Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@06:56:08 GMT

خانه فرسوده بدهید، آپارتمان نو تحویل بگیرید!

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۵۷۰

خانه فرسوده بدهید، آپارتمان نو تحویل بگیرید!

حسین مهاجری اظهار کرد: در این طرح  تملک بافت‌های فرسوده با مشارکت بخش خصوصی  برای نوسازی صورت می‌گیرد. نمونه این مورد در آق تپه مهر شهر در حال انجام است که اکنون بیش از ۷۰ درصد اسکلت آن توسط بخش خصوصی انجام شده است. باید دید اجرای چنین طرحی تا چه حد مورد استقبال مردم خواهد بود.

به گفته این عضو شورای شهر مرکز استان البرز، مشابه چنین طرحی در منطقه اسلام‌آباد نیز در حال انجام است که زمین مورد نظر تعیین و طراحی‌های لازم در آن  انجام شده و اکنون فقط در مرحله یافتن سرمایه گذار بخش خصوصی است که همت مسئولان را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرج  بیان کرد:اساساً نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از اولویت‌های شهرداری در سال جدید است.

مهاجری با اشاره به اینکه برنامه‌های شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده به چند دسته تقسیم می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری تشویق مالکان به نوسازی بافت‌های فرسوده است. این تشویق‌ها شامل کاهش بهای خدمات و هزینه‌های مجوز ساخت است که در بافت‌های فرسوده تا ۹۰ درصد شامل تخفیف می‌شود و بنابر شرایط چون متراژ و تجمیع بناها متفاوت است.

 به گفته وی، اگر پارکینگ و عرض معبر رعایت شود مجوز یک طبقه اضافی نسبت به شرایط مشابه بافت فرسوده نیز در نظر گرفته می‌شود.

 مهاجری در مورد املاک قولنامه‌ای در مناطق دارای بافت فرسوده گفت: در گذشته به املاک قولنامه‌ای نیز مجوز ساخت و ساز داده می‌شد. از اواخر سال ۹۹ بر اساس حکم دیوان عدالت به املاک قولنامه‌ای مجوز ساخت و ساز داده نمی‌شود که این موضوع مشکلات زیادی را برای شهرداری و مردم ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اکنون نیز پیگیری لغو این حکم در حال انجام است که عملی شدن آن بستگی به دستگاه قضایی دارد. اما به طور کلی صاحبان املاک قولنامه‌ای باید برای دریافت سند اقدام کنند که این موضوع مستلزم طی مراحلی است و باید قولنامه معتبر باشد. در صورت دریافت سند نیز ساخت و ساز به راحتی  قابل اجراست.

مهاجری طرح دیگر شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده را آشنا کردن مردم با سازنده‌ها برای تسهیل ساخت و ساز عنوان کرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرج  در این باره توضیح داد: در این رابطه با تجمیع چند ملک که اغلب کوچک هستندد، تعداد طبقات بیشتری به ساختمان داده می‌شود که تخفیف پروانه ساخت نیز  برای سازنده و مالک در نظر گرفته شده است. به این ترتیب شهرداری با شناسایی سازنده‌هایی که حسن شهرت دارند و ارتباط دادن آن‌ها با مالکان بافت‌های فرسوده، مسیر نوسازی را هموار می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: نوسازی بافت های فرسوده خانه فرسوده آپارتمان سازی نوسازی بافت های فرسوده املاک قولنامه ای ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر