Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید وحید حسینی روز دوشنبه با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای اسفند سال گذشته، ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیست و ششم اسفند ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده است، گفت: این ستاد سلامت که فعالیت خود را تا روز  سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ ادامه داده است، در این ایام به صورت روزانه، فعالیت های مجموعه سلامت استان را در تمامی حوزه های بهداشتی، درمان، غذا و دارو، خدمات اورژانس، تجهیزات پزشکی و دیگر حوزه های مرتبط با سلامت مردم استان و مسافران نوروزی مورد پیگیری قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام بیش از ۱۴هزار ماموریت امدادگران اورژانس فارس در ایام تعطیلات آغاز سال ۱۴۰۱

او گستردگی میزان حضور مسافران نوروزی در استان فارس به نسبت دو سال گذشته را همراه با افزایش برخی چالش ها در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: افزایش ترددهای جاده ای در استان فارس به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران در ایام نوروز متاسفانه در مواردی با بروز برخی سوانح ترافیکی و دیگر حوادث همراه بوده و در بازه زمانی بیست و ششم اسفند سال ۱۴۰۰ تا روز گذشته نیز ۱۴ هزار و ۲۵ ماموریت امدادی به همت امدادگران همیشه در صحنه اورژانس فارس انجام گرفته که از این تعداد پنج هزار و ۹۳۵ مورد ماموریت جاده ای و هشت هزار و ۸۱ مورد نیز ماموریت شهری بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مجموع آمار ماموریت های انجام شده، انجام ۹ پرواز بالگردهای اورژانس فارس برای خدمت رسانی به مصدومان و ۸۹ماموریت امدادرسانی به موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را دیگر خدمت نیروهای اورژانس فارس در این ایام برشمرد.

خدمت رسانی به بیش از ۱۴۶هزار بیمار مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان های فارس در نوروز۱۴۰۱

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، حضور شبانه روزی مدافعان سلامت حوزه درمان استان در مراکز آموزشی درمانی، بیمارستان ها و درمانگاه ها را دیگر محور مهم خدمات مجموعه سلامت استان در ایام نوروز برشمرد و اظهار کرد: با تداوم همه گیری کرونا در سطح دنیا، نوروز ۱۴۰۱ نیز همچون دو سال گذشته، مصادف با این همه گیری بود و مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امسال نیز مسوولیت مضاعف خدمت در جبهه مبارزه با کرونا را در کنار دیگر خدمات حوزه سلامت عهده دار بودند که آمارها در بازه زمانی بیست و ششم اسفند ۱۴۰۰ تا روز گذشته، نشان دهنده خدمت رسانی به ۱۴۶ هزار و ۶۷۷ بیمار مراجعه کننده به اورژانس این مراکز در استان بوده است.

دکتر سید وحید حسینی همچنین از انجام چهار هزار و ۶۷۶ عمل جراحی به عنوان بخشی دیگر از خدمات کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این ایام یاد کرد.

او ادامه داد: هم اکنون نیز بیش از سیصد بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۳ بیمار در وضعیت وخیم بوده و امید است به زودی سلامتی خود را بازیابند.

انجام بیش از ۲۲هزار بازدید نظارتی در نوروز ۱۴۰۱ به همت بازرسان بهداشت فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به تلاش های مجموعه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز، به عنوان گامی مهم در حفظ سلامت عمومی جامعه اشاره کرد که با برنامه ریزی های انجام شده، بازرسان بهداشت استان در این ایام، در ۲۲هزار و ۳۵۵ بازدید نظارتی حضور داشته و تلاش کردند مردم و مسافران نوروزی، تعطیلات نوروز امسال را با سلامت سپری کنند و یادآور شد: حفظ سلامت مردم، خط قرمز مجموعه دانشگاه است و بازرسان بهداشت استان در این بازدیدها با شناسایی ۶۰۸ مرکز متخلف در امر بهداشت عمومی، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

دکتر حسینی تلاش برای پیشبرد برنامه واکسیناسیون در ایام نوروز و افزایش پوشش جمعیت واکسینه استان در برابر کرونا، خدمت رسانی به ۶۳هزار و ۸۱۴بیمار مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان، پیگیری سلامت ۴۶ مادر باردار پرخطر در استان و ارجاع آنان به مراکز درمانی را دیگر تلاش های کارکنان حوزه بهداشت استان در این ایام برشمرد که با تلاشی شبانه روزی انجام شده است.

تلاش های مجموعه سلامت استان در ایام نوروز، ترسیم گر مهر به خدمت و انسانیت بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به حضور شبانه روزی مجموعه سلامت استان در ایام نوروز ۱۴۰۱، از این تلاش ها قدردانی کرده و آن را ترسیم گر مهر به خدمت و انسانیت دانست.

او تلاش اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه، پزشکان و کارکنان واحدهای بهداشت و درمان استان، نیروهای پشتیبانی دانشگاه برای تامین امکانات موردنیاز مجموعه سلامت استان، همچنین مجموعه های ستادی و عملیاتی دانشگاه را دیگر محور تلاش های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز امسال عنوان کرد که با برنامه ریزی های انجام شده، با موفقیت انجام شد.

مسئول   حوزه سلامت فارس با قدردانی از این همت خستگی ناپذیر و حضور همه جانبه اعضای خانواده بزرگ سلامت استان در این ایام که خدمت به سلامت مردم استان را بر هر چیزی مقدم شمرده و کوشیدند خدمات این حوزه در ایام نوروز نیز به روال دیگر ایام سال ارائه شود، ابراز امیدواری کرد سال جدید، برای تمامی مردم ایران زمین سرشار از سلامت باشد.

برچسب‌ها نوروز 1401 شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نوروز 1401 شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموعه سلامت استان سلامت استان ایام نوروز خدمت رسانی انجام شده اورژانس فارس نوروز ۱۴۰۱ حوزه سلامت تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه دیدارهای سال جدید با معاونت‌ها و مراکز سازمان مرکزی، صبح امروز با حضور در معاونت علوم پزشکی، با معاون، مدیران و کارکنان این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی در این نشست با قدردانی از زحمات و خدمات دکتر نفر در معاونت علوم پزشکی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها مؤسسه غیردولتی کشور است که در آموزش پزشکی فعالیت دارد و ان‌شاءالله در سال جاری شاهد یک جهش در این حوزه باشیم. افزایش دوبرابری تخت‌های بیمارستانی در تهران، یکی از بخش‌های جدی برنامه پنج ساله این معاونت است که نشان از اهمیت حوزه بهداشت و درمان در دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

 

دکتر طهرانچی با اشاره به قرار گرفتن رشته روانشناسی بالینی و دامپزشکی ذیل معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: حوزه سلامت دانشگاه آزاد اسلامی یک مدیریت جامع دارد و می‌تواند کارهایی انجام دهد که نظام گسسته قادر به آن نیست. ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی این است که از هر دو وزارت علوم و بهداشت، رشته و دانشجو دارد. این موضوع باعث شده از حوزه علوم پزشکی برای دیگر حوزه‌ها الگو بگیریم. به عنوان نمونه؛ امروز مفهوم عرصه و پایه در حوزه مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و این مدارس عرصه تعلیم و تربیت هستند. بدین ترتیب معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت همزمان امور مربوط به حوزه آموزش و پرورش و وزارت علوم را پیگیری می‌کند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این اتفاق باید با شتاب بیشتری در حوزه روانشناسی بالینی، دامپزشکی و مهندسی پزشکی رخ دهد و اساتید این رشته‌ها به دو گروه عرصه و پایه تقسیم شوند. در مرحله بعدی نیز با تقویت رشته زیست‌شناسی باید بخشی از این رشته که مربوط به حوزه علوم پزشکی است، در این قالب قرار گیرد. نگاه ما در دانشگاه آزاد اسلامی این است که برای رشته‌های تحصیلی پیشران‌های موضوعی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های رشته روانشناسی گفت: بخشی از اعضای هیأت علمی روانشناسی مأمور به حوزه علوم پزشکی هستند. بخشی از روانشناسی که مربوط به حوزه دانش آموزان و مدارس می‌شود نیز ذیل دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و بخش دیگر نیز ذیل معاونت علوم انسانی و هنر قرار دارد اما نباید خط و مرزی بین آنها باشد.

 

وی افزود: امسال باید تحرکات جدی در حوزه علوم پزشکی داشته باشیم چرا که هزینه‌های این حوزه افزایش یافته و برای جبران آن، باید تدبیر کرد. به همین دلیل، موضوع «عرصه و پایه» یک برنامه جدی در دانشگاه آزاد اسلامی است. این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاهی که جامع رفتار می‌کند، می‌تواند برای کشور فرصتی به وجود آورد که بتوانیم از این الگو در جاهای دیگر استفاده کنیم.

 

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: تجربه دانشگاه آزاد اسلامی نشان داد که دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند از وزارت علوم رشته بگیرند تا ضعف‌های جدی نظام آموزشی در تربیت نیروی انسانی رفع شود. واقعیت این است که سبد حوزه علوم پزشکی باید اقتصادی شود چرا که برخی رشته‌های این حوزه بسیار پرهزینه است و می‌توان از طریق رشته‌های دیگر، درآمدزایی کرد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه آنچه مسائل اقتصادی را حل می‌کند، برنامه داشتن و حرکت رو به جلوست، گفت: یکی از موضوعات مهم در دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به حوزه معیشتی است. معیشت کارکنان تصویری از ارزش‌آفرینی آنان است و به همین دلیل هرچه ارزش‌آفرینی بیشتر باشد، پاسخ آن نیز در معیشت دیده می‌شود. به عنوان مثال؛ باغ کشاورزی که قنات خود را لایروبی نکند، بعد از چند سال خشک خواهد شد. باید به ارزش‌آفرینی سیستم ازجمله برخورد با دانشجو، کیفیت امور، بیمارستان‌ها و... توجه داشت. اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی یک اقتصاد دولتی و یارانه‌ای نیست؛ بلکه اقتصاد تلاش و تدبیر است.

 

وی ادامه داد: همه اجزای سیستم باید ارزش‌آفرینی کنند. در این صورت، می‌توان بازخورد آن را در بهبود معیشت دید. ارتقای معیشت در دانشگاه «به فرموده» نیست بلکه بازتاب عمل فردی مجموعه مدیران و کارکنان است. به عنوان نمونه؛ اجرای طرح پویش اشتغال بعد از چهار سال تصویر جدیدی از دانشگاه آزاد اسلامی را در جامعه شکل داده و جوانان فضای این دانشگاه را فضای اشتغال، نوآوری، کارآفرینی و... می‌دانند. در ایجاد فضای جدید تلاش‌های شبانه روزی و زحمات زیادی کشیده شده و این اقدام باعث شد هرساله بر تعداد دانشجویان ورودی دانشگاه آزاد اسلامی افزوده شود.

 

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: در دهه گذشته، 5 سالی را تجربه کردیم که سالانه 150 هزار دانشجو کاهش می‌یافت اما در 5 سال بعدی که در آن قرار داریم، به همان اندازه به جمعیت دانشجویی اضافه می‌شود. این امر نتیجه همت مجموعه کارکنان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. تغییر سخت است اما باید محکم پای آن بایستیم. این تغییر رویه‌ها باعث افزایش اعتماد مردم به دانشگاه آزاد اسلامی شده است. افزایش اعتماد نیز منجر به رونق دانشگاه و رونق دانشگاه نیز منجر به بهبود و ارتقای معیشت می‌شود. بنابراین موضوع معیشت، کنش خودمان است.

 

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست، دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از وضعیت این حوزه ارائه کرد و گفت: برنامه جدی معاونت علوم پزشکی دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزش و خدمات‌رسانی بهداشتی و سلامتی است.

 

همچنین دکتر فرهاد ادهمی مدیرکل توسعه آموزش و امور دانشجویان، خانم دکتر وحدت مدیر خدمات سلامت و بیمارستان‌ها، خانم دکتر شریعتمدار رئیس اداره تجهیزات پزشکی، دکتر مرجانی مشاور حوزه دامپزشکی و خانم دکتر‌هاشمی مشاور حوزه روانشناسی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارش‌هایی درخصوص فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌های متبوع خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد