Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:11:32 GMT

پخش سریال «قونشولار» در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۷۰۵۲

پخش سریال «قونشولار» در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید محسن لطیفی، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی از سوی صدا و سیما برای ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه در این ایام ویژه برنامه افطار سیما «عطرلی بهار» نام دارد که در ساعات افطار میهمان سفرهای مومنین روزه دار خواهد بود، گفت: بهره‌مندی از صحبت‌های کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش‌های ویژه برای اشاعه فرهنگ سفره‌های ساده در افطار، میهمان ویژه، آیتم «امید رهایی» با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکت‌های مردمی در آزادسازی زندانیان، وله‌های مختلف، ادعیه‌های مخصوص افطار و گزارش مردمی، از آیتم‌های متعدد این برنامه است که از ساعت  18 و 45 دقیقه تا هنگام اذان مغرب پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لطیفی تصریح کرد: ویژه برنامه «اوباشدانلیق» هم در سحرگاهان از ساعت ۴ تا اذان صبح با آیتم‌های مختلفی مانند تلاوت قرآن، زمزمه سحر، ابتهال، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و بخش کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی  سحر، همراه  و میهمان بینندگان عزیز خواهد بود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: پخش زنده مراسم جمع‌خوانی قرآن مجید از صحن حسینیه اعظم زنجان از ساعت 16 و 45 دقیقه به مدت یک ساعت، ویژه برنامه معرفی قاریان قرآن استان زنجان و معرفی موسسات قرآنی، برنامه گفتگو محور نسیم وحی با محوریت مباحث تخصصی اعتقادی، برنامه قرار شب، برنامه کوتاه نکته‌های دینی، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن با تدریس اساتید استانی و ویژه برنامه برنامه زنده شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های شبکه اشراق در ماه رمضان است.
وی در ادامه از پخش دو سریال در شبکه تلویزیونی اشراق خبر داد و گفت: سریال 26 قسمتی «قونشولار» تولید مرکز زنجان از ساعت 21 و 15 دقیقه به مدت 45 دقیقه و مجموعه تلویزیونی برادر جان در 27  قسمت 45 دقیقه‌ای هر روز ساعت 18 روی آنتن می‌رود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان درباره برنامه‌های شبکه استانی صدا و تدارک آن برای ماه رمضان نیز گفت: «اوباشدانلیق» ویژه برنامه اوقات ملکوتی سحر است که از ساعت 4 و 30 دقیقه تا هنگام اذان صبح پخش می‌شود و تلاش شده با آیتم‌هایی از قبیل دعوت از مادحین برای قرائت ادعیه و اذکار، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه ها ، ادعیه مخصوص سحر و... ساعاتی پر از معنویت را  برای شنوندگان خود فراهم کند.

وی افزود: دیگر ویژه برنامه رادیو«رحمت آیی» نام دارد که در زمان افطار از ساعت 19 پخش می‌شود و شامل آیتم‌هایی مانند آداب و رسوم رمضان، بخش نمایش، ارتباط با استان‌های مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستان‌ها، گزارش از زندان‌ها برای کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی و... است.
لطیفی ادامه داد: پخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم همزمان با شبکه اشراق از دیگر برنامه‌های صدا برای این ایام است، ضمن اینکه رادیوی استانی زنجان برای روز جهانی قدس، شبهای قدر و شهادت امیرالمومنین(ع)  و عید فطر نیز ویژه برنامه‌های متعددی خواهد داشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: سایر برنامه‌های روتین رادیو از جمله سلام زنجان، شریعت یولی، کندیمیز،جوان، نوجوان، سلام کوچولو نیز هر کدام به فراخور موضوع با حال و هوای این ماه مبارک پخش خواهد شد.
وی ادامه داد: معاونت اطلاعات و اخبار هم با تولید 3 گزارش آداب و رسوم ماه رمضان در مناطق مختلف استان، گزارش ویژه آمادگی به ورود ماه صیام و غبار روبی مساجد، 5 گزارش ویژه جشن گلریزان و گزارش‌های مرتبط با اکرام ایتام، گزارش‌های خبری فعال بودن چرخ‌های تولید در کارخانه‌ها با روزه‌داران، تخصیص هزینه افطاری‌ها به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا، سلسله گزارش‌های آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد و گزارش رمضان در روستا، همراه مخاطبان بخش‌های خبری خواهد بود.
لطیفی گفت: معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید و پخش آیتم منبر یک دقیقه‌ای درباره مسائل اعتقادی از علمای استان زنجان، تولید و پخش دعای روز مبارک رمضان به زبان‌های عربی، فارسی و ترکی منظوم، تبلیغ پویش مردمی از عید تا عید درباره آزادسازی زندانیان سرپرست خانوار تا عید فطر مهمان مخاطبان خواهد بود.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: صدا و سیما ماه رمضان فارسی زبان عربی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ویژه برنامه آداب و رسوم ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»

مشکل فنی «هفت» و پخش‌نشدن قسمت جدید این برنامه تلویزیونی ما را به‌یاد این نکته انداخت که مدیریت کنداکتور هم برای چینش ترکیب برنامه‌ها و سریال‌ها اهمیت دارد و هم شرایطی که جلوی پخش نامنظم و اصطلاحاً بدقولی کنداکتوری را بگیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدیریت کنداکتور تلویزیون مقوله‌ای است که از هر جهت اهمیت دارد، روزی برای چینش ترکیب پخش سریال‌ها و برنامه‌ها این مدیریت ضرورت دارد و روزی هم برای جلوگیری از بدقولی کنداکتوری، این مدیریت لازم است، البته این بدقولی‌ها مسبوق به سابقه بوده که بارها سریال بدقولی‌های تلویزیون را برای پخش سریال و برنامه حتی حضور مجری‌ای خاص اتفاق افتاده است.

روزی سریالی به‌نام «دودکش2» که علی‌رغم پخش گسترده اخبار رسانه‌ای‌اش، روی آنتن نرفت و بحث مراحل پس‌پروداکشن را عنوان کردند، یا بارها سریال‌هایی که از شبکه سه سیما پخش می‌شد عوامل آن به پخش نامنظم قسمت‌هایشان اشاره می‌کردند که آخرین آن به سریال «بیست‌کویید» برمی‌گردد،
یا زمانی که مجموعه کلبه عموپورنگ پخش می‌شد این اعتراضات را نسبت به پخش نامنظم این مجموعه نمایشی داشتند. این بار بدقولی کنداکتوری گریبان برنامه «هفت» را گرفت و شب گذشته علی‌رغم اعلام گسترده بازگشت «هفت» به کنداکتور پخش شبکه نمایش با اعلام مشکل فنی قسمت جدید این برنامه تلویزیونی روی آنتن نرفت.

«هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد

پیش از این یک بار دیگر هم پخش برنامه «هفت» به‌دلیل مشکلات فنی به سرانجام نرسیده بود، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد همه‌چیز آماده و مهیای پخش قسمت جدید بوده است اما یک مشکل فنی باعث شده است با وجود تمام تلاش افراد حاضر در استودیو، برنامه امکان پخش پیدا نکند.

با این اوصاف، عدم پخش به‌دلیل مشکل فنی یا در مورد سریال‌ها نرسیدن به‌علت گذراندن مراحل پس‌پروداکشن و بازتدوین توجیه مناسبی برای احقاق حق مخاطب تلویزیون نیست. شاید مخاطبان قدری به عقب بروند یاد سریال «رعد و برق» مجری برنامه «هفت» بیفتند که چند سال پیش در ماه رمضان قسمت اول آن روی آنتن رفت و بقیه را به‌دلیل مشکلات تدوین و مراحل فنی سریال به زمانی دیگر موکول کردند. این سریال بالأخره با تمام نقاط ضعف خودش روی آنتن رفت اما تبدیل به مصداقی بارز برای بدقولی کنداکتور تلویزیون شد.

به‌نظر می‌رسد تلویزیون کنار مدیریت درست کنداکتوری برای چینش سریال‌ها و برنامه‌ها به رسیدن به یک کنداکتور منظم و جلوگیری از بدقولی در پخش نیاز مبرم دارد. علی‌رغم اینکه شاید این نکته را هم بتوان درنظر گرفت که مشکلات فنی باعث شده باشد یک برنامه و یا سریالی در موعد مقرر اعلام‌شده روی آنتن نرود اما توجه به زمان مخاطب از هر نکته‌ و توجیه قابل‌قبولی هم مهمتر است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد برنامه «هفت» که در چند سال اخیر نتوانسته است همچون گذشتۀ خود موفق و پرمخاطب باشد جمعه هفته آینده به آنتن خواهد آمد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان