Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان با راه‌اندازی پویش کتاب‌های مهربانی، در تلاش است تا با جمع‌آوری کتب کمک آموزشی قدمی در راستای برقراری عدالت آموزشی بردارد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، فاطمه پورعابدینی؛ مسئول گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان، سیستم فعلی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها از طریق کنکور سراسری، هرساله هزاران دانش آموز با شرایط متفاوت را، به وسیله آزمونِ یکسان، با یکدیگر مقایسه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابزار‌های متعددی وجود دارد که مسیر دستیابی به رتبه‌های برتر و پذیرش در دانشگاه‌های ممتاز را سهل می‌سازد، اما همه دانش آموزان به طور یکسان از این امکانات برخوردار نیستند. بسیاری از دانش آموزان، توان مالی برای خرید کتاب‌های تست و استفاده از سایر امکانات جهت آمادگی برای کنکور سراسری را ندارند. این عامل در کنار عوامل دیگر، شرایط ناعادلانه‌ای را برای عده کثیری از دانش آموزان رقم زده است.

اسامی رتبه‌های برتر کنکور سراسری در حالی اعلام می‌شود که بیشترین نفرات برتر از مدارس خاص و پولی هستند. دانش‌آموزانی که با توجه به توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین این نوع مدارس به علاوه مخارج بالای شرکت در کلاس‌های آمادگی کنکور قطعا متعلق به قشر بالا و مرفه جامعه هستند. سال گذشته نیز تمامی رتبه‌های برتر را دانش‌آموزان همین مدارس به خود اختصاص دادند.

حقیقتی که در این اتفاق نمود بارزی یافته است، فقدان عدالت آموزشی در سیستم آموزش و پرورش جامعه ماست. آموزش در این ماجرا نه یک امر حتمی و ضروری در بهترین شکل و حالت آن که کالایی است که برای خرید بهترین نوع آن باید مبالغ بیشتری پول پرداخته شود، رویکردی کاملا برخلاف اصل ۳۰ قانون اساسی است. در این رویکرد دانش‌آموز کم‌بضاعت، دانش‌آموز منطقه محروم یا دانش‌آموز روستایی کم‌برخوردار به دلیل عدم توانایی خرید بهترین نوع کالا ناچار است با نازل‌ترین جنس سر کند یا اینکه در مواردی حتی از ادامه آموزش انصراف دهد.

نگاهی به دانش‌آموزانی که به دلیل نبود امکانات آموزشی یا به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه  از قطار تحصیل جا مانده‌اند و حمایتی هم نمی‌شوند گواهی بر این مدعاست.

 

پویش کتاب مهربانی

گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان، با راه اندازی پویش کتاب‌های مهربانی، در تلاش است تا با جمع آوری کتب کمک آموزشی و قرار دادن آن‌ها در اختیار دانش آموزان نیازمند و مستعد، به سهم خود، قدمی در راستای برقراری عدالت آموزشی بردارد.

این پویش، از شهریور ماه ۱۴۰۰ با انتشار پوستر آن در رسانه‌های مختلف استان کرمان و سایر استان‌ها و همچنین شبکه سازی بین دانشجویان و دانش آموزان فارغ التحصیل جهت اطلاع رسانی این پویش، آغاز شد.

 

به همراه شبکه سازی، برای تعدادی از شهرستان‌های استان کرمان نماینده‌ای انتخاب شد که کار ویژه این نمایندگان، تلاش میدانی جهت جمع آوری کتاب از طریق سر زدن به مدارس سطح شهر و گفتگو با مدیران مدارس بود. با مدیریت این نمایندگان، کتاب‌های اهدا شده در همان شهر جمع آوری و بین دانش آموزان آن شهرستان پخش شدند که البته باتوجه به نیاز دانش آموزان جنوب استان، کتاب‌های بیشتری به آن مناطق انتقال داده شد.

 

تا به حال نزدیک به ۲۰۰ جلد کتاب مربوط به سه رشته علوم انسانی، تجربی و ریاضی از استان کرمان و دیگر استان‌ها مثل اصفهان، فارس، آذربایجان غربی و... جمع آوری شده است.

مبنای انتخاب دانش آموز برای امانت دادن کتاب، نداشتن توانایی مالی جهت خرید این کتاب‌ها و از طرفی مستعد و تلاشگر بودن آنهاست.

همکاری مدیران مدارس، معلمین و جهادگران طرح جهاد تربیتی، برای شناسایی این دانش آموزان، ستودنی و قابل تقدیر است.

تا کنون حدود ۳۰ دانش آموز از شهرستان‌های مختلف مثل رودبار جنوب، کهنوج، انار، رفسنجان، سیرجان، کرمان، بافت، رابر و حتی قشم و... تحت پوشش طرح کتاب‌های مهربانی قرار گرفته اند.

جمع آوری کتب، شناسایی دانش آموزان و امانت دادن این کتاب‌ها به آن‌ها همچنان ادامه دارد و روز به روز زنجیره این مهربانی گسترده‌تر از قبل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پویش کتاب های مهربانی کرمان دانشگاه فرهنگیان کرمان گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان کرمان کتاب های مهربانی عدالت آموزشی دانش آموزان گروه جهادی پویش کتاب دانش آموز جمع آوری کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)

 

مقامات چین تلاش دارند تا از حجم سنگین تکالیف منزل دانش‌آموزان بکاهند اما ظاهرا دستورالعمل‌های آنها تا کنون موثر واقع نشده است.

به گزارش عصرایران به نقل از ان اچ کی ورلد، دانش‌آموزان چینی در یک محیط رقابتی شدید برای آینده خود سخت تلاش می‌کنند و مجبور به انجام تکالیف زیاد در خانه هستند.

این در حالیست که مقامات چینی حدود 3 سال پیش در دستورالعمل های خود خواهان کاهش تکالیف منزل دانش‌آموزان به خصوص در مقاطع ابتدایی شدند.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از محصلان بیمار و زیر سرم مقاطع ابتدایی در بیمارستان دولتی جیانگسوی چین که در حال انجام تکالیف خود بودند، توجه کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

اما ظاهرا والدین و دانش آموزان برای دستیابی به موقعیت مناسب کاری مجبور به نادیده گرفتن این دستورالعمل ها و تلاش و خواندن درس بیشتر هستند.

برخی از دانش‌آموزان می‌گویند گاهی حدود 6 ساعت را به انجام تکالیف خود در منزل می‌گذرانند.

کاری که فشار زیادی بر محصلان و هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها در بر دارد.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اقدام متفاوت چین برای مقابله با فرهنگ کاری 6-9-9 جوانان چینی به دنبال کار کمتر/ کارشناسان: مغایر ارزش های سوسیالیستی است ببینید| کامپیوترها خطاب به کارمندان شرکت هندی: «لطفا به  خانه بروید»/ کار زیاد انسان‌ها را می‌کُشد

دیگر خبرها

  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است