Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@03:18:34 GMT

انتشار ویدیو کلیپ «یار» به آهنگسازی و نوازندگی فرنود الهامی (+فیلم)

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۱۰۹۳

انتشار ویدیو کلیپ «یار» به آهنگسازی و نوازندگی فرنود الهامی (+فیلم)

‍‍‍‍‍‍

منصور جهانی ـ ویدیو کلیپ «یار» به آهنگسازی «فرنود الهامی»، به خوانندگی «سپهر ذوالنوریان» و با نوازندگی دف «امیرحسین منشادی» منتشر شد.

ویدیو کلیپ آهنگ «یار» به آهنگسازی «فرنود الهامی»، به خوانندگی «سپهر ذوالنوریان»، با نوازندگی «امیر حسین منشادی»، به کارگردان «محسن رشیدی«، به تهیه‌کنندگی خانه تنبور «ایاز» با مدیریت «فرید الهامی» آهنگساز، مدرس و نوازنده سرشناس ساز تنبور و با بهره‌گیری از مقامات تنبور منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوک قطعه «یار» از کوک‌های اصیل تنبور نیست و در واقع، کوکی ابداعی است که ترکیبی از کوک‌های اصیل ساز تنبور است و کوک «عشاق» نام دارد.


آواز خوانده شده در قطعه «یار»، از مقام «خاموشه گیان» گرفته شده و در انتهای این اثر موسیقایی نیز، دو مقام از مقامات تنبور استفاده شده است که اصل مقام نواخته نمی‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عوامل کلیپ «یار» عبارتند از: آهنگساز و نوازنده تنبور: فرنود الهامی، خواننده: سپهر ذوالنوریان، نوازنده دف: امیرحسین منشادی، صدابردار، میکس و مسترینگ: مصباح قمصری، صدابردار: سهیل مؤمنی، کارگردان: محسن رشیدی، تهیه‌کننده: خانه تنبور «ایاز» با مدیریت فرید الهامی، پخش‌کننده خارجی: کمپانی «زنگ ریکورد»، تدوین: محسن رشیدی، تصویربرداران: محسن رشیدی، عرفان مرادی، محمد رُخ، عکاس: رضا رجایی، عکاس پوستر: فردین رضایی، طراح پوستر: محمد کاظمی، با تشکر از: گلنوش الهامی، ماهان سیفی و مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی.


فرنود الهامی در خانواده‌ای هنرمند در شهرستان صحنه در استان کرمانشاه چشم به جهان گشود. پدر بزرگش، استاد سید «ایاز قزوینه» از اساتید صاحب سبک تنبور بوده و پدرش نیز از کارگردانان برجسته تئاتر «صحنه» به شمار می‌رود.


وی فراگیری ساز مقامی تنبور را از نوجوانی آغاز کرد و در این دوران، از محضر اساتید مقام‌نواز «صحنه» بسیار بهره برد. در سنین 18 و 22 سالگی در جشنواره‌های موسیقی غرب کشور و آزمون «باربد»، مقام اول را در بخش تک‌نوازی تنبور کسب کرد.


این هنرمند، از سال 1385 در محضر برادرش «فرید الهامی» در گروه موسیقی «فردوسی» به اجرا و ضبط آثار شاخصی همچون؛ «درفش کاویانی» و «شاهنامه کُردی» با صدای جاودانه استاد شهرام ناظری، «عشق نامه» با صدای استاد صدیق تعریف، «عشق» با صدای حسام‌الدین سراج و «امید، باز آمدم» با صدای وحید تاج پرداخته است.


الهامی از سال 1394 مشغول به تمرین و ضبط آلبوم موسیقی «عشق نامه» با آهنگسازی مشترک برادرش «فرید الهامی» و با صدای استاد «صدیق تعریف» مشغول شدند ولی یه دلایل متعددی تاکنون این اثر موسیقایی امکان انتشار پیدا نکرده است.


این آهنگساز، در سال 99 قطعه «مجنون» با صدای «پرواز همای» را منتشر کردند که با تنظیم راک (پراگرسیو) نگاه جدیدی به موسیقی تنبور و اشعار مولانا بود.


همچنین آهنگ‌های «باباسرهنگی»، «قلندر»، «عشاق»، «خوف و رجا»، آلبوم «عشق نامه» و ... از آثار در دست انتشار این هنرمند است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرید الهامی محسن رشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکت الهامی و یک انگیزه مهم برای شکستن رکورد پرسپولیس

با توجه به نتایج رقم خورده تا امروز در ادواری که تیم فوتبال نساجی مازندران در لیگ برتر حضور داشته این باشگاه هنوز نتوانسته در هیچ یک از رقابت‌های لیگ برتری در تقابل با تیم پرسپولیس برنده زمین مسابقه را ترک کند.

نگاهی به بازی‌های اخیر این دو تیم در لیگ برتر مشخص می‌کند نساجی فقط در ۵ بازی آخرش مقابل استقلال ۱۵ بار دروازه خود را باز شده دیده است. علاوه بر آن، این تیم شمالی پیروزی هنوز نتوانسته طعم شیرین برد مقابل پرسپولیس در لیگ برتر را بچشد.

اما از سوی دیگر ساکت الهامی سرمربی استقلالی تیم نساجی مازندران نیز در تقابل با پرسپولیس یک بار موفق شده در دوران هدایت مس رفسنجان مقابل سرخ های تهرانی این تیم پرطرفدار لیگ برتری را متوقف کند. از این رو شاید بتوان گفت علاوه بر انگیزه‌های زیاد بازیکنان تیم نساجی مازندران برای کسب پیروزی مقابل پرسپولیس ساکت الهامی نیز شخصاً انگیزه‌های زیادی برای کسب موفقیت مقابل شاگردان اوسمار ویرا دارد تا با شکستن طلسم نباختن پرسپولیس مقابل نساجی مازندران خودش را بیش از پیش نزد هواداران نساجی مازندران و البته استقلالی‌ها محبوب کند.

بدون شک آنچه بیش از هر چیز در چنین شرایطی برای تیم استقلال مهم به نظر می‌رسد این است که تیم پرسپولیس در ۵ هفته باقی مانده تا پایان لیگ برتر امتیاز از دست بدهد تا بخت آبی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر شود.

از یاد نبریم که ساکت الهامی در ابتدای فصل جاری لیگ برتر نیز یکی از کاندیداهای سرمربیگری تیم استقلال همراه با محمد ربیعی بود که در نهایت جواد نکونام هدایت تیم استقلال را در دست گرفت.

دیگر خبرها

  • انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر
  • تیمی که قهرمان و سقوط‌کننده لیگ برتر را تعیین می‌کند
  • اوسمار در پیچ خطرناک جاده شمال
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • استفاده از آمبولانس برای کلیپ اینستاگرامی
  • ساکت الهامی و یک انگیزه مهم برای شکستن رکورد پرسپولیس