Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مرادعلی تاتار» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران از مناطق مختلف کشور با توجه به اقلیم مناسب و شرایط آب و هوایی بسیار مطبوع، شهرستان قصرشیرین را برای سپری کردن تعطیلات نوروزی انتخاب کردند.
وی اظهار داشت: در مجموع ۳۴ درصد مسافران نوروزی شامل ۲ هزار و ۳۲۹ نفر در محل کمپ، کانکس و چادرها و ۲ هزار و ۴۷۶ نفر نیز در محل تاسیسات اقامتی وزارت و آموزش و پرورش و یک هزار و ۵۶نفر در مهمان سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن های ورزشی اسکان پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قصرشیرین گفت: برابر بررسی های صورت گرفته در تعطیلات نوروز امسال، ۹۹ هزار و ۴۵۰نفر از مسافران و میهمانان نوروزی از مکان های تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

تاتار ادامه داد: همچنین ۹۸ هزار  و ۳۷۰ نفر از مراکز تفریحی، ۷۸هزار و ۷۰۰ نفر از جاذبه های طبیعی و ۹۱ هزار و ۱۳۰نفر از مراکز فرهنگی این شهرستان بازدید کردند.

وی گفت: برپایی سفره هفت سین، سیاه چادرهای عرضه شیرینی های محلی، محصولات لبنی و نان و صنایع دستی و همچنین وجود مکان های اقامتی بسیار مطلوب، اجرای برنامه های شاد و نواختن ساز و دهل باعث شد تا گردشگران و مسافران بسیار زیادی این شهرستان را برای سفر خود انتخاب کنند.

وی افزود: وجود آثاری از جمله مجموعه ساسانی و کاروانسرای شاه عباسی باعث شد این شهرستان شاهد حضور گسترده میهمانان نوروزی باشد.

قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.

وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شده  تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها نوروز 1401 قصرشیرین مسافرین نوروزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 قصرشیرین مسافرین نوروزی نوروز 1401 قصرشیرین مسافرین نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر امور عشایری آبدانان گفت: در این شهرستان ۵۲۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که در بارش‌های اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر آن آسیب دیده است.
 نوروزی افزود: یکی از راه‌هایی که به صورت جدی آسیب دیده؛ راه عشایری دال زرین در مناطق عشایری هزارانی است. 
وی اضافه کرد: این راه از رودخانه دویرج می‌گذرد که بدون پل و ابنیه فنی است و با بارش باران حجم آب رودخانه بالا می‌آید.
 نوروزی اظهار کرد: عشایر از داخل رودخانه برای خانواده و دام هایشان آذوقه می‌برند و تا مشکل پل حل نشود، ۳۵ خانوار عشایری که در آن سوی رودخانه زندگی می‌کنند در مواقع طغیان رودخانه با مشکل مواجه می‌شوند.
 نوروزی مدیر امور عشایری آبدانان تشریح کرد: برای ساخت پل به اعتبار نیاز است که باید تأمین شود.
معاون توسعه و امور زیربنایی امور عشایری استان، گفت: استان ایلام ۲۵۰۰ کیلومتر راه عشایری دارد که بیش از ۲۰۰۰خانوار از این راه‌ها استفاده می‌کنند.
اسماعیلی افزود: در بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آسیب جدی دیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • گره اندر گره
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان