Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تصویب افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی توسط اعضای این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، علی خضریان درباره نشست روز دوشنبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز گزارش کمیسیون اصل ۹۰ پیرامون آسیب شناسی روند پیگیری و تصویب افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی بررسی و به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: برخورداری از خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبت‌های پزشکی از مهمترین حقوق هر فرد بوده و تامین آن براساس اصل ۲۹ قانون اساسی یکی از تعهدات حاکمیتی است.

وی ادامه داد: مبارزه با هرگونه انحصارطلبی و رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه مردم براساس بند ۹ اصل سوم قانون اساسی از دیگر تعهدات دولت است و یکی از بزرگترین معضلات نظام اسلامی، دسترسی ناکافی مردم به خدمات بهداشتی است.  

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص از جمله مهمترین عوامل تشدید معضلات مذکور به شمار می‌رود. از طرفی به وجود آمدن بازار انحصاری در ارائه خدمات سلامت به خصوص خدمات تخصصی، کاهش کیفیت خدمات درمانی، افزایش خطاهای پزشکی بر اثر فشار کاری به روی پزشکان و نبودن نیروی جایگزین و صف‌های طولانی انتظار برای مردم و توزیع نامتوازن پزشک در نقاط مختلف کشور از دیگر مشکلات کمبود پزشک است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون این معضلات را به خوبی شناسایی کرده است، یادآور شد: در جلسات مختلف با وجود برخی مقاومت‌ها در بخش‌های مختلف حاکمیتی و تخصصی، نهادهای تصمیم‌گیر را با ارائه دلایل متقن بر آن داشت تا با افزایش ظرفیت پزشکی موافقت کند.  

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی پایان مسیر کمیسیون اصل ۹۰ نیست و کمیسیون در بخش اجرا و همچنین نظام‌مند کردن تربیت پزشک متخصص نیز برنامه جدی از وزارت بهداشت خواسته و آن را پیگیری خواهد کرد و تا رسیدن به نتیجه مطلوب این مسیر دنبال خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت دانشگاه علوم پزشکی مجلس یازدهم علی خضریان کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت قانون اساسی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کمیسیون اصل ۹۰ افزایش ظرفیت ظرفیت پذیرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است