Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:22:53 GMT

مراکز انتقال خون اردبیل در ماه رمضان فعال هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۱۲۴

مراکز انتقال خون اردبیل در ماه رمضان فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، شراره دژکام ظهر دوشنبه در بازدید از مراکز انتقال خون استان اردبیل اظهار کرد: از مؤمنان روزه‌دار درخواست داریم تا با تداوم روند اهدای خون، در این امر خیرخواهانه و انسان‌دوستانه در ایام ماه مبارک رمضان مشارکت فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: همه ساله در اوایل ماه مبارک رمضان، میزان اهدای خون کاهش می‌یابد ولی در شب‌های قدر این میزان به شکل معناداری افزایش می‌یابد و بر همین اساس، برای ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر ساعات کاری روزانه، کشیک‌های بعد از افطار نیز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: مرکز اهدای خون اردبیل از ابتدای ماه مبارک رمضان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۳ و بعد از افطار از نیز از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ساعت یک بامداد در خدمت مؤمنان خیر و نوعدوست خواهد بود.

دژکام افزود: مراکز انتقال خون در همه شهرستان‌های این استان دایر است و در شهر اردبیل در ۲ نقطه یکی در محل ساختمان مرکزی سازمان و دیگری در جوار بیمارستان فاطمی آماده دریافت خون اهدایی شهروندان است.

وی نیاز به خون را یک نیاز همیشگی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به نیاز به همه فرآورده‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی، از شهروندان نوعدوست دعوت می‌شود که در تمام طول سال برای اهدای خون و عمل خیرخواهانه خود اقدام کنند.

دژکام خواستار مشارکت فعال شهروندان در اهدای خون شد و خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان ذخایر خونی استان در حد استاندارد بوده و در حد یک هفته نیاز خونی در استان موجود است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اضافه کرد: مراکز انتقال خون به گروه‌های خونی منفی به علت کمیاب بودن این گروه‌های خونی بیشتر از سایر گروه‌ها نیاز دارند.

کد خبر 5459000

منبع: مهر

کلیدواژه: انتقال خون اردبیل ماه رمضان ۱۴۰۰ روزه داری اهدای خون شب قدر بیمارستان گروه خونی ویروس کرونا بوشهر خراسان رضوی کرمانشاه ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان گردشگری روز طبیعت مسافران نوروزی آمار کرونا سفرهای نوروزی مشهد خطبه های نماز جمعه مراکز انتقال خون ماه مبارک رمضان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل، گفت: زنی که همسر سابقش را به قتل رسانده بود در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از اردیبل، به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل، سعید یوسفی فعال از دستگیری زنی جوان که بر اثر اختلافات خانوادگی قبلی، همسر سابقش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، خبر داد.

وی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر درگیری در محله ملاباشی ماموران کلانتری 16 سبلان در قالب گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل، خاطرنشان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد دو نفر که قبلا زن و شوهر بودند با همدیگر درگیر و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب و جرح یگدیگر کرده‌اند.

یوسفی فعال با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن طرف درگیری، افزود: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: زن قاتل در کمتر از 24 ساعت پس از ارتکاب جرم در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل، گفت: در تحقیقات اولیه  پلیس مشخص شد انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت
  • زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد
  • دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت