Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:26:22 GMT

خط دوم انتقال آب درودزن به شیراز تا تیرماه کامل شود

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۶۰۸۳

خط دوم انتقال آب درودزن به شیراز تا تیرماه کامل شود

ایسنا/فارس استاندار فارس تاکید کرد که خط دوم طرح تامین آب شیراز از سد درودزن باید تا انتهای تیرماه امسال تجهیز و آماده بهره برداری شود.

محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی تامین آب مناطق دارای تنش استان فارس، با اشاره به ضرورت تامین آب و تشکیل قرارگاه منابع آب، گفت: یکی از وظایف قرارگاه تامین منابع آب واحدهای صنعتی و باغ شهرها از محل پساب فاضلاب برای بهره برداری ظرف سه سال آینده است که باید مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از استانداری فارس، ایمانیه گفت: پروژه های اولویت داری که نیاز به حمایت جدی وزیر  نیرو  دارد باید آماده و در جلسه‌ای که هفته آتی با وزیر برگزار خواهد شد، مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه به سرانجام رساندن و تکمیل پروژه‌های دارای اولویت باید محور اصلی تلاش‌ها باشد، گفت: پروژه‌هایی که باعث جلوگیری از هدر رفت و کاهش مصرف آب می شود با جدیت دنبال شود هر چند که کاهش مصرف منابع آب از طریق فرهنگ سازی، برخورد قانونی با حفر چاه‌های غیرمجاز و  نظام تعرفه  بندی براساس میزان مصرف منابع آب محقق می‌شود.

استاندار فارس همچنین به سازمان برنامه ریزی و توسعه استان تکلیف کرد تا موضوع اعتبار جهت تامین و نگهداری را براساس اولویت بندی ارائه شده توسط آبفا مدنظر قرار دهد و با تاکید بر این مطلب که باید ۸ منبع اعتباری برای پروژه های دارای اولویت مدنظر مدیران قرار گیرد، ادامه داد: براساس جدولی که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد ۸ منبع اعتباری پیشنهاد می شود.

ایمانیه در تشریح این منابع اعتباری هشتگانه گفت: محل منابع بودجه ۱۴۰۱ در بخش آب و  رفع محرومیت زدایی، بسیج جهاد سازندگی، مجمع خیرین آبرسان، اعتبارات در اختیار وزیرنیرو، بنیاد مستضعفان که قول ویژه‌ برای جنوب استان داده شده، کمیته امداد امام(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام و مسئولیت اجتماعی، جزو هشت منبع مالی در مسیر اجرای این پروژه‌ها است.

او با یادآوری اینکه با همکاری سازمان آب منطقه‌ای جهاد کشاورزی و آبفا، تعرفه خرید و فروش آب چاه‌های کشاورزی ساماندهی شود، افزود: شروع پروژه های بسیج سازندگی ظرف دو هفته آینده در چرخه کار اجرایی  قرار گیرد و در این مسیر موانع گزارش شود تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

استاندار فارس به تشکیل جلسه هم اندیشی در قرارگاه آب استان برای یکسان شدن قیمت خرید و فروش آب از چاه‌های استان اشاره و اضافه کرد:  موضوع ممکن است فرا استانی و نیازمند پیگیری در سطح دولت و مجلس باشد؛ بنابراین باید اقدامات کارشناسی برای ارائه مجلس و دولت انجام شود.

ایمانیه، یکی از وظایف قرارگاه تامین منابع آب واحدهای صنعتی و باغ شهرها از محل پساب فاضلاب برای بهره برداری ظرف سه سال آینده دانست و خطاب به مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس گفت: خط دوم تامین آب شهر شیراز  در ۵کیلومتر باقی مانده با تامین تجهیزات حداکثر تا آخر تیرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی بنیاد مستضعفان مجلس شورای اسلامی مجمع خیرین آبرسان طرح تامین آب شیراز خط دوم انتقال آب درودزن به شیراز بهره برداری قرار گیرد منابع آب تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی