Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز حیدری راد گفت: با توجه به دستورالعمل‌ ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش پرورش مبنی از سرگیری آموزش های حضوری، صبح امروز مدارس جزیره فعالیت خوددرا مجددا از سر گرفتند.

وی گفت: در روز اول بازگشایی نیز بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شده و انتظار می رود در روزهای آتی این میزان با بازگشت کیشوندان از سفرهای نوروزی به ۱۰۰ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حیدری راد با بیان اینکه از هفته گذشته آماده‌سازی مدارس جزیره با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و سایر دستگاه ها آغاز شده است گفت:  در این مدت علاوه بر انجام برخی تعمیرات در حوزه سرمایشی و تهویه کلاس ها، با حضور نیروهای آتش نشانی محوطه مدارس شست و داده شده است.

وی گفت: همچنین گند زدایی مدارس از دیگر اقدامات انجام شده قبل از بازگشایی است که در این رابطه تمام میز و صندلی ها و تجهیزات کلاس ها با نظارت مرکز توسعه سلامت ضدعفونی شده است.

رییس آموزش و پرورش کیش گفت: رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک توسط دانش آموزان و معلمان شرط اول حضور در کلاس های درس است و برخی مدارس علی رغم کمبود فضای فیزیکی برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و کلاس ها راروه بندی کرده اند.

وی گفت: تا کنون ۹۹ درصد معلمان جزیره دزهای اول و دوم و ۸۳ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال و ۲۸ درصد دانش آموزان پنج تا ۱۲ سال واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

وی درادامه گفت: بازگشایی مدارس در ۲ ماه آتی علاوه بر اینکه موجب تقویت تاثیرات آموزشی در بین دانش اموزان می شود بلکه موجب لمس مشکلات و چالش های اموزشی این جزیره از طرف مسوولان جزیره، استان و کشور خواهد بود.

حیدری راد گفت: معتقدم رشد آموزش و پرورش کیش هم سو با سایر بخش های آن نبوده و در حوزه های نیروی انسانی، رفع مشکلات فضای فیزیکی مدارس، مسکن فرهنگیان و تعیین تکلیف نحوه مدیریت آن باید تصمیماتی اساسی گرفته شود.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشایی مدارس درصد دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان، از سوی مرکز بهداشت شهدای والفجر، وارنیش فلورایدتراپی برای دانش آموزان در مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز اجرایی شده است.
مسوول واحد دهان و دندان این مرکز گفت: عملیات فلوراید تراپی سال هاست که با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مدارس انجام می شود؛ به طور کلی فلوراید ماده ای بسیار مفید در پوسیدگی های دندان، به ویژه برای سطوح صاف است.
دکتر سید امیررضا دستغیب افزود: طرح فلورایدتراپی به صورت رایگان از سوی دندانپزشکان بهداشت کاران، بهورزان و مراقبان سلامت با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز در حال انجام است.
او اضافه کرد: این طرح برای  ۹۵ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز