Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@00:33:19 GMT

هشدار شدید کره شمالی به کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۵۶۳۵

هشدار شدید کره شمالی به کره جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، کره شمالی روز یکشنبه (۳ آوریل) اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی در مورد توانایی این کشور برای حمله به کره شمالی را محکوم کرد و هشدار داد در صورت انجام هر گونه «اقدام نظامی خطرناک» از جمله اقدام نظامی، اهداف اصلی در سئول را نابود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، «کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، در بیانیه‌ای گفت که اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی روابط بین دو کره و تنش نظامی در شبه جزیره کره را بدتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هشدار کره شمالی به همسایه جنوبی خود پس از آن صورت گرفت که یکی از وزیران کره جنوبی با نام «سو ووک»، روز جمعه گفت که ارتش کشورش دارای انواع موشک با برد شلیک، دقت و قدرت قابل توجه بهبود یافته است و قابلیت اصابت دقیق و سریع به هر هدفی در کره شمالی را دارد.

سو همچنین گفت که این وزارتخانه فعالانه از ارتش حمایت خواهد کرد تا مطمئن شود که توانایی پاسخگویی قاطع به تهدیدات موشکی کره شمالی را دارد و همسایه شمالی را «دشمن» نامید.

خواهر رهبر کره شمالی نیز که معاون بخش کمیته مرکزی حزب کارگران کره است در واکنش گفته است که این کشور در بسیاری از مسائل تجدید نظر خواهد کرد و کره جنوبی ممکن است به دلیل چنین اظهاراتی با تهدید جدی روبرو شود.

تنش‌ها در شبه جزیره کره در هفته‌های اخیر پس از آزمایش دو موشک بالستیک کره شمالی در ۲۶ فوریه و ۴ مارس که شامل یک سیستم جدید ICBM بود، به شدت افزایش یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دعای روز اول رمضان ماه رمضان کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی کره شمالی هشدار کره جنوبی دعای روز اول رمضان ماه رمضان قیمت گوشی کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد

ایسنا/زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

علی‌اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین‌های شمالی و جنوبی لکه‌گیری اساسی صورت گرفته است.

عطوفی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر_تاکستان نیز در لاین‌های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر_خرم‌دره اقدام خواهد شد.

او با توضیح اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه‌گیری جزیی محورهای آزادراه، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان