Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید بودجه مناسب ورزش همگانی در کشور اعتباری معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است. این درحالی است که به گفته وی بودجه فعلی ورزش همگانی در سراسر کشور به عددی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

سینا کلهر در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به اینکه در مجموع بودجه ای که برای فدراسیون ورزش‌های همگانی با مخاطب بیش از ۸۰ میلیون میلیون نفری اختصاص می‌یابد عدد بسیار کمی است، اظهار کرد: بودجه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۰ معادل ۶ میلیارد تومان بوده است و شما با این اعتبار چه اقدام مطلوب و اثرگذاری می‌توانید انجام دهید؟

وی افزود: فدراسیون ورزش‌های همگانی علاوه بر اینکه مسئول ورزش همگانی است، برخی رشته‌های حرفه‌ای نظیر مینی‌فوتبال را نیز تحت پوشش دارد و در بخش اعتبارات نیازمند تحول اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نباید فدراسیون ورزش‌های همگانی را در کنار سایر فدراسیون‌ها ببینیم، خاطرنشان کرد: اعتبارات فدراسیون همگانی باید با مجموعه اعتباراتی که برای حوزه بهداشت و درمان که معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، مقایسه شود.

برای پیشگیری هزینه می‌کنید یا درمان؟

کلهر افزود: مسئله ساده است؛ شما قصد دارید برای تندرستی هزینه ‌کنید یا درمان؟ شما هدف‌تان این است برای پیشگیری هزینه کنید یا درمان؟ برای درمان نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور هزینه می‌شود اما برای پیشگیری با وجود اعتبارات استانی در مجموع با اعتبارات ۲۰۰ میلیارد تومانی روبرو هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم مجلس شورای اسلامی، با الحاق یک بند به ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱، ‌ دولت مکلف است ۲۷ صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را به منظور توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد، گفت: این مبلغ در ردیف‌های بودجه وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود و پس از مبادله موافقتنامه در اختیار وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین امیدوار هستیم با اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، اتفاقات خوبی در ورزش همگانی کشور رخ دهد.

۶ قشر بدون متولی در کشور

کلهر با تاکید بر اینکه اگر قرار است تحول جدی در حوزه ورزش همگانی رخ دهد، به حدود ۱۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، اظهار کرد: در صورت تحقق چنین رقمی شاهد تحول اساسی در ورزش دانش آموزی، کارگری، زنان خانه‌دار، سالمندان و کودکان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش برای نزدیک به ۶ قشر اصلا متولی وجود ندارد، عنوان کرد: ورزش زنان خانه‌دار و کودکان هیچ متولی ندارند اگر قرار باشد ۶ قشر اصلی کشور پوشش داده شوند، حداقل اعتبار مورد نیاز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: امیدوار هستیم که دولت با اراده جدی در این مسیر حرکت کند و با پذیرش مسئله و تصمیم‌گیری به این نقطه برسیم که پیشگیری در عمل باید مقدم بر درمان باشد و اگر قرار است ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به منظور درمان هزینه شود به طور حتم نیاز است که ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش پیشگیری در نظر گرفته شود.

جمعیت هدف ۸۲ میلیون نفری!

کلهر خاطرنشان کرد: باید برای هر فردی بودجه اختصاصی برای ورزش تعلق گیرد و اگر سه میلیون ورزشکار سازمان یافته را جمعیت هدف کم کنیم، ‌ با حدود ۸۲ میلیون نفر جمعیت روبرو هستیم و باید در این زمینه برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار مناسب به منظور بهبود وضعیت ورزش همگانی صورت گیرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سینا کلهر ، وزارت ورزش و جوانان ، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ، ورزش همگانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سینا کلهر وزارت ورزش و جوانان معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ورزش های همگانی هزار میلیارد تومان ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌سفر به مناطق کویری ایران برای عاشقان طبیعت و بالاخص علاقه‌مندان به کویرنوردی، همیشه لذت‌بخش است؛ بافق، یکی از شهرهای یزد در قلب کویر ایران مقصد سفری جذاب و هیجان‌انگیز برای این دسته از افراد به شمار می‌رود. در این مطلب، با روش‌های رفتن به بافق، بهترین زمان سفر، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های دیدنی این شهر آشنا خواهید شد. شما درهرحال می‌توانید با بلیط قطار بافق سفری امن، ارزان و راحت را به این خطه از کشور تجربه کنید. قطارهای مسیر این شهرستان، امکانات بسیار خوبی دارند و به‌ویژه مناظر طبیعی مسیر ریلی بافق، هیجان سفرتان را چندین برابر می‌کند.

بافق کجاست؟

بافق مرکز شهرستان بافق و یکی از شهرهای استان یزد است. این شهرستان از سمت جنوب در همسایگی استان کرمان قرار دارد و در شرق آن شهرستان بهاباد واقع شده است. بزرگ‌ترین شوره‌زار استان یزد که بر اثر شوراب‌های رودخانه شور ایجاد شده در شمال غربی این شهر واقع قرار دارد و به نام کویر درانجیر شناخته می‌شود.

رودخانه شور، مهم‌ترین رودخانه بافق محسوب می‌شود که از ماهان کرمان آغاز شده و سرانجام در کویر درانجیر به‌گل‌نشسته است. معادن مهمی از جمله معدن سنگ‌آهن در منطقه بافق وجود دارد و این شهر را به یکی از مهم‌ترین شهرهای تامین‌کننده مواد اولیه صنعتی در کشور تبدیل کرده است. معادن گچ و سرب نیز از دیگر معادن این شهرستان هستند که نقش مهمی در اقتصاد منطقه و ایران ایفا می‌کنند.

بهترین زمان سفر به بافق یزد

به‌طورکلی، به دلیل کم‌بودن میزان بارش‌ها در یزد و همچنین سرعت بالای تبخیر آب، یزد جز استان‌های خشک کشور به شمار می‌رود. بافق نیز به‌عنوان شهری از این استان، چنین ویژگی‌هایی دارد، بااین‌حال باتوجه‌به اینکه شهرستان بافق از شرق با رشته کوه‌هایی هم‌جوار است، شرق این شهر آب‌وهوای کوهستانی و ملایم‌تری نسبت به مناطق غربی آن دارد. قسمت غربی این شهر دارای آب‌وهوای بیابانی و گرم‌‌وخشک است.

بهترین زمان سفر به شهر بافق را باید فصل بهار دانست. در این فصل به دلیل بارندگی‌هایی که در زمستان رخ داده، هوا رو به اعتدال می‌رود و خشکی زمستان و گرمای تابستان را ندارد.

همچنین بهترین زمان رفتن به کویرهای بافق را باید نیمه دوم سال دانست. در ۶ ماه دوم سال از گرمای شدید هوا کاسته می‌شود و بهترین فرصت برای لذت ‌بردن از زیبایی‌های این بهشت شگفت‌انگیز به‌حساب می‌آید. درکل می‌توان فصل پاییز را بهترین زمان رفتن به کویر بافق و سایر کویرهای استان یزد دانست.

چطور به شهرستان بافق برویم

برای رفتن به بافق می‌توانید از مسیرهای جاده‌ای یا ریلی استفاده کنید. این شهر با اکثر شهرهای ایران از جمله یزد، کرمان، مهریز، اردکان، تهران و مشهد دارای مسیرهای جاده‌ای است. در فهرست زیر فاصله بافق را با برخی از شهرهای ایران بیان کرده‌ایم.

فاصله یزد تا بافق: ۱۲۰ کیلومتر

فاصله تهران تا بافق: ۸۵۰ کیلومتر

فاصله اصفهان تا بافق: ۴۳۰ کیلومتر

فاصله اهواز تا بافق: ۹۳۰ کیلومتر

فاصله بندرعباس تا بافق: ۶۱۷ کیلومتر

فاصله ایلام تا بافق: ۱۰۷۶ کیلومتر

فاصله اردبیل تا بافق: ۱۲۹۲ کیلومتر

فاصله تبریز تا بافق: ۱۳۲۷ کیلومتر

فاصله رشت تا بافق: ۱۰۳۱ کیلومتر

سفر به بافق با قطار

بافق دارای ایستگاه راه آهن است و سالانه سفرهای متعددی از این ایستگاه و به آن صورت می‌گیرد. با خرید بلیط قطار بافق می‌توانید از تهران، مشهد، اهواز، یزد، کرمان و بسیاری شهرهای دیگر به بافق سفر کنید. قطارهای مهم در مسیر این شهر، واگن‌های شرکت‌های جوپار و بن‌ریل هستند که با امکانات بی‌نظیر خود سفری راحت و آرامش‌بخش را برایتان فراهم می‌کنند.

هتل و مسافرخانه‌های بافق

شهر بافق به دلیل محبوبیت کویر دیدنی و شگفت‌انگیز آن و همچنین جاذبه‌های توریستی دیگر، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود. در همین راستا، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌هایی با امکانات مناسب در این شهر تاسیس شده است؛ در فهرست زیر نام اقامتگاه‌ها و هتل‌های بافق را ذکر کرده‌ایم.

هتل مجلل سه ستاره علم‌دار

هتل نیکان بافق یزد

مهمان‌سرای زیتون

مرکز رفاهی خانه معلم

اقامتگاه بوم‌گردی قلعه آریز

خانه‌های روستایی مناسب‌سازی شده برای اقامت مسافران

با رزرو اقامتگاه و هتل در بافق، این فرصت را دارید تا به بسیاری از جاهای دیدنی این شهر بروید و با کوله‌باری پر از تجربه‌های جدید به شهر خود بازگردید.



جاهای دیدنی بافق یزد

بافق شهری تاریخی در دل کویر است و همین دو ویژگی کافی است تا جاذبه‌های متنوعی را در این شهر به وجود بیاورد. در سفر به این شهرستان، علاوه بر فرصت تفریح و کمپینگ در کویرهای بافق از جمله کویر درانجیر و کاراکال می‌توانید به بازدید مکان‌های تفریحی و تاریخی این شهر بروید. برخی از جاذبه‌های گردشگری بافق را در فهرست زیر نام برده‌ایم.

خانه شاعر مشهور و خوش‌کلام ایرانی، وحشی بافقی

میدان خان، بنایی متعلق به دوران زندیه و قاجاریه در مرکز شهر

روستای گردشگری قطرم، منطقه‌ای باستانی و خوش آب‌وهوا در نزدیکی بافق

دره سنگاب بیشه در بافق، جاذبه‌ای شگفت‌انگیز از دل طبیعت

نخلستان‌های بافق، جلوه دیگری از زیبایی‌های طبیعت مناطق گرم و خشک

حمام تاریخی کاکامیر، بنایی مربوط به دوران زندیه

قلعه شهرآباد بنایی تاریخی مربوط به دوران قاجار

سوغات بافق

علاوه بر جاهای دیدنی مذکور، می‌توانید به بازارها و مراکز خرید بافق بروید و سوغات این شهر را به‌عنوان یادگاری از قلب کویر ایران خریداری کنید. از جمله مهم‌ترین سوغات بافق یزد می‌توانیم به خرما، پسته، روناس، انار و گندم اشاره کنیم. همچنین اقلامی از قبیل حصیرهای زیرانداز، بادبزن، کلاه، ریسمان و پادری که هنر دست هنرمندان این شهر است، به‌عنوان صنایع‌دستی بافق یزد شناخته می‌شوند.

فلای تودی؛ همراهی همیشگی برای سفری راحت و خاطره‌انگیز

بافق شهری زیبا در دل کویر با ده‌ها جاذبه تاریخی، فرهنگی و طبیعی، یکی از مقاصد محبوب گردشگران به‌ویژه علاقه‌مندان به کویرنوردی است. درانجیر مهم‌ترین کویر بافق است که سکوت و آرامشی بی‌نظیر دارد. برای رفتن به بافق و دیدن زیبایی‌های وصف‌ناپذیر این شهرستان می‌توانید از اتوبوس، ماشین شخصی یا قطار استفاده کنید. با خرید بلیط قطار بافق امکان سفر از مناطق بسیاری به این شهر وجود دارد. برای خرید بلیط قطار می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

سایت گردشگری فلای تودی، بزرگ‌ترین مرجع خرید بلیط و رزرو هتل در ایران است که امکان رزرو و خرید بلیط قطار، رزرو پروازهای داخلی و خارجی، رزرو هتل داخلی و خارجی، خرید تور، صدور بیمه‌های مسافرتی و حتی اقدامات درخواست ویزا را در سریع‌ترین زمان و با بهترین کیفیت برای هم‌وطنان فراهم کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخبگان موفقیت خود را مدیون معلمان هستند
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی