Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:07:52 GMT

تداوم جریان زاینده‌رود امکان‌پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۷۴۷۶

تداوم جریان زاینده‌رود امکان‌پذیر نیست

ایسنا/اصفهان معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان گفت: متأسفانه تداوم جریان آب زاینده‌رود تا نیمه خردادماه امکان‌پذیر نیست.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خواسته کشاورزان شرق اصفهان نسبت به تداوم جریان زاینده‌رود تا نیمه خردادماه، اظهار کرد: برخلاف میل مدیریت استان، متأسفانه تداوم جریان آب زاینده‌رود تا نیمه خردادماه امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجم آب پشت سد زاینده‌رود به اندازه‌ای نیست که جریان رودخانه ممتد باشد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه برای این دوره کشت کشاورزان شرق اصفهان، حداکثر ممکن آب در نظر گرفته شد تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد و این با هماهنگی آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی صورت گرفت.

زینلیان تأکید کرد: البته استانداری اصفهان نیز از سوی جهاد کشاورزی درخواست جریان ممتد زاینده‌رود را دریافت نکرده است. اگر جریان زاینده‌رود به‌صورت ممتد باز باشد به‌طورقطع در آینده با کمبود آب مواجه خواهیم شد، چراکه ذخیره آب پشت سد زاینده‌رود محدود است.

وی با بیان اینکه در هر دوره بازگشایی آب زاینده‌رود باید به فکر کل سال آبی و نیازهای آبی بخش‌های مختلف باشیم، اظهار کرد: بنابراین امکان تداوم جریان زاینده‌رود وجود ندارد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان تأکید کرد: در همان جلسه نخست به کشاورزان گفته شد که تنها در حد توان منابع آبی اصفهان امکان جریان زاینده‌رود وجود دارد، گفت: ما اعتقاد به آسیب و خسارت به کشت‌های انجام‌شده را نداریم و جهاد کشاورزی نیز اعتقادی به این امر ندارد. با توجه به اینکه آبی نداریم امکان تداوم جریان آب زاینده‌رود را نداریم.

زینلیان درباره حقابه زیست‌محیطی تالاب گاوخونی، اظهار کرد: در جدول منابع و مصارف زاینده‌رود عدد ۶۰ میلیون مترمکعبی را به تالاب گاوخونی تخصیص داده بودند در حالیکه این عدد کم و باید ۱۷۰ میلیون مترمکعب باشد.

وی با بیان اینکه در دوره اول کشت در بهمن ماه، تنها میزان اندکی آب به تالاب گاوخونی رسید، گفت: متأسفانه در این دوره آبی به تالاب نرسیده است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان درباره فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، گفت: فاز اضطراری سامانه دوم به زودی و تا آخر فروردین‌ماه وارد مدار خواهد شد و امیدوارم امسال دیگر آبرسانی سیار در اصفهان نداشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زاينده رود سد زاینده رود كشاورزان معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان جریان زاینده رود آب زاینده رود تداوم جریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • تداوم جریان سیل در استان یزد