Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ظهور ناگهانی ویروس کرونا در سال های اخیر، نه تنها زندگی و سلامت میلیون ها انسان را مورد تهدید قرار داد بلکه منجر به فاجعه روانی برای خیل عظیمی از جمعیت به ویژه کودکان و نوجوانان شد.

کرونا بر همه عرصه های زندگی تاثیر خود را گذاشت و در حوزه زیربنایی آموزش خاصه مدارس از جمله مواردی بود که از این بیماری متاثر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقوله آموزش به قهقرا رفت و دانش آموزان و مربیان وادار به استفاده از روش های آموزش های مجازی شدند به گونه ای که کرونا سبب شد نوع تعاملات و رفتارهای دانش آموزان دچار تغییرات فاحش بشوند.

مطالعات مختلف در طی چند سال اخیر نشان داده اند هیچ روشی به اندازه آموزش حضوری و حضور دانش آموز در کلاس درس برای یادگیری آن ها مفید نخواهد بود.

تعلیم و تربیت در توسعه هر کشور نقش کلیدی دارد که غیر قابل انکار است و باید در این رابطه تمام توان دستگاه های متولی به کار گرفته شود تا آینده ملت ها تضمین شود.

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و بخشنامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش، آموزش حضوری دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی از امروز چهاردهم فروردین ماه از سر گرفته شد.

دغدغه های خانواده های کهگیلویه و بویراحمدی از بازگشایی مدارس

مادر یکی از دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهر یاسوج از دل نگرانی هایش گفت و افزود: از یک طرف خوشحال هستم که مدارس باز شده اند و فرزندم سر کلاس حاضر می شود و از سوی دیگر نگران سلامتی او هستم.

زهرا منصوری افزود: در حدود این سه سال از آموزش آنلاین طاقت مان به سر رسیده و برای بازگشایی مدارس لحظه شماری می کردیم اما بازگشایی مدارس در پی تعطیلات نوروزی تصمیمی شتابزده بوده است.

محمد حسینی اولیا یکی دیگر از دانش آموزان گفت: هنوز تعداد زیادی از دانش آموزان واکسینه نشده اند و این مهم خطر ابتلای به کرونا در میان آن ها را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: همچنین بعد از تعطیلات نوروزی و دید و بازدیدهای گسترده خطر شیوع کرونا در میان دانش آموزان بیشتر و بیشتر می شود.

 هیجان دانش آموزان در نخستین روز بازگشایی مدارس

دانش آموز کلاس سوم دبستان فرهنگیان یاسوج گفت: امروز روز خیلی خوبی برای ما دانش آموزان است و خوشحال ام در کنار هم کلاسی هایم هستم.

ایلیا مرادی افزود: آموزش آنلاین خسته کننده است و بودن با هم کلاسی هایم و حضور در مدرسه را بر آموزش آنلاین ترجیح می دهم.

کیان حسینی یکی دیگر از دانش آموزان گفت: شاید با آمدن به مدرسه دوباره کرونا بگیرم اما برای بازگشایی مدارس لحظه شماری می کردم و دلم می خواست دوستانم را ببینم.

وی تاکید کرد: احساس می کنم چیز زیادی از آموزش آنلاین یاد نگرفته ام و می خواهم معلم سر کلاس درس دهد در خانه چیزی متوجه نمی شوم.

حسینی ادامه داد: پدر و مادرم آنقدر وقت ندارند که به من آموزش بدهند و نمی توانند مثل معلمم به من درس دهند.

هر گونه تصمیم در خصوص بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به شایعات مطرح شده در فضای مجازی گفت: هر گونه تصمیم  در بازگشایی حضوری مدارس، تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و هرگونه تغییر در تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، منجر به تغییر تصمیم  آموزش وپرورش خواهد شد.

سید ولی موسوی تاکید کرد: مدارس سراسر استان در همه شهرستانها ومناطق  پذیرای دانش آموزان است. 

وی عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و بخشنامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش، آموزش حضوری دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی باید در ۱۴ فروردین از سر گرفته شود.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: روسای ۱۳گانه شهرستانها  ومناطق برای حضور  بانشاط دانش آموزان همه تمهیدات لازم را اندیشه اند.

موسوی بیان کرد: تقریبا سه سال تحصیلی دانش آموزان، متاثر از کرونا بوده است و از امروز (۱۴ فروردین) آموزش حضوری دانش آموزان به دوران قبل از کرونا بر می گردد .

موسوی افزود : مدارس در استان کهگیلویه وبویراحمد طبق برنامه هفتگی و از ساعت ۷:۱۵ فعالیت آموزشی خویش را در مقاطع مختلف تحصیلی آغاز و روسای شهرستانها و مناطق بر روند آموزش نظارت خواهند داشت.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: چنانچه دانش آموزی مبتلا به کرونا است یا علائم این ویروس و یا بیماری زمینه ای دارد، می تواند مدارک و مستندات  خویش را با تایید پزشک به مدیر مدرسه محل تحصیل ارائه دهد. 

موسوی افزود: رعایت بهداشت فردی، محیط، استفاده از ماسک و رعایت تهویه کلاس ها مورد تاکید جدی به مدیران مدارس بوده است.

استقبال دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد از آموزش حضوری رضایتبخش اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال دانش آموزان از آموزش حضوری رضایتبخش بوده و اکثریت دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شده اند.

حسنعلی عزت خواه عنوان کرد: در برخی مدارس به ندرت شاهد غیبت دانش آموزان بوده ایم که شاید به واسطه تعطیلات نوروزی هنوز به مقصد برنگشته باشند و یا کسالتی داشته باشند.

وی تاکید کرد: در سه سال اخیر شاهد افت تحصیلی غیر قابل انگاری میان دانش آموزان بوده ایم و حضوری شدن مدارس کمک بسیاری به یادگیری دانش آموزان خواهد کرد.

پایان مشقت های دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد با بازگشایی مدارس  

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شاید در میان همه دانش آموزان بیشتر از همه دانش آموزان مناطق عشایری در دوران کرونا بیشترین ضرر را متحمل شدند.

مختار اندرخور تاکید کرد: با توجه به مهیا نبودن زیرساخت های اینترنت در مناطق عشایری، روستایی و صعب العبور استان در طول حدود سه سال گذشته دانش آموزان عشایری نتوانستند از آموزش آنلاین بهره ای ببرند.

وی ادامه داد: تمامی مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد ار امروز به صورت حضوری دایرند و شور و شوق دانش آموزان در مدارس وصف نشدنی است.

دایر شدن ۱۰۰ درصدی کلاس های درس در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد 

 رئیس آموزش و پرورش دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به فروکش کردن تب کرونا همه مدارس این شهرستان با حضور ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان از امروز بازگشایی شده و دایر است.

سیدفضل الله گنجی اظهار داشت: دانش آموزان بدون گروه بندی در مدارس طبق جدول برنامه هفتگی به صورت منظم باید حضور پیدا کنند و در صورت غیبت غیرموجه آنان، مطابق آئین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه اقدام خواهد شد.

 وی با اشاره به حضور مستمر کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در مدارس در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: در صورت مشاهده موارد خاصی از کرونا تصمیم گیری لازم برای تعطیلی مدارس از سوی ستاد کرونا لحاظ خواهد شد.

گنجی افزود: ۱۸ گروه بازرس از امروز در سطح مدارس کار نظارت و آموزش مسائل بهداشتی را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: نیاز است خانواده ها و بخصوص اولیا مثل گذشته در رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش داشته باشند

راهبر آموزشی شهرستان بویراحمد هم گفت: تمام دانش آموزان در کلاس های درس حضور یافته اند.

صدیق جهان عنوان کرد: در سرکشی امروز از برخی مدارس بویراحمد در مناطق روستایی تقریبا همه دانش آموزان مشغول آموزش حضوری بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:  استقبال گسترده ای از بازگشایی مدارس توسط دانش آموزان عشایری داشته ایم.

مختار اندرخور تصریح کرد: تمامی دانش آموزان در حضور پیدا کرده اند و مدارس به صورت رسمی بازگشایی شده اند.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مد نظر متولیان در مدارس است تا سلامت دانش آموزان به خطر نیفتد. 

تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر بوده است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد  دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی مدارس یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی مدارس یاسوج کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی مدارس یاسوج استان کهگیلویه وبویراحمد کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی مدارس دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش آموزش آنلاین آموزش وپرورش آموزش حضوری ستاد ملی شده اند کلاس ها سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟