Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از  شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی نسب اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی سفره های آب زیرزمینی دشت تهران و به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره برداری از چاه های پروانه دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی دشت ضروری است کلیه چاه های پروانه دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری های به عمل آمده نسبت به نصب ۵۵۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکین بر روی چاه های آب مجاز با مصارف، صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی اقدام کرده  که گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

مرادی نسب خاطرنشان کرد: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری یکی از طرح های مهم تعادل بخشی بوده که امور منابع آب تهران و پردیس در جایگاه حاکمیتی خود این طرح را جهت مدیریت منابع آب شهرستان به صورت ویژه پیگیری می کند.

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس ادامه داد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی می کند.

به گزارش ایرنا، کنتورهای هوشمند عملکردی چندگانه دارند به گونه‌ای که با جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، کشاورز به رعایت الگوی کشت و مصرف بهینه آب در هر منطقه ترغیب می‌شود، این کنتورها با دادن اطلاعات لحظه‌ای به کشاورز در مورد حجم آب مصرف شده و میزان آب باقی‌مانده نسبت به حجم تخصیص داده شده، امکان برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از منابع آب زیرزمینی را برای کشاورزان فراهم می‌کنند.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای تهران فرونشست خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران فرونشست خشکسالی شرکت آب منطقه ای تهران فرونشست خشکسالی آب زیرزمینی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران