Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ در پنجاه‌وچهارمین صحن علنی شورای شهر شیراز تحقق شعار سال وجه همت اعضای شورا قرار گرفت و شهرداری مکلف به حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در پنجاه‌وچهارمین صحن علنی شورای شهر شیراز تحقق شعار سال وجه همت اعضای شورا قرار گرفت و شهرداری مکلف به حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

همچنین آقایان مهدی طاهری و محمدرضا هاجری در نطق‌های پیش از دستور خود بر این امر و آمادگی شورا برای تحقق شعهر سال تاکید کردند.

مهدی طاهری‌، رئیس شورای شهر با بیان اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت در روزهای گذشته شاهد حضور تعداد زیادی از مسافران بود، اظهارداشت: ورود این حجم از مسافر و گردشگر پس از دو سال ممنوعیت سفر دشواری‌‌هایی ایجاد کرد، هرچند از قبل تلاش‌هایی برای تامین زیرساخت‌ها شده بود اما نواقصی همچنان وجود داشت.

وی با بیان اینکه کلانشهر شیراز تا شاخص‌های مطلوب یک جهان شهر سیاحتی و زیارتی فاصله دارد، گفت: برای تحقق این شاخص‌ها در گستره شهر باید اقداماتی انجام شود و نقاط ضعف برطرف گردد و استفاده از فرصت‌هایی که می‌تواند سبب شکوفایی بیشتر شهر شیراز در زمینه گردشگری شود، باید مورد توجه باشد.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به روز دوازدهم فرودین و ثبت این روز به نام جمهوری اسلامی افزود: در این روز همه مردم ایران از همه اقوام به جمهوری اسلامی رای دادند و امید است که این راه پر بهجت به پیش رود تا پرچم را به دست امام زمان (عج) برسد.

طاهری با اشاره به اتفاقات اوکراین و با اعلام اینکه جنگ در هر شکلی مذموم است، به روزگار دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: درباره اتفاقاتی که در جنگ تحمیلی ایران رخ داد و کشتاری که از مردم به ویژه با سلاح‌های شیمیایی شد دنیا تا امروز فقط سکوت کرده و ما تنها بودیم.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به جنگ حاضر در جهان بیان کرد: هر دو طرف این جنگ بازنده آیین انسانیت و احترام متقابل هستند و البته رفتار دوگانه استکبار جهانی چیز تازه‌ای نیست و مهمترین درس این جنگ برای ما لزوم حفظ همبستگی ملی و استقلال به ویژه در حوزه اقتصادی و قوی‌تر شدن ملت ایران در همه شئونات ملی و منطقه‌ای است. 

طاهری با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال به عنوان "تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی" افزود:
شورای اسلامی شهر شیراز دوره ششم تمام تلاش خود را برای بروز و ظهور این فرمایش معظم‌له انجام خواهد داد. 

وی عنوان کرد: برای تجلی بخشیدن به فرمان مقام معظم رهبری از شهردار شیراز درخواست دارم تا بهترین کارکنان مشتاق و مستعد به امور تحقیق و توسعه خود در رشته‌های متنوع مرتبط با مدیریت شهری را به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی معرفی و اعزام کنند تا بتوان در تمرکز بخشی به طرح‌ها و لوایح با هدف تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی اقدامات انقلابی صورت داد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر اظهارداشت: با توجه به شعار سال و توصیه و تأکید مقام معظم رهبری روی اقتصاد دانش‌بنیان و انتقال نیازمندی‌ها به اینگونه شرکت‌ها، ضرورت حمایت از آنها با خرید         تولیدات علمی و فنآوری‌های مرتبط با مدیریت شهری حتمی است.

وی با پیشنهاد اختصاص چهار بوستان شهرداری در چهار نقطه شهر به این شرکت‌ها گفت: در حوزه پسماند، فضای سبز، شهر الکترونیک، ترافیک و حمل‌و‌نقل، آتش نشانی و ده‌ها نمونه و عرصه دیگر می‌توان با سفارش دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان، از دانش، فنآوری و دستاوردهای عملی آنها در مدیریت شهری بهره برد.

هاجری با بیان اینکه هزینه کردن برای توسعه و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری ماندگار است، بیان کرد:  ضروری است شورا و شهرداری نیازهای خود در عرصه‌های مختلف را جمع‌بندی و به این شرکت‌ها ارائه کند تا تولید علمی و فنآوری متناسب با نیازها تهیه، ارائه و به کار گرفته شوند.

عضو شورای شهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سفر دو میلیون نفری مسافران به شهر شیراز اشاره کرد و گفت: با وجود شعارهای استانی و کشوری درباره شیراز به عنوان قطب گردشگری و زیارت، در بسترسازی این حوزه از تمامی کلانشهرها عقب‌تر هستیم و هیچکدام از اماکن گردشگری و زیارتی شهر، محل مناسبی برای پارکینگ ندارند.

هاجری با بیان اینکه باید با بودجه‌های ملی، زیر ساخت‌ها را تکمیل کرد، افزود:
ضروری است اماکن گردشگری همچون اماکن زیارتی به صورت هیئت امنایی اداره شوند و درآمدهای اندک در همان حوزه با تصویب هیئت امنا هزینه شود و مجمع نمایندگان فارس می‌بایست با رایزنی با وزیر گردشگری و زیارت به زیرساخت‌های گردشگری و زیارتی از ردیف بودجه‌های ملی کمک بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیر مدارس شهر در تمامی مناسبت‌ها راکد و بی‌مصرف است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا از تمامی ظرفیت‌های موجود مدارس در شیراز در اوقات غیر تحصیل دانش‌آموزان بهره برده شود.

هاجری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب برای بوی بد و نامطبوع جنوب شهر تا قبل از فصل تابستان اقدامی عاجل انجام دهد، افزود: بهتر است با همکاری شهرداری تصفیه‌خانه‌های محلی و منطقه‌ای راه‌اندازی شود تا پس از تصفیه از آب‌های به دست آمده در گسترش فضای سبز محلات ومناطق و ارتفاعات استفاده شود.

در ادامه این جلسه دستورکارهای شورا بررسی و برخی از آنها مصوب شد؛ بر این اساس طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی برای نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی و نصب تابلو به شرح زیر به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

که براساس این مصوبه نامگذاری زمین ورزشی بی‌نام و پردیس سینمایی بی‌نام واقع در پارک جوان به نام «جوان»؛ تغییر نام خیابان شیشه‌گری به نام «شهدای شیشه‌گری»؛ نامگذاری کوچه بی‌نام شماره 12 منشعب از خیابان ولیعصر واقع در منطقه 11 شهرداری به نام «شهید سید جواد کورکی»؛ نامگذاری کوچه بی‌نام شماره 3/8 منشعب از خیابان ولیعصر واقع در منطقه 11 شهرداری به نام «شهید حسام ایزدی»؛ نامگذاری کوچه بی‌نام شماره 3/8  منشعب از خیابان شهیدان اسماعیلی ابهری به نام «شهید حجت بهادر»؛نامگذاری کوچه بی‌نام شماره 9  منشعب از خیابان شهیدان رنجبر به نام «شهید غفار قائدی» و نامگذاری کوچه بی‌نام شماره 4/4 منشعب از خیابان شهیدان اسماعیلی ابهری به نام «شهید حسن بهروزی» انجام می‌شود.

در ادامه صحن علنی امروز طرح تأمین نیازمندی‌های شهرداری در حوزه مدیریت شهری با اولویت شرکت‌های دانش بنیان، به تصویب رسید که براساس آن پیرو توصیه و سفارش‌های مستمر مقام معظم رهبری درباره شعار سال 1401 «سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، مبنی بر حمایت و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از تولید و دستاوردهای علمی شرکت‌های دانش‌بنیان، شهرداری شیراز مکلف است کلیه نیازمندی‌های خود در حوزه مدیریت شهری را که امکان تهیه آن از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، با اولویت از آنها تأمین کند.

همچنین شهرداری مکلف است ظرف مدت دو هفته پس از ابلاغ مصوبه با تشکیل کارگروهی متشکل از سه نفر از اعضای شورا به انتخاب کمیسیون محرومیت‌زدایی و مدیران شهرداری  لایحه‌ای به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در شهر شیراز جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال 1401 تهیه و به شورا ارائه کند.

در ادامه صحن علنی شورا استفاده رایگان دانش‌آموزان از خدمات حمل و نقل ریلی(مترو) به مدت 4 روز از 14 تا 17 فروردین تصویب شد. 

همچنین طرح کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار، درباره الزام شهرداری به ایجاد مراکز مهارت‌آموزی و توانمندسازی سرپرستان خانوار در برخی از مناطق شهرداری شیراز با اصلاحاتی به تصویب رسید.

بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در جلسات این هفته کمیسیون‌های مجلسبخش‌های دولتی و خصوصی برای تحقق شعار سال برنامه‌های جهادی و انقلابی اجرا کنند + فیلمیادداشت اقتصادی| فلسفه‌ تعیین شعار سال چیست؟

براساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است تعداد 11 مجموعه کارگاهی چند منظوره با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای در فضایی مناسب و به صورت متحدالشکل جهت توانمندسازی و مهارت‌آموزی بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست در مناطق 11 گانه از محل ردیف 1010116 تأمین مکان مناسب کند.

دستور کار کاهش عوارض و بهای خدمات در سال 1401 به صورت غیر علنی بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/424  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان منشعب از خیابان شورای شهر شیراز مقام معظم رهبری شهرداری شیراز صحن علنی شورا تحقق شعار سال دانش بنیان مدیریت شهری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان