Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، حضوری شدن کلاس‌های درس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید از ۱۴ فروردین امسال با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه هوا و ضدعفونی‌کردن کلاس‌ها و آزمایشگاه‌ها و واکسیناسیون کرونا آغاز شود.

با ابلاغ این مصوبه، دانشگاه‌های مختلف استان اصفهان برنامه‌های خود را برای حضوری کردن کلاس‌های درس در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی اعلام کردند که نگاهی به آنها نشان می‌دهد همه کلاس‌های درس، امروز یکشنبه در این خطه بصورت حضوری برگزار نشد و برخی از دانشگاه‌ها، حضوری شدن کلاس‌های خود را به روزهای آینده موکول کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه اصفهان بعنوان قدیمی‌ترین واحد آموزش عالی استان اصفهان اعلام کرد که فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه از ۲۰ فروردین امسال حضوری می‌شود.

به گفته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان، کلاس‌های درسی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا از ۲۰ فروردین و دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۳۹۸ و قبل آن از ۲۷ فروردین امسال بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

حُجت‌الله سعیدی افزود: بدین ترتیب بیش از هفت هزار نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که دروس نظری دارند و بخشی از دانشجویان کارشناسی دانشکده علوم ورزشی که دروس عملی دارند از ۲۰ فرورین و دانشجویان سال سوم و چهارم کارشناسی یعنی ورودی‌های ۹۸ و قبل که بیش از پنج هزار نفر هستند از ۲۷ فروردین بصورت حضوری در دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند که در مجموع، بالای ۷۰ درصد از دانشجویان تا پایان فروردین حضوری خواهند شد.

وی، با بیان اینکه فعالیت پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان از ۱۴ فروردین بصورت حضوری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای سایر دانشجویان که کمتر از ۳۰ درصد از دانشجویان کارشناسی هستند، تلاش می شود تا اواسط اردیبهشت کلاس های آنها نیز بصورت حضوری برگزار شود .

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ درصد دانشجویان این واحد آموزش عالی، خارجی هستند، افزود: کلاس‌های این دانشجویان در ۲ هفته پایان فروردین بصورت مجازی برگزار می شود و اطلاع رسانی لازم به آنها برای مراجعه به دانشگاه در اسرع وقت صورت گرفته است.

دانشگاه اصفهان شرط حضور دانشجویان در خوابگاه دانشجویی را تزریق سه دوز واکسن کرونا اعلام کرده است.

دانشگاه اصفهان بیش از ۶۵۰ عضو هیات علمی و ۱۷ هزار دانشجو دارد و یکی از دانشگاه‌های جامع و بزرگ کشور است.

دانشگاه صنعتی اصفهان نیز که یکی از دانشگاه‌های بزرگ و برتر استان بشمار می‌آید، اعلام کرد: بنابر مصوبه هیات رییسه این دانشگاه، کلاس‌های درسی خاص دانشجویان مقطع دکترا از تاریخ ۲۰ فروردین سال جاری بصورت کاملا حضوری برگزار می‌شود.

همچنین کلاس‌های درسی مربوط به دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی ۱۳۹۸ و قبل از آن در دانشگاه صنعتی از ۲۷ فروردین بصورت حضوری است.

دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد که در باره زمان برگزاری حضوری کلاس‌های درسی دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و نیز مقطع کارشناسی ارشد، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

ستاد بازگشایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان نیز اعلام کرد که با توجه به ابلاغ ستاد ملی کرونا، تاکید و دستور ریاست عالیه دانشگاه مبنی بر بازگشایی و برگزاری حضوری کلاس‌ها از ۱۴ فروردین امسال، کلاس های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۱۴ فروردین جاری بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

در دانشگاه آزاد اصفهان، ارائه دروس عمومی، معارف، پیش دانشگاهی و پایه بر اساس برنامه از پیش تعیین شده بصورت مجازی ادامه می‌یابد و دروس عملی در ساعات اعلامی قبلی توسط مدیران گروه‌های آموزشی بصورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اصفهان، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه کلاس‌های درس مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی دکترا و کارشناسی ارشد و حدود ۷۰ درصد از کلاس‌های مقطع کارشناسی از امروز بصورت حضوری برگزار شد و دانشجویان در کلاس های درس حضور داشتند.

اصغر عالمیان افزود: حضوری شدن کلاس درس برخی از رشته‌های کارشناسی در تعدادی از دانشکده‌ها به منظور هماهنگی بیشتر با استادان بتدریج انجام می شود و در مجموع تا ۲۰ فروردین همه کلاس های درس نظری، حضوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلاس‌های عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی در ماه های گذشته در این دانشگاه بصورت حضوری برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای خوابگاه های دانشجویی خواهران و برادران نیز در نظر گرفته شده است بطوریکه تاکنون ۲۳۰ نفر از دانشجویان دختر برای اقامت در خوابگاه خواهران این دانشگاه که حدود ۶۰۰ نفر ظرفیت دارد، ثبت نام کرده‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۲۸ واحد و مرکز با حدود ۷۵ هزار دانشجو، ۲ هزار عضو هیات علمی تمام وقت و چهار هزار استاد نیمه‌وقت است که حدود ۳۵ درصد از دانشجویان آن در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز اعلام کرد که کلاس های عملی و تئوری این دانشگاه از ۱۴ فروردین بصورت حضوری برگزار می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد از دروس این دانشگاه بصورت عملی است، از بهمن ماه سال گذشته، این درس‌ها بصورت حضوری برگزار می شد اما دروس نظری با توجه به شرایط کرونا، غیرحضوری بود.

بهزاد رضایی با بیان اینکه کلاس‌های عملی در اواخر سال گذشته و در اوج موج ششم کرونا بصورت غیرحضوری ارائه شد، افزود: مقرر است این کلاس‌ها در نخستین فرصت بصورت حضوری برگزار شود که امسال با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، این کلاس ها باید حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در جلسه‌ای بر ضرورت حضوری شدن صددرصدی کلاس‌های درس این دانشگاه تاکید شد، گفت: با این حال، به برخی از کلاس‌ها که جمعیت بیشتری از دانشجویان را در خود دارد فرصت داده شد تا بمنظور برگزاری حضوری هرچه بهتر آنها در شرایط مناسب، برنامه‌ریزی کنند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دارای ۲۳ واحد با حدود ۱۲ هزار دانشجو است.

وی تصریح کرد: باتوجه به سیاست فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا ، از ۱۴ فروردین کلاس های تئوری نیز بصورت حضوری برگزار می شود. 

دانشگاه هنر اصفهان نیز  اعلام کرد کلاس های درس مقطع کارشناسی این واحد آموزشی عالی از ۲۰ فروردین امسال بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اعلام کرد: کلاس‌های مقطع کارشناسی از ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۱ به تفکیک ورودی‌ها در هر یک از دانشکده های معماری و شهرسازی، حفاظت و مرمت، صنایع دستی، تجسمی و پژوهش‌های عالی هنر و کار آفرینی براساس اولویت در نظر گرفته شده بصورت حضوری برگزار خواهد شد. 

بر اساس اعلام دانشگاه هنر اصفهان، کلاس‌های مقطع کارشناسی این دانشگاه تا ۲۰ فروردین همچنان بصورت مجازی برگزار می شود و درباره نحوه درخواست خوابگاه و موارد دیگر، اطلاعیه رسمی توسط معاونت دانشجویی صادر خواهد شد.
همچنین معاونت آموزشی دانشگاه هنر اصفهان اعلام کرد: دانشجویان مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که برای کار روی پایان نامه خود نیاز به حضور در آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه دارند می‌توانند طبق روال و با رعایت فرایندهای اعلام شده قبلی، با اطلاع و تایید استادان راهنمای خود و همچنین رعایت کلیه موازین بهداشتی از ۱۴ فروردین در دانشکده حضور داشته باشند.
بر اساس اطلاعیه دانشگاه هنر، همه دفاع‌ها در هر سه مقطع تحصیلی با رعایت کلیه موازین بهداشتی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بصورت حضوری برگزار می شود.

دانشگاه هنر اصفهان دارای حدود سه هزار دانشجو و ۱۰۵ عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، کارآفرینی و اقتصاد هنر، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدن‌هاست.

دانشگاه پیام نور استان اصفهان تا این لحظه اطلاعیه رسمی در باره چگونگی برگزاری کلاس های حضوری از ۱۴ فروردین اعلام نکرده است اما مدیر روابط عمومی این دانشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز در جلسه ای در باره ساز و کار دقیق حضوری شدن کلاس ها، تصمیم گیری و در باره آن اطلاع رسانی می شود.

محمدعلی رجبی افزود: سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور قبل از شیوع کرونا نیز بصورت از راه‌دور بود و حضور در آنها اجباری نبود و دانشجویان غیربومی می توانستند در شهر محل اقامت خود در آزمون‌های حضوری شرکت کنند.

دانشگاه پیام نور استان اصفهان دارای ۴۳ مرکز و واحد با حدود ۳۱ هزار دانشجو است.

در حالی که تاکنون معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بطور رسمی اطلاعیه‌ای در باره حضوری شدن کلاس‌های درس صادر نکرده است اما به گفته مدیر روابط عمومی این دانشگاه، فرایند آموزش حضوری در این مجموعه از ۱۴ فروردین طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در حال اجراست.

مهدی احمدی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه معاونت آموزشی دانشگاه هنوز اطلاعیه مستقلی در این زمینه صادر نکرده است، افزود: روال موجود در دانشگاه در زمان حاضر، دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی با بیان اینکه کلاس‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی در ماه‌های گذشته بصورت حضوری برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان، کم و بیش در دانشگاه حضور داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است که با ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور بشمار می‌آید.
اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور محسوب می‌شود. 

برچسب‌ها بازگشایی دانشگاه ها اصفهان دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی دانشگاه ها اصفهان دانشگاه بازگشایی دانشگاه ها اصفهان دانشگاه بصورت حضوری برگزار می شود ستاد ملی مقابله با کرونا دانشجویان کارشناسی دانشگاه هنر اصفهان حضوری شدن کلاس یکی از دانشگاه حضوری شدن کلاس ها تحصیلات تکمیلی آموزشی دانشگاه دانشگاه اصفهان فروردین امسال معاونت آموزشی مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی ۱۴ فروردین کلاس های درسی عضو هیات علمی ۲۰ فروردین دانشگاه آزاد استان اصفهان اصفهان دارای کلاس های درس هزار دانشجو علوم پزشکی آموزش عالی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس این دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه تصاویر این تجمع را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴