Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:08:18 GMT

رشد ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۷۱۰۹

رشد ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر در خراسان جنوبی

مهدی گرجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت ۷۰ هزار و ۳۴۴ مسافر در قالب ۵ هزار و ۸۵۵ سفر از طریق فعالیت ۴۴ شرکت حمل و نقل عمومی در سطح استان جابه‌جا شده‌اند.

وی اظهار داشت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی طرح نوروزی ۱۴۰۱ علاوه بر گشت‌های خود، نظارت بر حمل و نقل عمومی را نیز برعهده دارد که از ۲۵ اسفند پارسال تا ششم فروردین ماه جاری ۴۸۰ دستگاه خودروی حمل و نقل مسافری در راه‌های استان مورد رصد و بازرسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در این نظارت‌ها نکات ایمنی، بهداشتی، استفاده از ماسک و سلامت خودرو مورد رصد قرار می‌گیرد تصریح کرد: هدف این گشت‌ها کنترل سفرهای نوروزی و رعایت ظرفیت‌های خدمات‌دهی شرکت‌های مسافری، نظارت بر سوار و پیاده کردن مسافران، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نهایت سلامت مسافران و سفر ایمن است.

وی گفت: ۲۵۳ راهدار در قالب ۳۹ اکیپ در ۳۳ راهدارخانه در طرح نوروزی ۱۴۰۱ به‌کارگیری شدند که این طرح تا پانزدهم فروردین ماه جاری ادامه دارد.

گرجی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۳ راننده در بخش مسافری در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

برچسب‌ها مسافرین نوروزی حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسافرین نوروزی حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی مسافرین نوروزی حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی تردد جاده ای حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی همتی فر صبح جمعه در محل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز با حضور ۱۶۱۸ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهش و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون نسبت به دوره قبل افزود: این استقبال نشان دهنده اشتیاق روزافزون مردم، به ویژه جوانان، به تعالیم نورانی قرآن کریم است.

همتی فر ادامه داد: استان خراسان رضوی با داشتن ۱۶۱۸ نفر شرکت کننده، در صدر فهرست استان‌های کشور از نظر تعداد متقاضیان قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه بیشترین شرکت کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد که آقایان در سازمان تبلیغات و بانوان در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون، ۱۱۳۰ نفر از بانوان و ۴۸۸ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی پذیرفته شدگان این مرحله، به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند و در صورت موفقیت، مدرک معادل لیسانس یا فوق لیسانس دریافت خواهند کرد.

کد خبر 6095563

دیگر خبرها

  • تمام لوکوموتیو‌های مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد