Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اردوهای جهادی، دانشجویان ضمن خودسازی و تهذیب نفس و تقویت روحیه جهادی برای رفع محرومیت در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی گام‌های موثری بر می دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، اردوی جهادی دانشجویان بسیج دانشجویی گیلان با تشکیل قرارگاه‌های شهید رضی شرق گیلان در منطقه گُمل لاهیجان، شهید روستا در منطقه سراگاه تالش و شهدای گمنام غرب گیلان در منطقه ویسرود شفت درتعطیلات نوروز برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در اردوهای جهادی، دانشجویان ضمن خودسازی و تهذیب نفس و تقویت روحیه جهادی برای رفع محرومیت در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی گام‌های موثری بر می دارند.   خودسازی در کنار محرومیت زدایی   “معین جعفرنیا” مسئول قرارگاه شهید رضی شرق گیلان در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با تشریح فعالیت های جهادگران گروه جهادی شهید رضی در روستای گمل بخش مرکزی شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: از پنجم فروردین در این منطقه مستقر شدیم و از ۸صبح تا ۲۲ شب در حال فعالیت هستیم.   وی افزود: دوستان من در این منطقه مدرسه کمیل روستای گمل که در شرایط کرونا به دلیل عدم وجود اینترنت در حال فعالیت بوده را بازسازی کردند. در این مدرسه حدود ۲۵ دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی در حال تحصیل اند این در حالی است که مدرسه مشکل سرویس بهداشتی نیز دارد که در حال بازسازی است و مدرسه نیز رنگ آمیزی شده است‌.   مسئول قرارگاه شهید رضی شرق گیلان ادامه داد: این مدرسه دیوار نداشت و دزد و افراد غیر از بیرون وارد مدرسه می شدند و از سرویس بهداشتی استفاده می کردند، الان با کمک نیروهای جهادی که مخلصانه در این ایام در روستا حضور دارند دیوار کشی انجام شده است تا از ورود افراد متفرقه به مدرسه جلوگیری شود.   وی با اشاره به اهداف گروه های جهادی در مناطق محروم اظهار کرد: مهم ترین هدف خودسازی نیروهای جهادی است که اکثرا جوان و دانشجو هستند و توفیق شد که این هجرت انجام شود.   جعفرنیا با اشاره به فعالیت های این گروه جهادی اضافه کرد: حدود ۶۵ نفر در قالب فعالیت های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان وارد منطقه شامل روستاهای گمل بالا، گمل پایین و فیده شدند. دندانپزشکی، آموزش فرهنگی برای کودکان، فعالیت های آموزشی برای زنان خانوار، غربالگری کلی در منطقه برای بررسی نقاط قوت و ضعف روستا نیز از دیگر فعالیت های جهادگران گروه جهادی شهید رضی بوده است.   وی با بیان اینکه روستای گمل بالا مشکلات زیادی از جمله اینترنت، جاده، مشکل آب و … دارد که توسط بچه ها پیگیری شده است، خاطرنشان کرد: این روستا به عنوان پایلوت کاری گروه ماه انتخاب شده و تا فعالیت ها را یک به یک جلو ببریم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه جهادی شهید رضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

حامد رستمی در حاشیه یکی از بازدید‌های روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

او از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستا‌ها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

رستمی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر اینها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی