Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@03:40:34 GMT

کرونا ریشه‌کن نشده است/ملزم به همزیستی با کرونا هستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۹۷۰۵

کرونا ریشه‌کن نشده است/ملزم به همزیستی با کرونا هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون‌ سیاسی‌امنیتی استاندار زنجان در آیین بازگشایی فعالیت حضوری مدارس، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آغاز پروژه مهری دیگر، اظهار کرد: با بازگشایی مدارس پروژه مهر دیگری در بهار رقم خورده است.

وی با بیان اینکه برای حفظ جان همشهریان محدویت‌هایی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا اعمال شد، گفت: در پی این محدودیت‌ها مدارس به‌ صورت غیرحضوری و نیمه‌حضوری برگزار شد که شرایط مطلوبی را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی استاندار زنجان گفت: دو سال است درگیر کرونا هستیم و فراز و نشیب‌هایی را در این مسیر تجربه کردیم به طوری که مجبور به اعمال محدودیت شدیم.
وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا آموزش‌ها مجازی و سپس به صورت ترکیبی برگزار شد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ‌یک از کشورهای پیشرفته مدارس و دانشگاه‌های خود را تعطیل نکرده و روند تعلیم و تربیت در آن ادامه داشت.

معاون‌ سیاسی‌امنیتی استاندار زنجان با اشاره به روند نزولی همه‌گیری کرونا در کشور، ادامه داد: با افزایش واکسیناسیون در کشور، روند ابتلا در کشور نزولی شده ولی با این وجود سبک زندگی جدیدی ایجاد شده و زندگی همه اقشار را تحت تاثیر قرار داده که دانش‌آموزان از این مهم مستثنی نیستند.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اهمیت فعالیت آموزش و پرورش، تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش و محصول آن که نسل ‌آینده است و این نسل باید آینده‌نگر باشد و امید است که با عبور از این شرایط شاهد بازگشایی مدارس تا پایان سال باشیم.

رفیعی با بیان اینکه همه مدارس در سطح استان بازگشایی می‌شود، افزود: نظارت لازم بر رعایت شیوه‌نامه‌ها کرونا تا ریشه‌کن شدن بیماری اهمیت دارد و در رابطه با فاصله در کلاس‌های متراکم باید اقدامی شود ولی در روزهای ابتدایی باید تحمل و رعایت کرد.

وی تصریح کرد: مسؤولان آموزش و پرورش و معلمان که عنصر اصلی تعلیم و تربیت هستند با شرایط ایجاد شده در تربیت انسان‌های وارسته تلاش کرده و نسل آینده دوستدار میهن و عاشق مکتب اسلام شود.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: همه‌گیری کرونا باعث چالش در بسیاری از ارگان‌ها نهادهای مدنی و حاکمیتی شد، اظهار کرد متاسفانه همه‌گیری کرونا در آموزش و پرورش اثرات سوئی داشت.

علی اسماعیلی ادامه داد: امروز با فروکش کردن مشکل کرونا، با رعایت پروتکل‌ها، شرایطی فراهم شده که با دستور ستاد کرونا، آموزش حضوری اتفاق بیفتد البته این امکان وجود دارد که در صورت بروز مشکل، آموزش‌ها پیگیری شود.

وی افزود: امروز پروژه مهر دیگری در استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد و امید است که در حد توان مطلوب باشد و شرایط را برای باقی سال تحصیلی و سال تحصیلی بعد داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از معلمان در دوره آموزش مجازی و استفاده از وقت و امکانات خود استفاده کردند، خاطرنشان کرد: در این بین خانواده‌ها نیز همکاری بسیاری در امر آموزش داشتند که نقش مادران بسیار پررنگ‌تر است.
انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنگ مدرسه واکسیناسیون بازگشایی مدارس استاندار زنجان آموزش و پرورش همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در گرگان آیین متمرکز نواخته شدن زنگ سپاس در دبستان دخترانه هاجر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تعدادی دیگر از مسئولان این سازمان برگزار شد.

در این مراسم با اهدای گل از معلمان قدردانی شد.

به گفته سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در هفته تجلیل از مقام معلم در تمامی مدارس از این بزرگواران قدردانی خواهد شد و دهیاران و شهرداران نیز در این راستا برنامه هایی خواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند