقرر شده از خود هر پروژه هزینه‌های عمرانی آن تامین شود که طراحی  این پروژه هم کاملا بومی و توسط اعضای کارگروه عمرانی انجام شده است.

نصیری افزود: 12 واحد تجاری با طراحی بسیار مناسب که به نظر ما یک طراحی کشوری است در کنار این پارک پیش بینی شده که بسیاری از هزینه‌های پارک و حتی بیشتر از آن را تامین خواهد کرد.

وی از  پیشرفت 65 درصدی فاز اول پروژه خبر دادو گفت: تلاش داریم این پروژه در اسرع وقت و حداکثر تا تیرماه 1401 به بهره برداری برسد.

شهردار طبس به  اقداماتی که در باغ گلشن در این مدت انجام شده، اشاره کرد و گفت: موقع ورودم به شهرداری وضعیت این باغ بسیار نامناسب بود که چراغ‌های سوخته آن تعویض و به نظافت آن و همچنین به گلکاری آن رسیدگی شد.

نصیری با بیان اینکه بیش از 12 میلیارد ریال فقط در ورودی باغ گلشن هزینه کردیم، ادامه داد: استخر ورودی باغ مرمت و بیش از 500 میلیون تومان در حوزه عمرانی، حدود 500 میلیون تومان در حوزه روشنایی باغ و بیش از 200 میلیون تومان برای گلکاری باغ هزینه شده و تلاش شد در  این مدت کوتاه 5 ماهه برای نوروز شرایط قابل قبولی را به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه بعد از عید هم برنامه کوتاه مدت و هم بلند مدت برای بهبود وضعیت باغ گلشن پیش بینی شده افزود: یکی از درخواست‌های مردمی و قدیمی‌های طبس که با آن خاطرات زیادی دارند، احیا و مرمت استخر ورودی باغ بود که  در کارگروه عمرانی این موضوع مطرح و طراحی خوبی برای آن صورت گرفت و صفر تا 100 کار هم  توسط پرسنل شهرداری انجام شد.

استارت نهضت آسفالت در سطح شهر طبس

شهردار طبس به اقدامات شهرداری برای آسفالت معابر شهری اشاره کردو گفت: نهضت آسفالت در سطح معابر شهری طبس شروع شده و تقریباً از  حدود دو ماه گذشته که این عملیات استارت خورده، میزان کار صورت گرفته با چند سال قبل آن برابری می‌کند.

وی با اشاره به تخصیص قیر رایگان در دولت آقای رئیسی با مصوبه مجلس به شهرداری‌های کشور افزود: در مرحله اول  حدود 15 تانکر قیر سهم شهرداری طبس شد  و از طرف دیگر از قبل هم سهمیه‌ای مانده بود که پیگیری‌های لازم صورت گرفت و این قیرها هم تخصیص پیدا کرد و با یک حرکت جهادی نهضت آسفالت در طبس شکل گرفت.

وی با قدردانی از همراهی اعضای شورای شهر طبس برای تحقق برنامه‌های پیش بینی شده در شهرداری ادامه داد: در این مدت 90 هزار و 150 مترمربع آسفالت معابر شهری انجام شده که مبلغ اعتباری آن بیش از 130 میلیارد ریال است.

شهردار طبس  از  مرمت و لکه گیری 3500 مترمربع با اعتبار بالغ بر 600 میلیون تومان و زیرسازی معابر شهری به مساحت 54 هزار و 500 مترمربع با اعتبار بالغ بر 33میلیارد ریال در این مدت خبر داد.

آماده سازی سایت 79 هکتاری مسکن ملی  شهر طبس 

نصیری به آماده سازی سایت 79 هکتاری مسکن ملی که شهرداری به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب شده بود، اشاره کرد و گفت: در این پروژه شهرداری با امکانات فعلی خود و تعدادی از  ماشین الات اجاره ای تاکنون 12 هزار مترمربع زیرسازی را  انجام داده  که بالغ بر 8 میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

وی از نابسامانی ورودی‌های شهر طبس بعنوان یک  دغدغه عمومی یاد کرد و افزود: در این مدت کوتاهی که از ورود من به شهرداری طبس می‌گذرد هر سه ورودی شهر بهسازی شده است.

شهردار طبس ادامه داد: ورودی طبس  از سمت یزد (میدان زغالسنگ) با همراهی شرکت زغالسنگ زیبا سازی شده و ورودی طبس از سمت بیرجند (میدان پیامبر اعظم)  هم با اعتبار600 میلیون تومانی  زیباسازی شده و ورودی دیگر طبس از سمت یزد یعنی سمت امام زاده در یک حرکت  جهادی 4 روزه بهسازی، جدول کشی، درخت کاری و آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه برای بهسازی این ورودی تقریبا 800 میلیون تومان هزینه شده، بیان کرد: برای تعمیر و تجهیز کارخانه قیر و  کاهش آلایندگی آن حدود 300 میلیون تومان هزینه و تلاش شده از ظرفیت داخلی این کارخانه برای آسفالت بهره گرفته شود.

پرداخت معوقات پرسنل شهرداری طبس 

نصیری در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه مالی اشاره کرد و گفت: موقع ورود به شهرداری، حقوق معوق کارکنان حدود 4 ماه بود که توانستیم این رقم‌ را بروزرسانی کنیم.

وی افزود: علاوه بر آن با توجه به ظلمی که به نیروهای شرکتی در حوزه فضای سبز و خدمات شده بود، طبقه بندی کلیه این نیروها انجام و اضافه کاری آنها پرداخت و حقوقشان هم افزایش داشته است.

شهردار طبس به پرداخت بسته‌های معیشتی به این نیروها در طول 5 ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این عزیزان شبانه روزی برای ارائه خدمات به مردم زحمت می‌کشند و ما هم وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم.

جذب 345 تن قیر رایگان برای شهر طبس

وی میزان وصولی شهرداری طبس را در حوزه های مختلف بیش از 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 30 درصد نسبت به بودجه شهرداری که  35 میلیارد تومان است، در این مدت رشد داشتیم.

نصیری با بیان اینکه در این مدت  11 نیروی شرکتی را تغییر وضعیت کرده‌ایم و  14 نفر دیگر هم در حال تغییر وضع هستند، افزود: 345 تن قیر رایگان را هم با پیگیری اعضای شورای شهر طبس از سازمان همیاری شهرداری‌های کشور توانستیم جذب کنیم که همه این میزان تخلیه و در حال حاضر موجود است.

شهردار طبس با اشاره به اینکه ماشین حمل زباله تخصیص یافته به شهر طبس به صورت رایگان بوده، ادامه داد: برای تخصیص این ماشین پیگیری‌های مکرر از سوی شورا و شهرداری طبس و همچنین نماینده مردم در مجلس صورت گرفته، که در نهایت به نتیجه رسید و اولین دستگاه حمل زباله به شهر طبس اختصاص پیدا کرد.

وی ارزش ریالی این ماشین حمل زباله را 20 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات شهر طبس ویلایی بودن منازل است که با توجه به جمعیت شهر، گستردگی خدمات بسیار زیاد و  هزینه ارائه آن هم در مقایسه با بقیه شهرها بالاست.

هزینه بالای ارائه خدمات به شهرهای ویلایی مثل طبس  

وی با اشاره به الحاقاتی که قرار است به مجموعه شهر طبس  صورت گیرد، ادامه داد: در جلسات مختلف اعلام کردیم که باید شهرداری طبس دو منطقه‌ای شود تا بتوانیم خدمات لازم را ارائه دهیم.

شهردار طبس بودجه شهرداری را در سال گذشته 35 میلیارد تومان اعلام کرد که در سال 1401، 30 درصد رشد و از این رقم فقط 24 میلیارد تومان آن هزینه شرکت‌های خدمان رسان بوده است.

نصیری از مدیران استانی و شهرستانی خواست این موضوع را برای مدیریت این شهرها که ویلایی هستند، مورد توجه قرار دهند، چرا که هزینه‌های سنگینی می‌طلبد و نیروهای فعلی جوابگوی نیاز شهر نیستند.

وی با تاکید بر اینکه ما از کوچک‌ترین درآمد برای شهرداری طبس نگذشته‌ایم، گفت: در این مدت شور و نشاطی در زمینه سرمایه گذاری و اقتصادی در شهر به وجود آمده است.

وی با قدردانی از هیئت‌های مذهبی و جوانان طبسی که در این زمینه حضور پررنگی داشته‌اند، ادامه داد: در زمینه نصب ریسه‌های نوروزی 400 متر طول در شهر  انجام شده و بیش از 23 المان نوروزی هم با تکیه بر توان نیروهای داخلی شهرداری آماده سازی و نصب شده است.

اصلاح درختان خرمای طبس بعد از 25 سال

وی از تعویض بیش از 2 هزار لامپ در معابر و پارک های  سطح شهر خبر داد و افزود: تعویض 300 پایه چراغ،  200 رشته نوری،  رنگ آمیزی جداول در قالب  35 هزار متر مربع،  رنگ آمیزی و تعمیر گاری‌های حمل زباله با تکیه بر توان داخلی برای اولین بار، ایجاد 4 سالن  گلخانه‌ای و گازکشی آنها با هزینه  200 میلیون تومان، تولید 2500 نشاء گل در گلخانه‌ها، کاشت500 هزار نشای بومی و 50 هزار نشای غیربومی درسطح شهر، اصلاح درختان خرمای طبس بعد از 25 سال در قالب  1500 نفر خرما، تعمیر و بازسازی 9 دستگاه موتوری  سبک و سنگین و برگشت آنها به چرخه کاری از دیگر اقدامات شهرداری در این مدت بوده است.

بروزرسانی سامانه 137 برای پاسخگویی به مشکلات مردم

شهرداری طبس از صدور 507 پروانه ساختمانی، 43 پایان کار، 73 مورد عدم خلافی، 326 استحکام بنا در حوزه شهرسازی در این مدت خبر داد و گفت: سامانه 137 شهرداری را برای پاسخگویی به مشکلات مردم احیا و بروزرسانی کردیم و علاوه بر این اورژانس 137 را هم راه اندازی کردیم و مردم هر موقع تماس بگیرند، موضوع سریعا پیگیری می‌شود.

نصیری به  ظرفیت نیروهای انسانی در طبس اشاره کرد و افزود: اگر این ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم و بالفعل کنیم، خیلی کارهای بزرگی می‌توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: تنها شهرداری که در نمایشگاه گردشگری تهران شرکت فعالی داشته، شهرداری طبس بوده چرا که دغدغه گردشگری شهرستان را دارد و توانست از این ظرفیت برای معرفی جاذبه‌های طبس بهره لازم را ببرد.

شهرداری طبس بیان کرد: ما به هیچ عنوان از کار کردن برای مردم خسته نمی‌شویم، ولی از حاشیه‌ها خسته می‌شویم و باید بگویم با همدلی و همراهی مردم و نخبگان شهرستان طبس می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

سخنگوی شورای شهر طبس نیز در این نشست از شوراها به عنوان یک پارلمان شهری که در قانون جایگاه خیلی مهم و بزرگی دارند، یاد کرد و گفت: انتخاب شهردار و  نظارت بر عملکرد مدیریت شهری از وظایف مهم شورای شهر بشمار می‌رود که در این راستا با افتخار می‌توانم بگویم از بین 40 الی 50 رزومه کاری که به شورا ارسال شد، بعد از برگزاری جلسات متعدد با نخبگان و بزرگان شهر آقای مهندس نصیری به عنوان شهردار جوان، شایسته و جهادی انتخاب شد.

عراقی با تاکید بر اینکه یک شورای قوی، باید شهرداری قوی داشته باشد و یک شهردار قوی هم در کنار یک شورای قوی معنا پیدا می‌کند، افزود: این دو بال همدیگر هستند و اگر با هم متحد باشند، مردم در سطح شهر هم برکات آن را خواهند دید و تا امروز هم مردم این را مشاهده کرده‌اند.

وی با اشاره به شروع بکار شورای ششم طبس از 15 مردادماه سال 1400 عنوان کرد: تاکنون شورا و شهرداری بر اساس بودجه و سیستم شورای پنجم برنامه‌هایش را عملیاتی کرده و این نوید را به مردم شهرطبس می‌دهیم که بر اساس لایحه بودجه جدیدی که از شهرداری آمده و جلسات متعددی که در این راستا در قالب 10 جلسه رسمی 5 ساعت و به همین میزان غیررسمی برگزار شده، با تغییراتی که در بودجه رقم خورده در سال 1401 شاهد تحول واقعی در شهر خواهند بود چرا که بودجه نویسی خیلی مهم است.

سخنگوی شورای شهر طبس بودجه 1401 شهرداری را بسیار متفاوت با گذشته عنوان کرد و در ادامه به تشریح عملکرد شورا در حوزه‌های مختلف پرداخت و  گفت: از مهمترین حوزه‌هایی که مورد توجه مردم هم بوده و ما هم پیگیری‌هایی زیادی انجام دادیم، حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

عراقی با بیان اینکه اگر ما پیگیری نکنیم و دنبال کاری ندویم، چیزی به ما نخواهند داد، افزود: ما برای گرفتن حق و حقوق مردم طبس در شورا هستیم و نیامده ایم که پشت میز بنشینیم و نه در تهران و نه در مرکز استان کسی حق طبسی را نخواهد داد و ما باید دنبال این حق و حقوق باشیم.

وی اولویت شورای شهر ششم طبس را پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، راه و شهرسازی و دیگر حوزه ها برشمرد و ادامه داد: تا به  امروز 8 سفر مداوم به تهران داشتیم، دیدار با نماینده مجلس آقای نصیرایی و پیگیری‌هایی که با ایشان  داشتیم، دیدار با وزرا معاونان وزرا در تهران که تاکنون نتایجی هم داشته، دیدار با استاندار و معاونان ایشان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر این برنامه‌ها بوده است.

این عضو شورای شهر طبس با بیان اینکه ما بی پرده می‌خواهیم با مردم شهرمان صحبت کنیم، ادامه داد: علت عدم گزارش دهی از عملکرد شورا این بوده که خواسته‌ایم بیش از 70 الی 80 درصد پیگیری ها به نتیجه برسد، بعد گزارش ارائه دهیم‌.

برخی نمی‌خواهند طبس پیشرفت کند

عراقی با بکار بردن این عبارت که عده‌ای در استان و شهرستان شاید نخواهند برخی از پیگیری‌های ما برای مردم به نتیجه برسد، گفت: برخی نمی‌خواهند طبس پیشرفت کند ولی ما بیشتر از قبل پیگیر بوده و برخی از کارهای هم به نتیجه رسیده است.

سخنگوی شورای شهر طبس یکی از مهمترین کارهایی که در حال نتیجه دادن است را تحقق سهم  2 درصد طبس از فروش معادن اعلام کرد و افزود: سهم 2 درصد ناشی از فروش معادن حقی است که بر اساس دست خط امام متعلق به مردم طبس است، چه معادن دولتی باشد چه خصوصی، بافق می‌گیرد و ما هم باید بگیریم، در این کشور هیچ فرقی بین مناطق نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پیام مردم طبس در دیدار با وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت مستقیما به گوش ریاست جمهور رسیده افزود: این خواسته در دیدار خصوصی با آقای نصیرایی، نماینده اسبق طبس آقای عبدالله زاده در تهران، نشست با شورای اسلامی شهر بافق، نماینده اسبق شهر بافق، گرفتن دست خط از دادستان دیوان محاسبات کل کشور پیگیری شده و ما هم تمام مستندات مورد نیاز را جمع‌آوری کردیم.

سخنگوی شورای شهر طبس به مردم قول داد: اگر مدیران ما در طبس، نماینده مردم در مجلس، استاندار، امام جمعه و همه مسئولان اتحاد و همدلی داشته باشند که تا به امروز هم همین گونه بوده، این خواسته بطور قطع محقق خواهد شد چرا که شورا به تنهایی نمی‌تواند کاری بکند.

عراقی با بکار بردن این عبارت که ما برای احقاق حق مردم طبس گاها جنگیده‌ایم و این روش را ادامه خواهیم داد، گفت: امیدواریم حداقل بعد 4 سال بخشی از سهم طبس برگردد تا منجر به آبادانی شهر و شهرستان شود.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در این زمینه یک سفر به تهران داشتیم و به اتفاق شهردار و  نماینده مردم طبس با معاون توسعه منابع وزیر بهداشت یک نشست 3 ساعته داشتیم که نتایج خوبی داشت و مردم ثمرات آن را در سال 1401 خواهند دید.

سخنگوی شورای شهر طبس از برگشت هلی کوپتر امداد و نجات به طبس بعد از پیگیری‌ها و همدلی‌ که بین مسئولان شهرستان وجود داشت، به عنوان  یه اتفاق خوب در این مدت یاد کرد و گفت: برگزاری چندین نشست با دکتر موسوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای اختصاص یک دستگاه MRi به طبس، برگزاری جلساتی با کادر بهداشت و درمان طبس و پرسنل اورژانس از جمله این پیگیری‌ها بوده است.

عراقی به یکی دیگر از پیگیری‌های شورا و شهرداری طبس برای استفاده از ظرفیت  نخبگان طبسی خارج از شهر اشاره و  ادامه داد: با این نخبگان طبسی چندین جلسه و دیدار داشته‌ایم که زمینه دیدار صمیمی  با شهردار مشهد و استفاده از تجربیات آنها و قول هایی که در این دیدارها داده شد، از جمله ثمرات این نشست با نخبگان است.

وی از سردار اخوان، سردار تقوی و دکتر شهامی به عنوان نخبگان طبسی یاد کرد و گفت: در تهران با این نخبگان طبسی ارتباط گرفته‌ایم و تاکنون در حوزه بهداشت و درمان و تخصیص امکانات و تجهیزات درمانی به شهرستان کارهای بزرگی انجام داده‌اند و در آینده هم مردم طبس برکات این دیدارها و نشست‌ها را خواهند دید.

سخنگوی شورای شهر طبس به پیگیری‌های شورای شهر طبس در حوزه ورزش اشاره کرد و با بیان اینکه رئیس شورای شهر طبس جوان عضو شورایی طبس و استان است ادامه داد: تیم شورایی طبس تیم جوانی است و میانگین سنی آن 40 سال است و در کنار شهردار جوان طبس تلاش داریم به مردم بهترین خدمات را ارائه دهیم‌.

در حوزه استعدادیابی فوتبال در سال 1401 در طبس اتفاقات خوبی خواهد افتاد 

وی با اشاره به دیدار شورای شهر طبس با رئیس فدراسیون فوتبال در تهران گفت: در این دیدار قول ها و تخصیص های خوبی داده شد که امیدواریم با توجه به ظرفیت های فوتبالی خوبی که در شهرستان وجود دارد، در زمینه استعدادیابی و تخصیص مربیان در سال 1401 در طبس اتفاق خوبی بیفتد.

عراقی به دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و افزود: دو نشست در مرکز استان و یک نشست در شورای شهر طبس با آقای عزیزی داشته‌ایم که در این جلسات اختصاص یک زمین چمن مصنوعی بزرگ به طبس و برخی محلات آن پیگیری شد.

وی بیان کرد: در سال 1401و 1402 امیدواریم در اکثر محلات شهر طبس چمن‌های ورزشی خوبی احداث شود که حرکت زیربنایی خیلی خوبی است.
سخنگوی شورای شهر طبس به حمایت از تیم‌های ورزشی طبس اشاره کردو افزود: 25 تیم ورزشی طبس که به تهران و یا مرکز استان اعزام شده‌اند، مورد حمایت  شورا و شهردار قرار گرفته‌اند.

بازگشایی گره 8 ساله و واگذاری زمین ورزشی در پایین شهر برای احداث مجموعه ورزشی

عراقی در ادامه به  بازگشایی گره واگذاری زمین ورزشی  در پایین شهر طبس به سازمان ورزش و جوانان بعنوان یکی از دستاوردهای شورای طبس در این مدت کوتاه اشاره کرد و افزود: این موضوع از  شورای چهارم در دستور کار بوده که متاسفانه موانعی وجود داشت که با پیگیری های شورای شهر طبس این گره ها باز و با مصوبه حداکثری شورا و تصویب در کمیته تطبیق زمین به سازمان ورزش و جوانان واگذار شد تا زیر ساخت احداث یک مجموعه ورزشی در منطقه پایین شهر طبس فراهم شود.

وی از برگزاری دو مسابقه  ورزشی کشوری و بین المللی در طبس در سال 1401 و کسب موافقت تهران برای برگزاری این مسابقات خبر داد و  گفت: مسابقه قوی‌ترین مردان ایران و حمایت از یک مسابقه بین المللی  در 1401 رقم خواهد خورد، چون طبس در این زمینه تجربه خیلی خوبی دارد.

این عضو شورای شهر طبس به برنامه های شورا در حوزه گردشگری اشاره کردو افزود: طبس زیباترین شهر کویر و زیباترین شهر مرکزی ایران است که ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد.

وی بیان کرد: اگر ما بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری طبس را در داخل و خارج کشور معرفی کنیم، می‌توانیم از پول گردشگری شهرمان را توسعه دهیم.

عراقی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری باید در شهرستان تقویت شود، ادامه داد: ما اگر بتوانیم ظرفیت گردشگری طبس را تقویت کنیم با توجه به داشتن 10 میلیون زائر در سال و 3 میلیون زائر در عیدنوروز و با توجه به اینکه ما شاهراه ورود چندین استان به مشهد هستیم، به توسعه شهرستان کمک کرده‌ایم.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری طبس در نمایشگاه بین المللی تهران

سخنگوی شورای شهر طبس یه دیدار شورای طبس با معاون گردشکری سازمان میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدارها قولهای خوبی برای توسعه گردشگری شهرستان، توسعه اقامت گاه های بوم گردی، هتل ها، توسعه صنایع دستی و .... داده شده است.

وی به اخذ مجوز برگزاری نمایشگاه گردشگری طبس در نمایشگاه بین المللی تهران اشاره کردو افزود: مردم ظرفیت‌های گردشگری طبس را در این نمایشگاه مشاهده کردند.

عراقی بیان کرد: شورا و شهرداری طبس در حوزه گردشگری با قدرت ورود پیدا کرده و از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها  برای معرفی طبس بهره گرفته است.

سخنگوی شورای شهر طبس به تیم تخصصی شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: انشالله استارت راه‌اندازی دانشکده فرهنگیان هم با همدلی که بین مسئولان شهرستان و شورا و شهرداری وجوددارد، بزودی زده می‌شود. 

عراقی با اشاره به مکاتبات و پیگیری‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، بیان کرد: یکی از کارهایی که به طور قطع در طبس رقم خواهد خورد احداث دانشکده فرهنگیان است.

حمایت از هنرمندان  برای ایجاد نشاط اجتماعی

وی به برگزاری جشن‌های نوروزی با همکاری شهرداری طبس اشاره کردو گفت: ما حامی گروه های هنری و هنرمندان طبسی هستیم و از همه کسانیکه برای نشاط اجتماعی مردم طبس  کار کنند، حمایت می کنیم.

سخنگوی شورای شهر طبس با بیان اینکه تئاتر خیابانی برای افزایش نشاط اجتماعی و هم چنین برنامه های فرهنگی اصیل طبس باید احیا شود، افزود: دو کار ارزشمند دیگری که در شورای شهر طبس مورد توجه قرار گرفته در حوزه اعتیاد است و تاکنون  60 تا  70 معتاد را مورد حمایت قرار داده و به کمپ ترک اعتیاد در مرکز استان معرفی و هزینه‌های آن را کامل پرداخت کرده‌ایم.

عراقی از نبود کمپ ترک اعتیاد در طبس بعنوان یک معضل یاد کردو ادامه داد: طی نشست با مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی، مدیر کل زندان‌های استان و جمعی از مسئولان مقرر شد زندان قدیم طبس بعنوان کمپ ترک اعتیاد مجهز شود.

وی با بیان اینکه این کار برای اولین در طبس عملیاتی شده، ادامه داد: با راه اندازی این مرکز به خانواده معتادین کمک می‌شود که به سایر شهرهای استان مراجعه نکنند.

برداشت آب‌های ژرف استارت می‌خورد

سخنگوی شورای شهر طبس با اشاره به اقداماتی که شورای شهر طبس در حوزه آب انجام داده، افزود: یک دست خط در مورد آب‌های ژرف را معاون علمی فناوری رئیس جمهور آقای ستاری خدمت رهبر انقلاب ارائه کردندکه ایشان زیر این دست خط نوشته بودند کشف آب‌های ژرف کمتر از کشف نفت نیست.

وی بیان کرد: کشف آب‌های ژرف در طبس با پیگیری‌های صورت گرفته استارت خورده و در آینده نزدیک در این زمینه اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

عراقی با اشاره به دیدار  مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی برای رفع مشکل کمبود آب شهر طبس در تابستان افزود: در حوزه مسکن و شهرسازی‌ هم دیدارهایی در تهران و در استان با مسئولان داشته ایم تا یک روز  پروازی دیگر هم به فرودگاه طبس اضافه شود تا در سال 3 روز پروازی از این فرودگاه باشیم.

سخنگوی شورای شهر طبس به پیگیری‌هایی که برای دوبانده کردن جاده‌های طبس در شورای شهر و شهرداری صورت گرفته اشاره کرد و گفت: جاده طبس یزد در شان مردم دارالعباده این شهر نیست و خیلی از مردم برای مباحث درمانی خود به یزد مراجعه می‌‌کنند، بنابراین در دیدار با استاندار یزد قول داده شد از ظرفیت معادن برای دوبانده کردن این محور بهره گرفته شود.

وی با اشاره به یک خبر خوش در این زمینه گفت:  قطعه دوم این محور بطول 30 کیلومتر از سمت یزد با اعتبار 400 میلیارد تومان شروع شده و در سال جاری هم با قوت ادامه خواهد داشت.

عراقی با اشاره به حمایت اداره کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی و رفع مشکلات سایت مسکن ملی طبس و رفع برخی از مشکلات این حوزه عنوان کرد: ما دست هر سرمایه گذار که در طبس در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کند را می بوسیم و از او حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در شهرداری، کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری فعال است و از همه کسانیکه بخواهند سرمایه گذاری کنند حمایت می کنیم و اگر گرهی هم باشد با پای برهنه به دنبال رفعش خواهیم دوید.

سخنگوی شورای شهر طبس ادامه داد: یکی از درخواست‌های مردم طبس که در واقع به سمبل و نماد شهر تبدیل شده، داشتن پلیکان در باغ گلشن بود که با توجه به خلا چند ماهه بعد از فوت پلیکان  قبلی  ما توانستیم با مصوبه شورای شهر به طور مستقیم به این موضوع ورود پیدا کنیم.

وی افزود: طی سفر به استان رشت و شهر انزلی 3 فروند پلیکان را با همکاری محبط زیست خریداری و به باغ گلشن منتقل کردیم که مسافران و مردم از آن لذت می‌برند.

اختصاص یک دستگاه حمل زباله 8 تنی به طبس 

وی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای شورا و شهرداری طبس که در اواخر سال 1400 محقق شد، اختصاص یک دستگاه حمل زباله 8 تنی با اعتبار بیش از 2 میلیارد تومانی به شهر طبس بود که بعد از پیگیری های مستمر به ثمر نشست.

شهرداری و شورای اسلامی شهر طبس در یک حرکت نو و مبتکرانه با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه و برگزاری نشست خبری به تشریح عملکرد و برنامه‌هایشان در این مدت 5 ماهه که از شروع فعالیتشان می‌گذرد، پرداختند. نشست دو ساعته‌ای که حامل  خبرهای خوش زیادی برای مردم طبس از سوی نمایندگانشان در شورای شهر بود.

این جلسه با حضور هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر طبس محمدجواد راستینه _ رسول عراقی _ سید مجتبی حقانی برگزار شد.

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظرفیت های گردشگری شورای اسلامی شهر شورای شهر طبس کارگروه عمرانی اشاره کرد و گفت شهردار طبس میلیارد تومان شورا و شهردار سرمایه گذاری میلیون تومان خراسان جنوبی میلیارد ریال شورای شهر پیگیری ها شهرستان طبس گردشگری طبس عملکرد شورا پیگیری هایی معابر شهری بین المللی مرکز استان فروش معادن اشاره کردو شهر طبس آب های ژرف عضو شورای برای مردم انجام شده برنامه ها اختصاص یک حمل زباله سال 1401 ظرفیت ها عنوان یک انجام شد مردم طبس باغ گلشن داده شد سطح شهر بیش از 2 حوزه ها یک دست دست خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است

امام جمعه اصفهان گفت: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید «بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله» یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر و معاونین منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به عملیات پیروزمندانه وعده صادق آن را جهشی برای ایران در دنیا مطرح کرد و اظهار داشت: قرآن کریم نیز می‌فرماید " لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا "یعنی خداوند خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید در آینده درمی یابید که شدیدترین دشمن نسبت به اسلام یهود است.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی ضربه زد و این در حالی بود که سال‌ها تلقین می‌کردند که دارای سازمان اطلاعاتی قوی هستند، اما درعملیات طوفان الاقصی هزار نفر از نیروهای حماس بدون اطلاع سرویس‌های جاسوسی مدت یک سال تمرین کرده و در این عملیات توانستند نظامیان صهیونیستی را اسیر کنند.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مدارای با مردم عنوان کرد: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید "بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله" یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

وی با بیان برخی از مشکلات و معضلات منازل میراثی و بلاتکلیفی برای مدیریت شهری، صدور پروانه ساخت و ساز را مهم دانست و افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند برای شهرداری ایجاد درآمد کرده و به شهر رونق دهد این است که به زمین‌های موجود پروانه داده شود و ساخته شود و افراد را به ساخت و ساز تشویق کنیم، چرا که مشاغل فراوانی نیز بر اساس این ساخت و سازها ایجاد می‌شود و علاوه بر آن باید در اخذ هزینه پروانه‌ها با مردم مدارا شود.

آیت الله طباطبایی نژاد هم چنین به ضرورت رعایت شرایط استخدام تا پایان دوره خدمت برای کارمندان دوائر دولتی اشاره کرد و گفت: فردی که در ابتدا شرایط استخدام را قبول نموده و استخدام شده است باید تا انتها این شرایط را حفظ کند، یعنی اگر کارمند زن در اداره حجاب دارد، اما بیرون از اداره حجاب خود را بر می‌دارد باید برکنار شود زیرا قرار بوده است ملتزم به اسلام عملی و قوانین باشد.
وی هم چنین یکی از کارهای خوب شهرداری‌ها برای شهر و شهروندان را مسئله فضاسازی و زیباسازی شهر بیان کرد و ادامه داد: شهروندان به فضاسازی و زیباسازی نیاز دارند و کار مهم شهرداری اصفهان این بوده است.

برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید منطقه یک شهردرای در ماه جاری

در ابتدای این دیدار مهندس علی رضی زاده، مدیریت منطقه یک شهرداری اصفهان به گزارشی از اقدامات انجام یافته در این شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه یک شهرداری اصفهان در حدود ۸۱۰ هکتار بوده و ۷۹ هزار نفر جمعیت دارد و جز محله‌های قدیمی و در مرکز شهر و یک منطقه ترانزیتی است.

وی از اجرا و در دست بودن حدود ۷۶ پروژه در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان خبر داد و افزود: از جمله پروژه‌های شاخص پروژه مترو و پروژه اتوبان شهید خرازی بوده که اقدامات انجام شده در این اتوبان سبب کاهش حدود ۲۵ درصد ترافیک شده است.

وی اضافه کرد: پروژه بعدی پروژه بی آر تی از میدان جمهوری اسلامی به سمت پل فلزی بوده است و هم چنین حذف گلوگاه‌های داخل کوچه‌ها که ۱۸۰ گلوگاه بر همین اساس شناسایی شده و اقدام به خرید برخی پلاک‌ها شد.

وی به حضور هفتگی مدیر و معاونین شهرداری منطقه یک در محلات و مساجد برای رسیدگی به شرایط محله‌ها اشاره کرد و گفت: بازخورد این کار افزایش ۳ برابر صدور پروانه‌ها نسبت به سال گذشته بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگی یکی از اقداماتی که در دست انجام است تهیه تاریخ شفاهی محلات و ثبت خاطرات و عکس‌های محله‌ها و تبدیل آن به کتاب بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که شهرداری منطقه یک در مباحث فرهنگی در حال پیگیری است شهدای منطقه یک هستند با توجه به اینکه منطقه یک ۴۰۰ شهید دارد و همه آنها شهدای شاخص هستند کنگره این شهدا در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و هم چنین امسال پیرامون شهید بهشتی ۷ جلد کتاب آماده شده است.

کد خبر 748905

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد