Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به بیان دلایل افزایشی شدن آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در تعطیلات نوروزی به ویژه هفته گذشته پرداخت.

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند افزایشی آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی اظهار کرد: وضعیت فعلی کرونایی در استان شکننده است و احتمال تغییر رنگ بندی شهرهای استان از نارنجی و زرد به قرمز در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون شهرهای اراک، آشتیان، فراهان، محلات در وضعیت قرمز کرونایی و چهار شهر تفرش، شازند، خمین، کمیجان در رنگ بندی نارنجی و شهرهای خنداب، دلیجان، ساوه، زرندیه در شرایط زرد قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار مبتلایان سرپایی در بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، آلمان، هلند و ... به دلیل عادی انگاری کرونا، روند افزایشی به خود گرفته است، اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه فرعی امیکرون "BA۲" در استان هرمزگان این احتمال وجود دارد که این سوش جدید در کشور شیوع پیدا کرده و مردم را درگیر بیماری کند.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به روند افزایش مبتلایان به کرونا از هفته گذشته در استان مرکزی گفت: با صعودی شدن روند ابتلا، آمار بستری و سرپایی افزایش پیدا کرده اما خوشبختانه روند مرگ و میر در هفته گذشته افزایشی نبوده است گرچه پیش بینی می‌شود که آمار مرگ‌ومیرها طی روزهای آینده بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه روند افزایشی مبتلایان به کرونا ارتباطی با بازگشایی مدارس و دانشگاهها پس از تعطیلات نوروزی ندارد، گفت: دلیل اصلی افزایش آمار کرونایی‌ها به سفرهای نوروزی، دورهمی‌ها، خریدهای شب عید و دیدوبازدیدهای تعطیلات بر می‌گردد و سیر افزایشی آمار مبتلایان به کرونا که از هفته گذشته در استان آغاز شده است با توجه به عواملی که گفته شد، ادامه‌دار خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت مدارس و دانشگاهها نیز گفت: مدارس و دانشگاهها مانند بقیه جمعیت‌هایی که در جامعه حضور داشته و فعال هستند، چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود می‌توانند عاملی برای تشدید شرایط کرونایی باشند. پیشنهاد متولیان حوزه سلامت این است که به دلیل اهمیت آموزش، فعالیت مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌ها ادامه داشته باشد.

دکتر جمالیان تصریح کرد: زمانی تعطیلی مدارس ارزش دارد که همه جا تعطیل باشد نه اینکه صرفا بخواهیم آموزش را تعطیل کنیم اما تمامی مراکز تجمعی جامعه فعال باشند. تعطیلی مدارس در چنین شرایطی لطمه زدن به آموزش است و پیشنهاد می‌کنیم که مدارس و دانشگاهها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت حضوری خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت حضوری مدارس و دانشگاهها یک تصمیم ملی است که در ستاد ملی کرونا اتخاذ شده، افزود: چطور است که والدین در تعطیلات نوروزی ایرادی به دیدوبازدیدها، دورهمی و مسافرت‌های نوروزی نمی‌گیرند اما نسبت به بازگشایی مدارس اعتراض دارند. نباید اجازه داد آموزش قربانی برخوردهای سلیقه‌ای شود.

وی تصریح کرد: بازرسان علوم پزشکی با رصد فعالیت مدارس، دانشگاهها و خوابگاه‌های دانشجویی چنانچه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل انگاری شود برخورد خواهند کرد و اگر بیماری اپیدمی شود نیز اقدام خواهد شد. به دانش آموزان و دانشجویان توصیه می‌شود حتما از ماسک استفاده کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس علوم پزشکی اراک همچنین با اشاره به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی گفت: بیشترین نگرانی حوزه سلامت در تعطیلات نوروزی متوجه سوانح ترافیکی و تصادفات نوروزی بود تا درگیری مردم با ویروس کرونا، چرا که متاسفانه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد حجم قابل توجه سوانح جاده‌ای و آمار بالای مرگ و میرها بودیم.

وی بیان کرد: در استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور آمار قربانیان سوانح جاده‌ای در نوروز افزایش چشمگیری داشته است و ۳۱ مورد تلفات جاده ای بر جای گذاشت که تنها در دو تصادف، ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی سومین استان پرتردد کشور در تعطیلات نوروزی شناخته شد، گفت: در تعطیلات نوروزی امسال علاوه بر  نگرانی در خصوص درگیری مردم با بیماری کووید ۱۹، بیشترین نگرانی ها متوجه حوادث ترافیکی و مسمومیت‌های غذایی بود.

او به آماده باش اورژانس‌های جاده‌ای استان و مراکز درمانی در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: با افزودن مرکز اورژانس میدان بسیج و در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین (ع) به ظرفیت مراکز اورژانسی و شبانه روزی کردن درمانگاه و مرکز جامع سلامت مهاجران به دلیل قرار گرفتن در مسیر منتهی به جنوب کشور و نیز افزایش ظرفیت نیروی انسانی بیمارستان‌ها، با حداکثر توان به مردم خدمات حوزه سلامت ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونای ا میکرون تلفات جاده اي استانی اجتماعی مدارس و دانشگاهها تعطیلات نوروزی استان مرکزی آمار مبتلایان روند افزایش هفته گذشته علوم پزشکی پروتکل ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان

سرهنگ رضایی از جان باختن ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های شمال استان خبر داد.

به گزارش گروه استان ها هبرگزاری دانشجو ، سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان؛ از جان باختن ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در راه ها و جاده‌های شمال استان خبر داد.

وی با خطر آفرین خواندن این خودروها تصریح کرد: این خودرو‌ها علاوه بر اینکه بلای جان سرنشینان خودشان هستند، موجب حادثه و واژگونی خودرو‌های دیگر شهروندان و همچنین افزایش تلفات و مجروحان حوادث جاده‌ای در سطح راه‌های استان کرمان هستند.

او با اشاره به تحلیل آماری حوادث افزود: ٥ هزار و ١٤٧ تصاف منجر به فوت و جرح طی سال قبل در جاده‌های استان رخ داده و متاسفانه یک هزار و ٦٦ نفر جان خود را از دست داده و ٦ هزار و ١٣٧ نفر نیز صدمه دیده و مجروح شده‌اند.


رضایی با بیان اینکه ٨٠ درصد تلفات تصادفات نوروز امسال مربوط به پژو و پراید بوده است، اعلام کرد: در حوادث رانندگی نوروز سالجاری ۴۱۵ نفر مجروح و متاسفانه ۸۱ نفر از هموطنان در استان کرمان جان باخته اند.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است