Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:32:30 GMT

کشف بیش از ۱۵ تن مرغ و گوشت فاسد در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۶۰۲۱

کشف بیش از ۱۵ تن مرغ و گوشت فاسد در سال گذشته

دکتر سید مهدی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به واکسیناسیون گسترده دام و سگ در سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت هفت هزار و ۳۴۲ رأس دام در سطح دامداری‌های صنعتی و سنتی واکسینه شده و همچنین به هزار و ۴۱۵ قلاده سگ‌های ولگرد و صاحب دار نیز واکسن هاری تزریق شد.

وی با اشاره به سمپاشی ۱۸ هزار و ۴۰۵ مترمربع جایگاه نگهداری دام در سطح شهرستان انزلی در راستای مقابله با انگل‌های دامی، افزود: به جهت مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام، در سال گذشته دو هزار و ۹۱ رأس دام سمپاشی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۳۳ کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد در بندرانزلی کشف و امحا شد و در این رابطه ۲۰ نفر از متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

دکتر موسوی با اشاره به انجام ۶۳۵ مورد آزمایش از نهاده‌های دام و طیور در مراکز عرضه و کارخانجات، افزود: در سال گذشته توسط مزارع مرغ گوشتی شهرستان انزلی پنج میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۷۵ جوجه یک روزه تولید شد.

وی به صدور بیش از ۲۶ هزار مجوز حمل نهاده‌های دامی اشاره و اضافه کرد: در مدت یاد شده بیش از ۳۰۰ هزار تن نهاده‌های خوراک دام از گمرک تحت نظارت دامپزشکی بندرانزلی ترخیص و ۱۴۱ فقره پروانه حمل نهاده‌های دامی برای خودروها صادر و یا تمدید شد.

کد خبر 5458799

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشكی گیلان شهرستان انزلی سید مهدی موسوی بوشهر ویروس کرونا خراسان رضوی کرمانشاه ماه مبارك رمضان گردشگری روز طبیعت ماه رمضان 1401 مسافران نوروزی آمار کرونا سفرهای نوروزی مشهد خطبه های نماز جمعه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ