Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:37:06 GMT

روند ابتلا و بستری‌های کرونایی در استان بوشهر افزایشی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۹۵۲۳

روند ابتلا و بستری‌های کرونایی در استان بوشهر افزایشی شد

حسن ملکی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته ۳۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده و ۱۹ نفر نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۴ بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۱۲ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به فوت یک بیماری کرونایی طی شبانه روز گذشته افزود: تاکنون دو هزار و ۱۵۱ نفر در استان بوشهر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های دیلم، بوشهر، دشتی، بندر دیر، جم و عسلویه در وضعیت زرد قرار دارند، بیان کرد: شهرستان‌های گناوه، دشتستان و کنگان در وضعیت آبی و تنگستان در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.

ملکی‌زاده از تزریق یک میلیون و ۸۴۵ هزار واکسن کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: از این تعداد، ۸۱۴ هزار واکسن مربوط به مرحله اول، ۷۳۷ هزار و ۴۸۵ واکسن مربوط به مرحله دوم و ۲۹۴ هزار مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون در استان، تأکید کرد: برای جلوگیری از افزایش بیماران کرونایی و شکست کامل کرونا لازم است فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و دریافت واکسن کرونا مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

کد خبر 5459180

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حسن ملکی ویروس کرونا بوشهر ماه رمضان 1401 خراسان رضوی کرمانشاه ماه مبارك رمضان گردشگری آمار کرونا مسافران نوروزی روز طبیعت سفرهای نوروزی مشهد خطبه های نماز جمعه استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، علیرضا عرب علیدوستی در این باره گفت: با توجه به نزدیکی کرمان به استان سیستان‌ و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین(معمول) کودکان اضافه شده  وخانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر علت واکسن سرخک را دریافت نکرده اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رییس مرکز بهداشت رفسنجان از شهروندان خواست اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند؛ همچنین در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک فوری به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد، بنابراین خانواده‌ها واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی (واکسن MMR) به تعویق نیاندازید.

سرخک بیماری ویروسی مسری است که از طریق ذرات معلق در هوا و تماس با ترشحات فرد بیمار سرایت می‌کند و علائم این بیماری شامل تب، بثورات پوستی، التهاب، قرمزی پشت گوش، خستگی، ضعف و بی‌حالی نمایان می شود.

 

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است