Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس بعد از دیدارش با حسین امیرعبداللهیان در تونشی چین ضمن قدردانی از امیرعبداللهیان برای این دیدار گفت: ملاقات امروز مثل همیشه در فضای دوستانه، گرم و صمیمی برگزار شد و برخی مسائل دوجانبه و همچنین بعضی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم و ابعاد جدید همکاری‌های دو کشور را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردوف با ذکر این نکته که حسن همجواری و تعاملات گسترده‌ای بین دو کشور وجود دارد، گفت: ترکمنستان قویا خواهان ادامه همکاری‌های مثمرثمر با جمهوری اسلامی ایران است و به فعالیت در این زمینه ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از همه ظرفیت‌های موجود بین دو کشور در راستای گسترش همکاری‌ها استفاده شده است؟ گفت: حتما نه. ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که می‌توانیم این ظرفیت‌ها را در چندین زمینه تقویت بخشیم و باید در حوزه‌های فرهنگی و انساندوستانه این همکاری‌ها را افزایش دهیم. 

مردوف اضافه کرد: در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل و تجارت و دیگر حوزه‌های اقتصادی ظرفیت‌های زیادی بین دو کشور وجود دارد که مورد استفاده قرار نگرفته است. همکاری‌ها در حوزه‌ انساندوستانه و فرهنگی، حوزه تمدنی و ریشه تاریخی مشترک ماست که باید این حوزه را فعال کنیم و در این راستا اقدام به برگزاری نمایشگاه و همایش کنیم.

به گزارش خبرنگار فارس، حسین امیرعبداللهیان و رشید مردوف که برای شرکت در سومین نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان به همراه روسیه به تونشی چین سفر کرده بودند در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دیدار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ترکمنستان را به وی و مردم خوب ترکمنستان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: آقای قربانقلی بردی محمداف تصمیم خردمندانه‌ای را گرفت و تجربه ایشان در منطقه قابل تحسین است.

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

رشید مردوف نیز ضمن تبریک سال جدید شمسی به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران بر حفظ میراث فرهنگی و تمدنی دو کشور از جمله بزرگداشت جشن نوروز تاکید کرد.

در این دیدار طرفین درخصوص توسعه همکاری‌های همه جانبه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل نقل و دریای خزر تاکید کردند. وزرای امور خارجه دو کشور همچنین درخصوص تحولات منطقه‌ای از جمله تحولات جاری افغانستان و اوکراین تبادل نظر و گفت‌وگو کردند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه ترکمنستان رشید مردوف ترکمنستان همکاری ها ظرفیت ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد

تین نیوز  

وزیر حمل ونقل جمهوری کوبا با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در تهران دیدار و پیرامون توسعه همکاری ها در زمینه حمل ونقل دریایی، هوایی و ریلی گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دیدار ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا و هیات همراه با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری این نشست اظهار کرد: امروز فرصتی شد که با وزیر حمل و نقل کوبا جلسه خوبی برگزار شود که موضوعات اصلی مورد توافق طرفین در دو بخش دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت.

وی افزود: طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درخواست های وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

بذرپاش افزود: در این جلسه مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری کشورمان بهره مند شوند.

وی با اشاره به درخواست های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما گفت: در این زمینه مقرر شد، نیازمندی های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کشور کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام است و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه های جدید عنوان کرد و گفت: در راستای توافقات صورت گرفته در این دیدار با روحیه بالا توافقات انجام شده پیگیری می شوند تا به بهترین شکل ممکن اجرایی شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی