Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@11:03:10 GMT

بیماران سرطانی درمعرض افسردگی و خودکشی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۴۲۸۵

بیماران سرطانی درمعرض افسردگی و خودکشی قرار دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، به گفته محققان، این یافته‌ها انکولوژیست‌ها را به توجه بیشتر به نیازهای سلامت روانی بیماران خود ترغیب می‌کند.

در تحقیق اول، محققان ۲۸ مطالعه را بررسی کردند که شامل بیش از ۲۲ میلیون بیمار سرطانی در سراسر جهان بود و دریافتند که میزان خودکشی آنها ۸۵ درصد بیشتر از جمعیت عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمترین میزان خودکشی در میان بیمارانی بود که بهترین نتایج را از روند درمان شأن دریافت کرده بودند مانند بیماران مبتلا به سرطان پروستات، ملانوم غیرمتاستاتیک (سرطان پوست) و سرطان بیضه؛ در حالی که بالاترین میزان خودکشی در بین بیماران با بدترین روند درمان مانند سرطان پانکراس و معده بود.

بررسی‌ها نشان داد بیماران سرطانی در ایالات متحده به طور قابل توجهی نسبت به آسیا، استرالیا یا اروپا نرخ خودکشی بالاتری داشتند.

دکتر «کورینا سلیگر بهمه»، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه رگنسبورگ آلمان، می‌گوید: «دلایل احتمالی آن شامل اجتناب از هزینه بالای درمان از سوی بیماران آمریکایی به منظور محافظت از خانواده‌هایشان در برابر بحران مالی و دسترسی آسان‌تر به اسلحه است.»

در مطالعه دوم، محققان سوابق سلامتی حدود ۴۶۰ هزار نفر در بریتانیا را که بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۰ به ۲۶ سرطان مختلف مبتلا شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. محققان دریافتند که ۵ درصد مبتلا به افسردگی و ۵ درصد مبتلا به اضطراب پس از تشخیص سرطان بودند.

حدود ۱ درصد از بیماران پس از تشخیص سرطان به خود آسیب می‌زنند و بیماران مبتلا به تومورهای مغزی، سرطان پروستات، لنفوم هوچکین، سرطان بیضه و ملانوم به احتمال زیاد به خودشان آسیب می‌رسانند.

حدود یک چهارم بیماران سرطانی اختلالات سوءمصرف مواد داشتند و میزان آن و سایر مسائل روانپزشکی در طول زمان، حتی سال‌ها پس از تشخیص سرطان، افزایش می‌یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان دعای روز دوم رمضان بیماران سرطانی افسردگی خودکشی ماه رمضان دعای روز دوم رمضان قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود

ایتنا - به‌زودی‌ روزی فرا خواهد رسید که آزمایشی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بتواند تنها با بررسی یک قطره خون خشک‌شده، سه نوع سرطان مهم را با سرعت و دقت بالا تشخیص دهد.
این ابزار آزمایشگاهی در آزمایش‌های اولیه موفق شد با تجزیه و تحلیلی که تنها چند دقیقه طول ‌کشید، بیماران مبتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده)، معده  و روده بزرگ را تشخیص ‌دهد. محققان می‌گویند این آزمایش با تشخیص برخی مواد شیمیایی خاص در خون، ابتلا به سرطان در افراد را در ۸۲ درصد تا ۱۰۰ درصد موارد، تشخیص می‌دهد.

این ابزار جدید برای تجزیه و تحلیل محصولات جانبی سوخت‌وساز یا متابولیت‌ها در نمونه‌های خون از یادگیری ماشینی، روشی مبتنی بر هوش مصنوعی، استفاده می‌کند. این متابولیت‌ها که در بخش مایع خون به نام سرم یافت می‌شوند، همچون یک نشانگر زیستی (بیومارکر) عمل می‌کنند که احتمال وجود سرطان در بدن را نشان می‌دهد.

در حال حاضر برای سرطان‌های پانکراس، کولورکتال و معده، با وجود آنکه از کشنده‌ترین سرطان‌ها در جهان به شمار می‌روند، هیچ آزمایش خون مستقلی وجود ندارد که به اندازه کافی دقیق باشد و به‌تنهایی بتواند این بیماری‌ها را تشخیص دهد. بنابراین پزشکان برای تشخیص بافت‌های سرطانی معمولا از روش‌هایی چون تصویربرداری یا نمونه‌برداری از طریق جراحی استفاده می‌کنند.

دکتر چائویوان کوانگ، استادیار کالج پزشکی آلبرت انیشتین که در این پژوهش شرکت نداشت، می‌گوید: «‌در مقایسه با خون مایع، سرم خشک‌شده را می‌توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع، ذخیره و حمل کرد.» کوانگ در ایمیلی به لایوساینس گفت که سهولت نگهداری خون خشک دسترسی به آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان را در اختیار همگان در سراسر جهان قرار می‌‌دهد.

دانشمندان متولی این پژوهش جدید می‌گویند که این آزمایش می‌تواند در برنامه‌های غربالگری‌ سرطان هم تفاوت بزرگی ایجاد کند. به گفته آن‌ها، طبق مدلسازی که انجام داده‌اند، در صورت اجرای غربالگری سرطان در جمعیت روستایی چین با این ابزار جدید، می‌توان موارد ابتلا به سرطان‌های پانکراس، معده و روده بزرگ را (که تشخیص داده نشده‌اند) حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش داد.

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور