Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی یوسفی گفت: از سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی در حوزه اجرا برای اصلاح برخی مسایل مرتبط با بحث تامین آب کشاورزی در خوزستان، انجام نشده است.

به گفته او پارسال تنش آبی در خوزستان باعث ضرر مالی و جانی برای مردم خوزستان شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: نگران این مساله و تنش آبی در خوزستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان کشوری باید در اسرع وقت اقداماتی را برای حل این مسایل انجام دهند تا مشکلات کشاورزان و مردم خوزستان کاهش یابد.

این مقام مسئول گفت: بخش قابل توجهی از آب پشت سد‌های خوزستان برای تولید ۷۵۰۰ مگاوات برق توسط نیروگاه‌های برق آبی نگه داشته می‌شود و در زمانی رهاسازی می‌شود که دیگر به کار کشاورزان نمی‌آید.

به گفته آقای یوسفی این مساله یک کلاه بسیار بزرگ است که در دولت‌های مختلف بر سر مردم خوزستان گذاشته شده و به اسم مردم خوزستان آب پشت سد‌ها نگه داشته می‌شود، اما در اصل این آب برای تولید برق و کنترل شرایط پایدار برق در استان و کشور است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  این مساله در حالی اتفاق می‌افتد که اگر در خوزستان نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی وجود داشت دیگر نیاز به نگهداری حجم بالایی از آب در پشت سد‌ها نبود.

این مقام مسئول می‌گوید: در سال‌های اخیر کشاورزان با سختی حق آبه مورد نیاز کشت را تامین می‌کنند و معیشتشان را می‌گذرانند.

او گفت:  باید پروژه‌های احداث نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در خوزستان مثل دیگر استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و به سرعت اجرایی شود تا بتوان از آب خوزستان برای مصارفی از جمله کشاورزی و حل مشکلات تنش آبی استفاده کرد.

مجتبی یوسفی گفت: نیروگاه‌هایی که قرار بوده در خوزستان اجرایی شوند، باید هرچه سریع‌تر توسط دولت ساخته شوند تا علاوه بر حل مشکل افت ولتاژ در خوزستان، شاهد استفاده از آب پشت سد‌ها برای حل مشکلات آبی استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سدهای خوزستان تنش آبی مردم خوزستان آب پشت سد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول لیگ برتر | همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها!

تساوی در بازی‌های بزرگ هفته بیست‌وپنجم سبب شد استقلال همچنان در جدول لیگ برتر صدرنشین باشد.

طرفداری | رقابت چهار تیم نخست جدول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌ها با تقابل مستقیم آنها همراه بود که به لطف بازی محتاطانه این تیم‌ها و ترس از شکست، هیچ تغییری در صدر جدول رقم نخورد.

استقلال با وجود اینکه تنها یک امتیاز از تبریز به تهران می‌آورد، با 54 امتیاز در صدر باقی ماند. پرسپولیس هم که با غلبه بر سپاهان می‌توانست جای استقلال را در صدر جدول بگیرد، با 53 امتیاز در رتبه دوم ماندنی شد. سپاهان و تراکتور نیز با 46 و 41 امتیاز، در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.

صنعت نفت با شکستی که برابر هوادار متحمل شد، با 16 امتیاز همچنان قعرنشین است. نساجی با پیروزی حیاتی در خانه ذوب‌آهن، با 22 امتیاز از دو تیم خوزستانی دیگر سبقت گرفت و به رتبه سیزدهم رسید. تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان نیز با 22 و 21 امتیاز، جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم را به خود اختصاص داده‌اند تا هر سه قعرنشین لیگ از یک استان باشند.

نتایج دیدارهای هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

شمس آذر قزوین 2 - پیکان یک
هوادار 2 - صنعت نفت آبادان یک
تراکتور تبریز صفر - استقلال صفر
مس رفسنجان یک - گل‌گهر سیرجان یک
ذوب‌آهن اصفهان صفر - نساجی مازندران 2
استقلال خوزستان یک - ملوان بندر انزلی یک
آلومینیوم اراک یک - فولاد خوزستان یک
پرسپولیس صفر - سپاهان صفر

جدول لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • جدول لیگ برتر | همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد