Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم در نخستین جلسه گروه کاری اشتغال و بازار کار استان در سال جدید،کیفی‌سازی و دانش‌بنیان شدن را حلقه مفقوده بخش تولید دانست و گفت: اگر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار صنایع بزرگ و کوچک نهادینه شود بسیاری از معضلات تولید در حوزه بهره‌وری، کیفیت و بازاریابی قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با علم به اهمیت کیفی‌سازی در بخش تولید، امسال بر مسأله دانش‌بنیان شدن این بخش تأکید کردند که اگر به این موضوع توجه شود، تولید و اشتغال هدفمندتر و با نتایج بهتر محقق خواهد شد.
 
خرم، مشاوره شغلی برای افراد جویای کار را از جمله مشکلات حوزه اشتغال استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ارتباط هدفمندی بین افراد جویای کار و صاحبان صنایع و کارفرمایان وجود ندارد که لازم است اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بخش خصوصی و تعاونی اقدام اساسی در این حوزه انجام دهد.
 
استاندار آذربایجان شرقی ارائه مشاوره‌های شغلی به افراد جویای کار بویژه فارغ‌التحصیلان بیکار، ساکنان مناطق حاشیه‌نشین، دهک‌های پایین جامعه و مددجویان نهادهای حمایتی را ضروری دانست و گفت: با وجود فرصت‌های شغلی در بخش تولید استان، دسترسی نیروی کار به این فرصت‌ها دشوار است و لازم است که نیروی کار متناسب با نیاز کارفرمایان شناسایی و ارتباط بین آنها برقرار شود.
 
وی همچنین حل مشکل بیکاری در برخی از شهرها و روستاهای استان را نیازمند اصلاح روش‌ها در بخش کشاورزی دانست و گفت: دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت که سهم بالایی در حوزه اشتغال دارند، مزیت‌های مربوط به این بخش‌ها را شناسایی و فعال کنند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه مسئولان استان در حوزه تخصصی خود به صورت جدی وارد شده و موانع ایجاد اشتغال را رفع کنند، افزود: اگر موانع رفع شود، کاروان تولید و اشتغال خودبه‌خود به حرکت درمی‌آید.
 
خرّم همچنین بر فعال‌تر شدن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید و تلاش برای افزایش سهم استان از تسهیلات و اعتبارات اشتغال‌زایی تأکید کرد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار آذربایجان شرقی عابدین خرم فارس تبریز اشتغال کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حاشیه نشین دهک های پایین مددجویان نهادهای حمایتی کارفرمایان تامین اجتماعی جهادکشاورزی بازار کار فارغ التحصیلان بیکار افراد جویای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد

پژمان فاضلی اظهار داشت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، رشته‌های جدید کارشناسی ارشد از مهرماه امسال در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

وی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد و افزود: هم اکنون در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

بیشتر بخوانید

افتتاح نمایشگاه رویداد کاریابی دانشگاهی صدرا (صنعت، دانشگاه و اشتغال) +تصاویر

فاضلی اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به ویژه تحصیلات تکمیلی، به دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

وی یادآورشد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

فاضلی ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اشتغال اهمیت دارد