Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:21:35 GMT

مصوبه افزایش کرایه تاکسی‌ و اتوبوس در کرج اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۰۹۰۴

مصوبه افزایش کرایه تاکسی‌ و اتوبوس در کرج اجرا شد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج از اعمال مصوبه افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی و ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس از اول فروردین‌ماه سال‌جاری خبر داد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایمنا، سیدجواد موسوی با بیان اینکه از اول فروردین امسال مصوبه افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در کرج اجرا شده است، اظهار کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر، بنا شده بود کرایه تاکسی در خطوط مختلف ۳۰ درصد و اتوبوس نیز ۲۰ درصد اضافه شود که این مصوبه از اول فروردین‌ماه امسال اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به فعالیت حدود ۱۳ هزار تاکسی خطی و گردشی در کرج، ادامه داد: با توجه به اینکه تاکسی‌رانان در شرایط گرانی و اوضاع نامناسب اقتصادی متحمل فشار مضاعفی شده‌اند، این میزان افزایش منطقی به‌نظر می‌رسد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج، تصریح کرد: افزایش کمتر کرایه اتوبوس در مقایسه با تاکسی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اقشار کم‌درآمد جامعه و فشار کمتر به آنها و همین‌طور تقویت انگیزه شهروندان برای استفاده از ناوگان اتوبوسرانی برای جابه‌جایی در مقاصد درون‌شهری اعمال شده است.

موسوی در مورد گلایه شهروندان و رانندگان تاکسی از کمبود پول خرد، گفت: با تدابیر اندیشیده شده، نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال ۱۴۰۱ رُند شده است تا دغدغه تأمین پول خُرد در میان نباشد، البته تحقق پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در سال جاری باید وارد فاز اجرایی شود تا شاهد رفع اساسی این مشکل باشیم.

کد خبر 565692

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری کرج ناوگان تاکسیرانی خدمات شهری نرخ کرايه تاکسي ناوگان اتوبوسرانی برنامه ریزی شهری كرايه اتوبوس مدیریت شهری شهردار كرج مدیران شهری کلانشهر کرج شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرایه تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز سه‌شنبه در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست