Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:13:21 GMT

۶۰ هزار دانش‌آموز ملایری آموزش حضوری را از سر گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۱۸۱۸

۶۰ هزار دانش‌آموز ملایری آموزش حضوری را از سر گرفتند

به گزارش ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز یکشنبه در آئین نمادین بازگشایی مدارس و آموزش حضوری مدارس در دبستان پسرانه شهید خرسندی ملایر اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در مدرسه فرصت یادگیری مهارت‌های بسیاری را به دنبال دارد.

"سلمان اسماعیلی" با تقدیر از مجاهدت‌های بی‌دریغ فرهنگیان، اولیاء و دانش‌آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا، افزود: برای جبران آسیب‌های وارده در سال‌های گذشته، همه باید کمک کنیم تا مسیر پیشرفت آموزش تسهیل شود و بدون کمترین مشکل این دوران را سپری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزش حضوری و ارتباط چهره به چهره معلمان با دانش‌آموزان بیان کرد: با شیوع یکباره ویروس کرونا، شرایط لازم برای آموزش غیرحضوری و مجازی پیش‌بینی نشده بود و چاره‌ای جز تعطیلی مدارس نبود.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه با تلاش مربیان، معلمان و مدیران آموزش و پرورش سامانه‌هایی ایجاد شد تا آموزش دچار وقفه نشود، ادامه داد: معلمان با کمترین امکانات بیشتری خدمات را ارائه کردند.

به گفته وی اشکالاتی در آموزش مجازی وجود داشت، اما معلمان و شبکه زحمتکش و خدوم آموزش و پرورش پای کار ایستادند و سختی‌ها را به جان خریدند تا آموزش با مشکل مواجه نشود.

اسماعیلی با بیان اینکه بخشی از آموزش به والدین موکول شد و آنان متعصبانه در کنار آموزش و پرورش ایستادند، بیان کرد: این اطمینان خاطر را به والدین و دانش‌آموزان می‌دهیم که معلمان، مربیان و مدیران مدارس و آموزش و پرورش در کشور، استان و شهرستان شبانه‌روز در تلاش هستند و آمادگی حداکثری صورت گرفته تا با ایمنی و رفاه کامل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط خوبی برای آموزش حضوری ایجاد شود.

وی ادامه داد: شاید در حمل و نقل و سرویس مدارس مشکلی وجود داشته باشد اما این قول را می‌دهیم که به زودی سیستم به روال گذشته بازمی‌گردد و شاهد آموزش خوب، باکیفیت، هوشمند و موثر در مدارس این شهرستان خواهیم بود.

بازگشایی مدارس ملایر بهتر از دوران قبل از کرونا انجام شد 

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: از امروز - یکشنبه - روند آموزش بیش از ۴۱ دانش آموز در ۲۸۰ واحد آموزشی ملایر و در مجموع ۶۰ هزار دانش‌آموز در سطح این شهرستان به صورت ۱۰۰درصد حضوری از سر گرفته شد.

"محمدرضا بشری" با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر فعالیت آموزشی حضوری مدارس بیان کرد: مدارس این شهرستان آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و اولیای آنها نسبت به آموزش حضوری اشتیاق دارند، افزود: میانگین نمرات در آموزش مجازی طی سال گذشته نشان داد که با افت تحصیلی مواجه هستیم و تلاش داریم تا پایان زمان آموزش در اردیبهشت‌، افت تحصیلی ناشی از دوران کرونا را جبران کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر تاکید کرد: در پی آسیب‌های شیوع ویروس کرونا، مسئولیت فرهنگیان به ویژه مدیران مدارس در جریان آموزش بیشتر شده و امسال علاوه بر برنامه‌ریزی برای حضوری برگزار شدن کلاس‌های درس، استفاده از ظرفیت شبکه شاد، همچنان به عنوان مکمل آموزش در دستور کار قرار دارد.

بشری مهمترین هدف مدارس را تحقق حیات طیبه عنوان کرد و افزود: تحقق این امر با تکیه بر سند تحول بنیادین و همراهی و همکاری خانواده‌ها و دانش‌آموزان امکان‌پذیر است.

وی با ببان اینکه بازگشایی مدارس این شهرستان بهتر از شرایط قبل از کرونا انجام شده و مدارس شبانه‌روزی نیز مشکلی در بازگشایی ندارند، ادامه داد: با تمهیدات لازم، واریز شدن سرانه‌های بهداشتی، برگزاری جلسات توجیهی و تشکیل ۹ اکیپ ارزیابی مدارس، از امروز آموزش حضوری مدارس ملایر آغاز شد و هیچ جای نگرانی برای والدین نیست.

به گزارش ایرنا؛ از امروز یکشنبه ۱۴ فروردین آموزش حضوری در تمامی مدارس کشور آغاز شد.

برچسب‌ها مدارس ملایر آموزش حضوری وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ملایر آموزش حضوری مدارس ملایر آموزش حضوری وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش حضوری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی