Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@12:46:14 GMT

ثبت بالاترین میزان خون‌گیری در مشهد در یک دهه اخیر

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۹۵۵۰

ثبت بالاترین میزان خون‌گیری در مشهد در یک دهه اخیر

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال ۱۴۰۰ بالاترین میزان مراجعه مردمی و خون‌گیری در مشهد در یک دهه اخیر ثبت رسید.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا مجدی با اشاره به آمار خون‌گیری در خراسان رضوی در سال گذشته اظهار کرد: سال ١٤٠٠ علی‌رغم برخی ایام سیاه کرونایی در فصل تابستان در کلان‌شهر مشهد به استناد نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور و همچنین علی‌رغم شیوع سویه جدید امیکرون در بهمن ماه با عنایت به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته در این اداره کل بالاترین میزان جذب و مراجعه مردمی و همچنین خون‌گیری شهر مشهد در یک دهه اخیر رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس در سال گذشته ١٣٤ هزار و ٢٥١ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مشهد مراجعه کردند که از این تعداد ٩٨ هزار و ٦٦٨ واحد خون‌گیری صورت پذیرفت که با وجود تمام عوامل کاهنده میزان جذب آمار در استان بی‌سابقه بوده است.

مجدی تصریح کرد: در سال ١٣٩٩ نیز تعداد مراجعه ١١٤ هزار و ٢٦٣ نفر و میزان خون‌گیری ٨٥ هزار و ٣٢٤ واحد، در سال ١٣٩٨ تعداد مراجعه ١٢٨ هزار و ٣١٣ نفر و میزان خون‌گیری ٩٣ هزار و ٤٣٧ واحد، در سال ١٣٩٧ تعداد مراجعه ١٣٢ هزار و ٢٢٧ نفر و میزان خون‌گیری ١٠٠ هزار و ٩٨ واحد، در سال ١٣٩٦ تعداد مراجعه ١٢٢ هزار و ٦٢٢ نفر و میزان خون‌گیری ٩١ هزار و  واحد ٧٣٤ بوده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در سال ١٣٩٥ میزان مراجعه ١٢٠ هزار و ٩٣١ نفر و میزان خون‌گیری ٨٧ هزار و ٣١٧ واحد، در سال ١٣٩٤ تعداد مراجعه ١٢٦ هزار و ١٤٨ نفر و میزان خون‌گیری ٨٩ هزار و ٦٥١ واحد، در سال ١٣٩٣ تعداد مراجعه ١٣١ هزار و ٤٤١ نفر و میزان خونگیری ٩٥ هزار و ٨٣٧ واحد، در سال ١٣٩٢ تعداد مراجعه ١٢٤ هزار و ٥٤٣ نفر و میزان خون‌گیری ٨٨ هزار و ٩٣٦ واحد و در سال ١٣٩١ تعداد مراجعه ١٣٠ هزار و ٣٧ نفر و میزان خونگیری ٨٩ هزار و ٣٧٢ واحد بوده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش مسمتر اهدای خون با توجه به افزایش نیاز به خون در سطح کشور اضافه کرد: مشهد دارای ٦ پایگاه ثابت امام رضا(ع)، سناباد، شهید سلیمانی، شهید کریمی، مهر و امید است. همچنین تیم‌های سیار انتقال خون نیز در مواقع لازم جهت دریافت خون‌های اهدایی شهروندان به ادارات، ارگان‌ها و مراکز مختلف دولتی و غیردولتی دارای شرایط لازمه اعزام می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرکز خونگیری تعداد مراجعه انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه فراق از تحصیل

  این تعداد بنا به گزارش مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۹۳۰ هزار دانش‌آموز رسیده است. در همین گزارش اشاره شده ‌یکی از معضلات اصلی در مواجهه با این مسأله، فقدان آمار جامع و شفاف از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنان است.به همین دلیل گمانه‌زنی و فرضیه‌پردازی درباره علت‌های پدیده بازماندگی از تحصیل همچنان ادامه دارد. برخی تفاوت بازماندگی از تحصیل در میان دختر و پسر را قابل توجه نمی‌دانند، در حالی‌که عده‌ای  آن را مؤثر می‌دانند و بعضی‌ها نیز عوامل آن را بسته به منطقه، جنس، مقطع تحصیلی و... متنوع می‌دانند. مثلا ممکن است در یک منطقه فرهنگ طایفه‌گرایی و نگاه‌های جنسیتی باعث بازماندگی از تحصیل شده باشد اما در منطقه‌ای دیگر وضعیت اقتصادی و چند‌زبانه‌بودن کودک در بازماندنش از تحصیل مؤثر باشد. در مطالعات مربوط به بازماندگی از تحصیل، معمولا از دو پدیده «بازماندن از تحصیل» و «ترک‌تحصیل» برای کسانی که در سن تحصیل قرار دارند(جمعیت لازم‌التعلیم) صحبت می‌شود. برای هر دو پدیده نیز در یک دهه اخیر آمار گوناگونی ارائه شده‌است. به‌‌عنوان نمونه برای «بازماندن از تحصیل» در۱۰سال اخیر به اعداد متنوعی از صدهاهزار تا چندمیلیون نفر اشاره شده است. بخشی از این گوناگونی در آمار ناشی از شیوه محاسبه سن در جمعیت لازم‌التعلیم است. مقایسه سرشماری‌های اخیر نشان می‌دهد که بازماندگی از تحصیل در نیمه دوم دهه۸۰و نیمه اول دهه۹۰ روندی نزولی داشته است اما چنانچه از مطالعات اخیر مانند گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بر‌می‌آید احتمالا در نیمه دوم دهه‌۹۰ و سال‌های بعد از آن، تغییر جهت داده و روند افزایشی پیدا کرده است. همین مسأله یک‌بار دیگر پژوهشگران را به جست‌وجو برای پی‌بردن به عوامل و زمینه‌های مؤثر در بروز آن فراخوانده است.

دیگر خبرها

  • قصه فراق از تحصیل
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد